W rajdach 37,8 sekundy to bardzo dużo i... bardzo niewiele. Dużo, bo przy wyrównanej stawce i możliwościach załóg jest to różnica praktycznie nie do odrobienia. Tym bardziej, gdy do zakończenia pozostało zaledwie pięć odcinków specjalnych. Mało, bowiem błąd, wypadnięcie z trasy czy przebicie opony może "kosztować" znacznie więcej.

Sébastien Loeb i Daniel Elena jak na razie nie zawodzą swoich kibiców. Jadą spokojnie, kontrolując sytuację. Być może niektórym wydawać by się mogło, że faworyci jadą zbyt wolno, powinni posiadać znacznie większą przewagę. Ale zapewne, gdyby zaszła taka konieczność - są w stanie jeszcze przyspieszyć. Przypomnijmy sobie Rajd Finlandii, gdzie dla odmiany Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 07) bardzo powoli odrywali się od konkurentów...Zawodnicy wiedzą i czują na co stać ich i rywali. Loeb, jeśli nie popełni błędu, zapewne wygra zawody (choć w sporcie nigdy nie powinno się tak wyrokować). Marcus nie będzie w stanie go dogonić z samej jazdy!

Ale Grönholm także nie może być jeszcze pewny swego. Za jego placami czają się Francois Duval i Patrick Pivato (Citroën Xsara WRC) oraz koledzy z zespołu, Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07). Różnice są jeszcze mniejsze.

Farancois i Mikko stoczą zapewne wspaniały pojedynek. Belg po przerwie jest "zgłodniały" sukcesu, spisuje się wręcz rewelacyjnie. Fin z kolei potrzebuje punktów - dla niego każde "oczko" jest ważne. Ale zapewne Hirvonen nie postawi wszystkiego na jedną kartę - liczy sie też zespół: jest szansa na powiększenie przewagi nad Citroënem! Przypomnijmy - Ford broni tytułu Mistrza Świata!

I jeszcze jeden interesujący pojedynek: dwie kolejne załogi, które sprawiają dużą (i przyjemną!) niespodziankę: Jan Kopecky i Filip Schovanek (Skoda Fabia WRC) oraz Toni Gardemeister i Jakke Honkanen (Citroën Xsara WRC). Ich dzielą ułamki sekund i... tak prawdopodobnie będzie do mety!

Pozostali: Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC), Xavier Pons i Xavier Amigo (Subaru Impreza WRC 2006), Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 06) oraz Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC 2007) są w bardziej komfortowej sytuacji - nie muszą walczyć o lokaty, ale tylko pokazać szybką jazdę. Po tym, co wyrabiał w sobotę Chris, można oczekiwać jego kolejnych świetnych występów...

Podczas trzeciego etapu zawodnicy przejadą 243,56 kilometra, z czego 62,81 km stanowią odcinki specjalne:

OS 15 (Dhrontal - 11,14 km);OS 16 (Moselwein - 18,08 km);OS 17 (Superoes Circus Maximus Trier - 4,37 km);OS 18 (Dhrontal 2 - 11,14 km);OS 19 (Moselwein 2 - 18,08 km);

Przyjazd na metę w Porta Nigra przewidziany jest na godzinę 15-tą.

Zapraszamy na naszą relację!

Piętnasty odcinek specjalny (11,14 km)

Dość krótka, ale jak się okazało wcale niełatwa próba - na rozbudzenie się.

Prawdopodobnie wyjaśniła się sprawa trzeciego ,miejsca!Francois Duval pokonał bowiem Mikko Hirvonena o 10,5 sekundy i chyba różnica dzieląca te załogi: 15,6 sekundy jest dla Fina już nie do odrobienia!

Stracił też Marcus Grönholm, który wydaje się być już pogodzony z porażką. Według słów lidera Mistrzostw Świata przyczyną porażki FordówFocusów RS WRC na tej próbie było zbyt miękkie zawieszenie.

Tymczasem Sébastien Loeb także pojechał znacznie wolniej - stracił sześć sekund do jadącego przed nim Grönholma. Mógł sobie jednak na to pozwolić...

Chris Atkinson nadal bardzo szybki - po raz kolejny pokonał swojego partnera z zespołu Pettera Solberga. Widać, że Australijczyk "dogadał się" ze swoim Subaru!

Jan Kopecky wyraźnie zaspał - stracił 3,3 sekudny do Toniego Gardemeistera i... piąte miejsce na jego rzecz. Czech ma do odrobienia 0,6 sekundy. Oj będzie ciekawie!

Sześć kilentrów po starcie stanęli Xavier Pons i Xavier Amigo- w ich Subaru Imprezie WRC 2006 zdefektował silnik.

W JRC wygrali Conrad Rautenbach i David Senior (Citroën C2 S1600). W klasyfikacji Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 S1600) wyprzedzają o 54,0 s. Urmo Aavę i Kuldara Sikka (Suzuki Swift S1600).

Wyniki OS-u: Francois Duval i Patrick Pivato (Citroën Xsara WRC), Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC 2007 - strata 2,1 s.), Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 07 - 2,6 s.), Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC - 2,9 s.), Toni Gardemeister i Jakke Honkanen (Citroën Xsara WRC - 4,0 s.), Jan Kopecky i Filip Schovanek (Skoda Fabia WRC - 7,3 s.), Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC - 8,6 s.), Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07 - 10,5 s.), Guy Wilks i Philip Pugh (Ford Focus RS WRC 06 - 13,1 s.), Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 06 - 14,2 s.), Andreas Mikkelsen i Ola Floene (Ford Focus WRC 05 - 23,5 s.), Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06 - 26,7 s.), Mattew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 06 - 27,8 s.).

Klasyfikacja po piętnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Marcus Grönholm (31,8 s.); 3. Francois Duval (41,8 s); 4. Mikko Hirvonen (57,4 s.); 5. Toni Gardemeister (2.46,8 min.); 6. Jan Kopecky (2.47,4 min.); 7. Petter Solberg (3.01,4 min.); 8. Jari-Matti Latvala (4.59,4 min.); 9. Chris Atkinson (8.44,4 min.).10. Matthew Wilson (9.23,0 min.);

Szesnasty odcinek specjalny (18,08 km)

Chris Atkinson pokazał wczoraj świetną jazdę. Niestety jazda na krawędzi ryzyka nie do końca się mu opłaciła - na szesnastej próbie rolował.

Odcinek wygrał znów Francois Duval, który postanowił prawdopodobnie zaatakować pozycję Marcusa Grönholma. Fin był jednak bardzo czujny. Podobnie zresztą jak Sébastien Loeb, który osiągnął metę tuż za Marcusem.

Toni Gardemeister ucieka Janowi Kopeckyemu - Czechowi chyba nie uda się ukończyć zawodów na piątym miejscu.

Do "dziesiątki" wszedł Guy Wilks, ale jego strata do lidera wskazuje na różnicę kilku klas.

W JRC Urmo Aava pokonał Martina Prokopa, ale tylko o 0,6 sekundy. Przewagą Czecha wynosi 53,4 sekundy i ma on wielka szansę na wygranie eliminacji. Oby tylko nie skończyło się tak, jak w Finlandii, gdzie Martin posiadał ogromną przewagę, a wypadł z trasy...

Jedno jest pewne: Czech może osiągnąć życiowy wynik: w klasyfikacji generalnej rajdu zajmuje bowiem bardzo wysoką, jedenastą pozycję, wyprzedzając między innymi Henninga Solberga...

Wyniki: Francois Duval, Marcus Grönholm (0,1 s.), Sébastien Loeb (2,9 s.), Petter Solberg (6,9 s.), Toni Gardemeister (7,7 s.), Mikko Hirvonen (11,7 s.), Jan Kopecky (13,3 s.), Jari - Matti Latvala (10,3 s.), Guy Wilks (23,3 s.), Andreas Mikkelsen (30,6 s.), Matthew Wilson (45,4 s.).

Klasyfikacja po szesnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Marcus Grönholm (29,0 s.); 3. Francois Duval (38,9 s); 4. Mikko Hirvonen (1.06,2 min.); 5. Toni Gardemeister (2.51,6 min.); 6. Jan Kopecky (2.57,8 min.); 7. Petter Solberg (3.05,4 min.); 8. Jari-Matti Latvala (5.15,8 min.); 9. Matthew Wilson (10.05,5 min.); 10. Guy Wilks (19.21,1 min.).

Siedemnasty odcinek specjalny (4,37 km)

Superoes Circus Maximus Trier, utworzony z myślą o kibicach, nie mógł zmienić klasyfikacji. Zawodnicy obawiają się jednak takich prób, bowiem łatwo podczas nich uszkodzić samochód.

Jan Kopecky odrobił 2,7 sekundy do Toniego Gardemeistera. Różnica pomiędzy tymi załogami wynosi obecnie 3,5 sekundy. Wszystko jest więc możliwe...

Była to bardzo niedobra pętla w wykonaniu Mikko Hirvonena. Fin tracił wiele sekund na każdym odcinku specjalnym, w tym nawet na Superoesie. Stracił tym samym szanse na zajęcie miejsca na podium, stracił jeden punkt do klasyfikacji...

Jak natchniony jedzie tymczasem Francois Duval. Belg wygrał wszystkie trzy próby trzeciego etapu, jego trzecia pozycja jest pewne - obecnie stara sie atakować drugą. Nie będzie to jednak łatwe, bowiem Marcus Grönholm jest kierowcą bardzo doświadczonym, stąd doskonale wie, jakim tempem musi podążać, aby utrzymać dystans.

Analogiczna jest sytuacja z Sébastienem Loebem...

W dniu dzisiejszym wyraźnie przyspieszył też Petter Solberg.

Martin Prokop w JRC powiększył przewagę nad trzecim na mecie odcinka - Urmo Aavą o... 0,2 sekundy.

Wyniki Superoesu: Francois Duval, Marcus Grönholm (0,5 s.), Petter Solberg (2,1 s.), Sébastien Loeb (2,4 s.), Jan Kopecky (2,7 s.), Mikko Hirvonen (3,6 s.), Guy Wilks (4,1 s.), Toni Gardemeister (5,4 s.), Jari - Matti Latvala (5,8 s.), Matthew Wilson (7,5 s.).

Klasyfikacja po szesnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Marcus Grönholm (27,1 s.); 3. Francois Duval (36,5 s); 4. Mikko Hirvonen (1.07,4 min.); 5. Toni Gardemeister (2.54,6 min.); 6. Jan Kopecky (2.58,1 min.); 7. Petter Solberg (3.05,1 min.); 8. Jari-Matti Latvala (5.19,2 min.); 9. Matthew Wilson (10.20,6 min.); 10. Guy Wilks (19.22,8 min.).

Co prawda w wynikach na dziesiątym miejscu figuruje jeszcze Chris Atkinson, który mimo 10 minut kary za nieukończenie dwóch odcinków ma lepszy czas niż Guy Wilks, ale w rzeczywistości Australijczyk nie liczy się już w klasyfikacji...

Osiemnasty odcinek specjalny (11,14 km)

Zmiany! Toni Gardemeister stracił sporo i z piątego spadł na siódme miejsce. Piąty jet aktualnie Jan Kopecky, ale dzisiaj bardzo bojowo jedzie Petter Solberg, który ma już minimalną, stratę do konkurenta: 16,2 sekundy (chyba nie do odrobienia...), bowiem otrzymał dziesięć sekund kary za spóźnienie na PKC.

Toni traci ponad 33 sekundy i najprawdopodobniej zdobędzie w Niemczech zamiast czterech - tylko dwa punkty!

Nadal bardzo słabo Mikko Hirvonen, ale jego czwarta pozycja nie jest zupełnie zagrożona.

Francois Duval jest dziś szybszy od Mikko już prawie czterdzieści sekund! Belga jedzie prywatnym samochodem rzeczywiście znakomicie i kto wie czy po tym występie nie otrzyma interesujących propozycji... Na razie musi jednak osiągnąć metę - czyli ukończyć ostatnią próbę...

Marcus Grönholm musi dokładnie kontrolować międzyczasy, bowiem Duval "dobiera" się już poważnie do niego. Fin ma przewagę zaledwie 5,6 sekundy. Podczas drugiego przejazdu Dhrontal stracił o ponad sekundę więcej niż podczas pierwszego. W rzeczywistości pozycja Marcusa nie jest zagrożona - musi tylko poskromić nerwy...

Francois z kolei nie powinien już chyba ryzykować - zbyt wiele ma przecież do stracenia...

Sébastien Loeb jedzie już bardzo spokojnie, ale i tak notuje czasy w bezpośredniej czołówce.

W JRC po raz drugi dziś ten odcinek wygrali Conrad Rautenbach i David Senior (Citroën C2 S1600). W klasyfikacji Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 S1600) zjechali na metę jako trzecim, ale wyprzedzają o 53,4 sekundy Urmo Aavę i Kuldara Sikka (Suzuki Swift S1600).

Wyniki: Francois Duval, Marcus Grönholm (3,8 s.), Sébastien Loeb (7,6 s.), Petter Solberg (7,8 s.), Jan Kopecky (8,6 s.), Jati - Matti Latvala (11,4 s.), Mikko Hirvonen (13,4 s.), Guy Wilks (13,4 s.), Henning Solberg (19,6 s.), Matthew Wilson (25,8 s.)... Toni Gardemeister (45,6 s.).

Klasyfikacja po siedemnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Marcus Grönholm (23,3 s.); 3. Francois Duval (28,9 s); 4. Mikko Hirvonen (1.13,2 min.); 5. Jan Kopecky (2.59,1 min.); 6. Petter Solberg (3.15,3 min.); 7. Toni Gardemeister (3.32,6 min.); 8. Jari-Matti Latvala (5.23,0 min.); 9. Matthew Wilson (10.28,8 min.); 10. Guy Wilks (19.30,7 min.).

Dziewiętnasty odcinek specjalny (18,08 km)

Francois Duval i Patrick Pivato (Citroën Xsara WRC) nie wzięli sobie do serca naszych rad - pojechali wręcz brawurowo!

I przyniosło to efekt! Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 07) nie wytrzymali psychicznie ciśnienia! Finowie stracili ponad minutę i dwadzieścia sekund i spadli na czwarte miejsce w rajdzie!

To wspaniały prezent dla Sébastiena Loeba i Daniela Eleny (Citroën C4 WRC). Francuzi wygrali pewnie, ale zamiast spodziewanych dwóch punktów przewagi nad Marcusem - zdobyli aż pięć.

Jan Kopecky i Filip Schovanek (Skoda Fabia WRC) przegrali o 8,6 sekundy z Petterem Solbergiem i Philipem Millsem (Subaru Impreza WRC) oraz o 3,1 z Tonim Gardemeisterem i Jakke Honkanenem (Citroën Xsara WRC) i odniósł wielki sukces, bo tak należy ocenić ich piąte miejsce.

Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) nie mieli dziś swojego dnia, ale prawdopodobnie taka też była taktyka zespołu, bowiem zdobyte przez nich punkty do klasyfikacji Producentów miały duże znaczenie...

Wyniki ostatniego odcinka specjalnego rajdu: Francois Duval, Petter Solberg (8,0 s.), Sébastien Loeb (8,6 s.), Toni Gardemeister (13,5 s.), Mikko Hirvonen (14,5 s.), Jari - Matti Latvala (14,9 s.), Jan Kopecky (16,6 s.), Guy Wilks (25,7 s.), Henning Solberg (27,7 s.), Matthew Wilson (44,0 s.)... Marcus Grönholm (1.21,8 min.).

W JRC Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 S1600) dali wygrywać na ostatnim odcinku innym (najlepszy czas - Conrad Rautenbach), zajęli dopiero piąte miejsce, ale cel osiągnęli - wygrali rajd! Co więcej odnieśli życiowy sukces, zajmując jedenaste miejsce w "generalce" zawodów.

Urmo Aava i Kuldar Sikk, którzy po świetnym występie w Finlandii powrócili do Suzuki Swifta S1600 zajęli drugą, a Conrad Rautenbach i David Senior (Citroën C2 S1600) - trzecią pozycję.

...............................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!