Drugiego dnia załogi mają do przejechania 586,58 kilometrów, z czego164,86 km stanowią odcinki specjalne. Będzie ich osiem.

Rywalizacja zapowiada się interesująco. Pierwszy etap potwierdził, że największe szanse na sukces mają pięciokrotni zwycięzcy Sébastien Loeb i Daniel Elena. Ale załoga Citroëna C4 WRC została osamotniona: dobrze spisujący się początkowo ich koledzy z zespołu, Daniel Sordo i Marc Marti zmuszeni byli się wycofać i najwyżej mogą przystąpić doi rywalizacji korzystając z systemu Superally, ale już bez szans na odniesienie sukcesu...

Francois Duval i Patrick Pivato w Citroënie Xsarze WRC jadą wyśmienicie. Czy jednak potrafią po przerwie wytrzymać presję - trudno w to uwierzyć. Mają jednak realne szanse na nawiązanie walki z FGordami Focusami RS WRC, załóg: Marcus Grönholm i Timo Rautiainen oraz Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen. Marcus i Mikko wciąż się jeszcze liczą w rywalizacji, ale dla każdej z tych załóg miejsce na podium będzie sukcesem...

Wczoraj niespodzianki sprawili także:Toni Gardemeister i Jakke Honkanen (Citroën Xsara WRC), Jan Kopecky i Filip Schovanek (Skoda Fabia WRC) oraz Xavier Pons i Xavier Amigo (Subaru Impreza WRC 2006), którzy są bardzo wysoko w klasyfikacji, wyprzedzając wielu wyżej notowanych kolegów. Ale Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 06), Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC), Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC) czy Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06) tanio "skóry nie sprzedadzą"...

Zawodnicy przejadą dziś następujące odcinki specjalne:

OS 7 St. Wendeler Land 1 (16,37 km);OS 8 Bosenberg (19,00 km);OS 9 Erzweiler (16,51km);OS 10 Arena Panzerplatte (30,55km);OS 11 St. Wendeler Land 2 (16,37km);OS 12 Bosenberg 2 (19,00km);OS 13 Erzweiler 2 (16,51km);OS 14 Arena Panzerplatte 2 (30,55km);Serwis E (Messepark) - godz. 18.47.

Zapraszamy na naszą relację!

Siódmy odcinek specjalny (16,37 km)

Sébastien Loeb powrócił na pozycję lidera rajdu. Przegrał co prawda OS z Hirvonenem, ale wyprzedził Francois Duvala (dwukrotnie był poza drogą) o 18,3 sekundy, co pozwoliło mu na bezpieczne "odskoczenie" od konkurentów.

Marcus Grönholm - co mu się czasem zdarza - "przespał" pierwszy odcinek i stracił miejsce na rzecz Mikko Hirvonena. Finów dzieli jednak zaledwie 0,5 sekundy.

Doskonale pojechali Jan Kepecky oraz Toni Gardemeister, którzy umocnili swoje wysokie pozycje.

Dużą stratę podniósł Xavier Pons, który spadł w klasyfikacji.

W JRC wygrali Urmo Aava i Kuldar Sikk(Suzuki Swift S1600) przed Aaronem Burkartem i Michaelem Kölbachem (Citroën C2 S1600) orazMartinem Prokopem i Janem Tomankiem (Citroën C2 S1600), ale ci ostatni mają nadal przewagę (52,2 s.) nad Estończykami.

Wyniki siódmego odcinka:1. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC), Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC - 0.3 s.), oni Gardemeister i Jakke Honkanen (Citroën Xsara WRC - 3,9 s.), Jan Kopecky i Filip Schovanek (Skoda Fabia WRC - 5,7 s.), Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC - 5,8 s.), Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 06 - 7,9 s.), Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC - 9,9 s.), Guy Wilks i Philip Pugh (Ford Focus RS WRC 06 - 12,8 s.), Francois Duval i Patrick Pivato (Citroën Xsara WRC - 16,8 s.), Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC - 17,4 s.), Chris Atkinson i Stéphane Prévot (Subaru Impreza WRC - 19,7 s.)... Xavier Pons i Xavier Amigo (Subaru Impreza WRC 2006 - 40,2 s.)

Klasyfikacja po siedmiu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Francois Duval (strata 15,2 s); 3. Mikko Hirvonen (21,1 s.); 4. Marcus Grönholm (21,6 s.); 5. Toni Gardemeister (1.06,5 min.); 6. Jan Kopecky (1.30,7 min.); 7. Jari-Matti Latvala (1.47,0 min.); 8. Petter Solberg (2.06,5 min.); 9. Xavier Pons (2.15,8 min) 10. Manfred Stohl (2.18,6 min.).

Ósmy odcinek specjalny (19,0 km)

Wszystko jakby wróciło do normy - Sébastien Loeb wygrał swój kolejny OS. Stratę znów zanotował Francois Duval i Belg (tym razem zgasił silnik Xsary) spadł na czwarte miejsce. Marcus Grönholm minimalnie odrobił do Mikko Hirvonena, ale nadal jest w klasyfikacji za partnerem z teamu.

Bardzo dobrze jedzie Chris Atkinson, natomiast jego kolega z zespołu Petter Solberg wciąż nie może złapać tempa. Jego punktowana pozycja jest zagrożona - Xavier Pons po przygodzie na poprzedniej próbie - odrabia obecnie szybko dystans.

Jednakowe czasy na odcinku zanotowali Latvala i Pons oraz Gardemeister i Kopecky.

W JRC Martin Prokop wciąż traci - jego przewaga zmalała do 45,8 sekundy. Kolejność na odcinku była identyczna jak na poprzedniej próbie: wygrał Urmo Aava przed Aaronem Burkartem i Prokopem.

Wyniki: Sébastien Loeb, Marcus Grönholm (3,5 s.), Mikko Hirvonen (3,8 s.), Chris Atkinson (6,1 s.), Francois Duval (10,3 s.), Jari - Matti Latvala (10,6 s.), Xavier Pons (10,6 s.), Toni Gardemeister (12,0 s.), Jan Kopecky (12,0 s.), Guy Wilks (16,4 s.), Petter Solberg (18,4 s.), Manfred Stohl (18,6 s.).

Klasyfikacja po ośmiu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Mikko Hirvonen (24,9 s.); 3. Marcus Grönholm (25,1 s.); 4. Francois Duval (25,5 s); 5. Toni Gardemeister (1.18,5 min.); 6. Jan Kopecky (1.42,7 min.); 7. Jari-Matti Latvala (1.57,6 min.); 8. Petter Solberg (2.24,9 min.); 9. Xavier Pons (2.26,4 min) 10. Manfred Stohl (2.37,2 min.).

Dziewiąty odcinek specjalny (16,51 km)

Marcus Grönholm i Timo Rautiainen zapowiadali ostry atak po przerwie technicznej. I taki atak nastąpił, choć trudno go nazwać ostrym - Finowie wygrali po raz pierwszy odcinek specjalny, ale strata Sébastiena Loeba okazała się nieznaczna. Marcus i Timo awansowali jednak na drugie miejsce w zawodach - Mikko i Jarmo stracili bowiem 4,7 sekundy.

Dla Hirvonena ważne było jednak to, że nadrobili kolejne 2,1 sekundy nad Farncoisem Duvalem. Ford 2007 wydaje się być dziś szybszy od Citroëna Xsary sprzed dwóch lat... Belg jednak zasługuje na słowa uznania - podejmuje walkę i ryzyko, a zdarzenia na trasie potwierdzają, że jedzie na krawędzi.

Odnalazł się Petter Solberg. Co prawda znów przegrał odcinek z Chrisem Atkinsonem, ale wyraźnie nadrobił nad Xavierem Ponsem. Jan Kopecky i Toni Gardemeister znów w prawie jednakowym czasie, szybciej od Jari - Matti Latvali.

Pod nieobecność Manfreda Stohla do "dziesiątki" awansowali Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 06).

Po raz trzeci z rzędu pokazał się Guy Wilks.

Tymczasem Henning Solberg niezmiennie zajmuje miejsca w połowie pierwszej dziesiątki.

W JRC Martin Prokop wygrał odcinek, wyraźnie powiększając przewagę nad Urmo Aavą (do 1.02,9 s.).

Wyniki: Marcus Grönholm, Sébastien Loeb (0,6 s.), Chris Atkinson (3,8 s.), Mikko Hirvonen (4,7 s.), Petter Solberg (6,2 s.), Francois Duval (6,8 s.), Jan Kopecky (11,1 s.), Toni Gardemeister (11,2 s.), Jari - Matti Latvala (14,1 s.), Guy Wilks (19,3 s.), Xavier Pons (22,2 s.).

Klasyfikacja po dziewięciu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Marcus Grönholm (24,5 s.); 3. Mikko Hirvonen (29,0 s.); 4. Francois Duval (31,7 s); 5. Toni Gardemeister (1.29,1 min.); 6. Jan Kopecky (1.53,2 min.); 7. Jari-Matti Latvala (2.11,1 min.); 8. Petter Solberg (2.30,5 min.); 9. Xavier Pons (2.48,0 min); 10. Matthew Wilson (5.45,3 min.); 11. Chris Atkinson (8.46,8 min.).

Dziesiąty odcinek specjalny (30,55 km)

Ta próba miała szanse przewrócenia klasyfikacji. I rzeczywiście sporo się podziało.

Sébastien Loeb potwierdził, że to właśnie on dominuje w stawce, wygrywając odcinek. Marcus Grönholm stracił jednak bardzo niewiele, umacniając się na drugim miejscu.

Zaatakował Francois Duval, który pokonał Mikko Hirvonena (wypadł z trasy na naniesionym piasku na zakręcie, uszkadzając lekko samochód) o ponad trzy sekundy, co wystarczyło do awansu na trzecie miejsce. Obecnie Belga i Fina dzieli pół sekundy i zapowiadają się wielkie emocje!

Chris Atkinson odrobił ponad minutę do wyprzedzającego go bezpośrednio Matthewsa Wilsona! Australijczyk bardzo chce ukończyć zawody w "dziesiątce"... Jedno jest pewne - jest dziś wyraźnie szybszy od kolegi z Subaru, Pettera Solberga. Norweg pojechał także nieźle, odrabiając straty do Jana Kopeckiego i Toniego Gardemeistera (kłopoty z hydrauliką) oraz powiększając znacząco przewagę nad Xavierem Ponsem.

Jan Kopecky wyprzedził Toniego Gardemeistera.

Znów świetnie pojechał Guy Wilks.

Stracił swoje miejsce Jari - Matti Latvala, który uzyskał czas gorszy od lidera o ponad półtorej minuty. Nareszcie w okolicach "10" (jedenasta pozycja) pokazali się Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06).

W JRC prowadzi Marin Prokop, który w klasyfikacji generalnej jest trzynasty - o dwie pozycje wyżej niż Henning Solberg. Prokop wyprzedza Aavę już o 1.13,7 minuty.

Wyniki próby: Sébastien Loeb, Marcus Grönholm (2,2 s.), Chris Atkinson (4,9 s.), Francois Duval (10,1 s.), Mikko Hirvonen (13,3 s.), Petter Solberg (17,0 s.), Jan Kopecky (28,2 s.), Guy Wilks (30,5 s.), Xavier Pons (53,0 s.), Toni Gardemeister (55,9 s.), Henning Solberg (1.03,9 min.), Matthew Wilson (1.07,8 min.)... Jari - Matti latvala (1.33,0 min.).

Klasyfikacja po dziesięciu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Marcus Grönholm (26,7 s.); 3. Francois Duval (41,8 s); 4. Mikko Hirvonen (42,3 s.); 5. Jan Kopecky (2.21,4 min.); 6. Toni Gardemeister (2.25,0 min.); 7. Petter Solberg (2.47,5 min.); 8. Xavier Pons (3.41,0 min); 9. Jari-Matti Latvala (3.44,1 min.); 10. Matthew Wilson (6.53,1 min.); 11. Chris Atkinson (8.51,7 min.).

Obecnie załogi udały się do parku serwisowego.

Powiedzieli:

Toni Gardemaister: po piętnastu kilometrach przestało nam funkcjonować wspomaganie

Petter Solberg: nie czuję wcale auta - prowadzi się fatalnie, są problemy z układem kierowniczym

Xavier Pons: w połowie odcinkamieliśmy defekt, wibracje przenosiły się na kierownicę, było ciężko

Chris Attkinson: auto jest dość podsterowne, staram się jechać na "maksa"!

Mikko Hirvonen: trafiliśmy w bandę ze słomy, blachy są pogięte, ale auto nie jest uszkodzone. Nie jechałem tak szybko, jakbym chciał...

Marcus Grönholm: Nie jestem zadowolony, nie uzyskałem takiego czasu, jakbym, chciał...

Sébastien Loeb: Kontroluję Markusa, jadę bez zbytniego ryzyka

Francois Duval: będę gonił Mikko, mam nadzieję, że uda się mi z nim wygrać

Jedenasty odcinek specjalny (16,37 km)

Mikko Hirvonen po raz drugi wygrał odcinek. Pokonał Francoisa Duvala, Sébastiena Loeba i Marcusa Grönholma, ale to lider klasyfikacji Mistrzostw Świata poprawił się najbardziej (o 4,1 sekundy) w stosunku do pierwszego przejazdu. Bo Belg był lepszy o 17,5 sekundy, ale przecież poprzednio "zwiedzał rowy"...

Petter Solberg poprawił się tymczasem aż o 16,2 sekundy. Powiedział, że samochód prowadzi się zdecydowanie lepiej - jakby to było zupełnie nowe auto... Ale Xavier Pons był o 0,1 sekundy szybszy od Norwega. Na pocieszenie Petterowi pozostał fakt, że okazał sie lepszy od kolegi z zespołu, Chrisa Atkinsona.

Toni Gardemeister odrobił do Jana Kopeckiego 0,7 sekundy - pozostało mu jeszcze 2,9 sekundy.

W JRC nadal rwyalizują Martin Prokop i Urmo Aava. Tym razem szybszy o 12,5 sekundy był Estończyk.

Wyniki: Mikko Hirvonen, Francois Duval (0,3 s.), Sébastien Loeb (0,6 s.), Marcus Grönholm (0,8 s.), Toni Gardemeister (0,9 s.), Jan Kopecky (1,6 s.), Petter Solberg (3,2 s.), Chris Atkinson (4,8 s.), Jari - Matti Latvala (6,6 s.).

Klasyfikacja po jedenastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Marcus Grönholm (26,9 s.); 3. Francois Duval (41,5 s); 4. Mikko Hirvonen (41,7 s.); 5. Jan Kopecky (2.22,4 min.); 6. Toni Gardemeister (2.25,3 min.); 7. Petter Solberg (2.50,1 min.); 8. Xavier Pons (3.43,5 min); 9. Jari-Matti Latvala (3.50,1 min.); 10. Matthew Wilson (7.13,4 min.); 11. Chris Atkinson (8.55,9 min.).

Dwunasty odcinek specjalny (19,0 km)

Niewątpliwie bohaterem próby był Chris Atkinson. Kierowca Subaru poprawił sie o 18,2 sekundy, podczas gdy jego konkurenci z czołówki o zdecydowanie mniej.

Marcus Grönholm stracił ponad cztery sekundy do Sébastiena Loeba i wygląda na to, że powoli pasuje. Mikko Hirvonen i Francois Duval toczą wspaniały pojedynek - ciekawe czy obaj potrafią zachować koncentrację i opanowanie do końca... Na razie atak Francoisa przyniósł skutek.

Jan Kopecky znów trochę "urwał się" Toniemu Gardemeisterowi. Z kolei Jari - Matti Latvala wciąż traci do Xaviera Ponsa - już 13,2 sekundy.

W JRC Martin Prokop był trzeci, a zwycięzca odcinka - Urmo Aava traci do niego znów poniżej minuty - 53,3 sekundy.

Wyniki: Chris Atkinson, Sébastien Loeb (5,1 s.), Francois Duval (7,8 s.), Mikko Hirvonen (8,8 s.), Marcus Grönholm (9,2 s.), Petter Solberg (11,8 s.), Jan Kopecky (11,8 s.), Xavier Pons (12,6 s.), Toni Gardemeister (13,1 s.), Jari - Matti Latvala (19,2 s.).

Klasyfikacja po dwunstu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Marcus Grönholm (31,0 s.); 3. Francois Duval (44,2 s); 4. Mikko Hirvonen (45,4 s.); 5. Jan Kopecky (2.29,1 min.); 6. Toni Gardemeister (2.33,3 min.); 7. Petter Solberg (2.56,8 min.); 8. Xavier Pons (3.51,0 min); 9. Jari-Matti Latvala (4.04,2 min.); 10. Matthew Wilson (7.46,0 min.); 11. Chris Atkinson (8.50,8 min.).

Trzynasty odcinek specjalny (16,51 km)

Trzynastka zazwyczaj bywa pechowa. Tak było i tym razem dla Jana Kopeckyego, z którego samochodu zaczęło wyciekać paliwo oraz Henninga Solberga, który dachował (na szczęście załodze nic się nie stało). Czewch do mety dojechał, ale stracił jedną pozycję w punktacji, choć różnica jest minimalna.

Sébastien Loeb, który miewał problemy z numerem 13, tym razem ustrzegł się błędów, wygrywając odcinek dość wyraźnie z najgroźniejszymi rywalami. Marcus Grönholm stracił kolejne 4,1 sekundy, nadrobił natomiast nad Mikko Hirvonenem - 0,4 sekundy. Fin z kolei pokonał Francuisa Duvala różnicą 1,4 sekundy, co pozwoliło mu awansować na trzecie miejsce.

Doskonale znów spisał się Chris Atkinson, najszybszy po Loebie. Sekundę od Marcusa szybszy był też Toni Gardemeister, który wyprzedza Kopeckyego o 0,3 sekundy.

W JRC znów zwyciężył Urmo Aava. Martin Prokop był trzeci i posiada 51,1 sekundy przewagi nad konkurentem.

Wyniki trzynastej próby: Sébastien Loeb, Chris Atkinson (2,0 s.), Toni gardemeister (3,1 s.), Marcus Grönholm (4,1 s.), Petter Solberg (4,2 s.), Mikko Hirvonen (4,5 s.), Francois Duval (5,9 s.), Jan Kopecky (7,6 s.), Xavier Pons (9,6 s.), Jari - Matti Latvala (10,4 s.)... Matthew Wilson (20,2 s.).

Klasyfikacja po trzynastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Marcus Grönholm (35,1 s.); 3. Mikko Hirvonen (49,9 s.); 4. Francois Duval (50,1 s); 5. Toni Gardemeister (2.35,4 min.); 6. Jan Kopecky (2.36,7 min.); 7. Petter Solberg (3.01,0 min.); 8. Xavier Pons (4.00,6 min); 9. Jari-Matti Latvala (4.14,6 min.); 10. Matthew Wilson (8.06,2 min.); 11. Chris Atkinson (8.52,8 min.).

Czternasty odcinek specjalny (30, 55 km)

Drugi przejazd najdłuższego odcinka drugiego etapu kończył sobotnią rywalizację. Oczywiście na trasie działo się sporo!

Wielkiej sztuki dokonał Chris Atkinson. Australijczyk poniósł wczoraj ogromną stratę. Praktycznie nie miał więc dziś nic do stracenia - jechał wręcz znakomicie. Przed rozpoczęciem etapu strata Chrisa do Matthewsa Wilsona wynosiła ponad cztery minuty. Po czternastym OS-ie Atkinson wyprzedził rywala, awansując do pierwszej "dziesiątki". Jak się wydaje, ekipie Subaru udało się nareszcie ustawić samochód do potrzeb kierowcy...

Bardzo dzielnie poczynał sobie też Jan Kopecky. Wydawało się, że problemy ze Skodą mogą mu popsuć humor, tymczasem Czech uzyskał lepszy czas do Toni Gardemeistera i ponownie wyprzedził rywala!

Satysfakcję ma też Francois Duval, który powrócił na podium po pokonaniu na próbie obu reprezentantów zespołu Forda. Marcus Grönholm, który wygrał pierwszy przejazd, tym razem nieco zawiódł, zajmując dopiero czwarte miejsce. Cała ostatnia pętla w wykonaniu Fina nie była najlepsza. Jak się wydaje - obaj zawodnicy w Focusach nie najlepiej dobrali opony.

Wyniki ostatniego OS-u drugiego etapu: Chris Atkinson,Sébastien Loeb (1,9 s.), Francois Duval (2,2 s.), Marcus Grönholm (4,6 s.), Mikko Hirvonen (7,5 s.), Petter Solberg (8,0 s.), Jan Kopecky (13,9 s.), Toni Gardemeister (16,9 s.), Xavier Pons (17,7 s.), Jari - Matti Latvala (41,1 s.).

W JRC Martin Prokop wygral ostatni odcinek, powiększając swoją przewagę nad Urmo Aavą do 53,5 sekundy.

NIEOFICJALNE WYNIKI PO DWÓCH ETAPACH

Nr startowyKierowca (Auto) Czas1. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC)2:48.40,4 godz.2. Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC07) strata37,8 sek.3. Francois Duval iPatrick Pivato (Citroën Xsara WRC) 50,4 sek..4. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07)55,5 sek.5. Jan Kopecky i Filip Schovanek (Skoda Fabia WRC) 2.48,7 min.6. Toni Gardemeister iJakke Honkanen (Citroën Xsara WRC)2.51,4 min.7. Petter Solberg iPhilip Mills (Subaru Impreza WRC)3.07,1 min.8. Xavier Pons i XavierAmigo (Subaru Impreza WRC 2006)4.16,4 min.9. Jari-Matti Latvala iMiikka Anttila (Ford Focus WRC 06)4.53,8 min.10. Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC 2007) 8.50,9 min.13. Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 S1600) 19.47,1 min.

NIEOFICJALNE WYNIKI JRC PO PIERWSZYM ETAPIE

MiejsceKierowca (Auto) Czas1.Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 S160013:09.21,0 godz.2.Urmo Aava i Kuldar Sikk(Suzuki Swift S1600) strata53,5 sek.3.Conrad Rautenbach i David Senior (Citroën C2 S1600)2.43,2 min.4.Aaron Burkart i Michael Kölbach (Citroën C2 S1600)4.16,6 min.5.Jaan Mölder i Katrin Becker(Suzuki Swift S1600)8.23,4 min.6.Yoan Bonato i Benjamin Boulloud (Citroën C2 R2)8.32,4 min. 7.Jozef Beres i Petr Stary (Renault Clio S1600)9.05,3 min.8.Aigar Pärs i Ken Järveoja (Suzuki Swift S1600)11.40,8 min.

...............................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!