W przedrajdowych typowaniach chyba niewielu było takich, którzy upatrywali innego zwycięzcę niż Sebastian Loeb. Jednak wśród najgroźniejszych rywali Francuza wymieniano nazwisko Belga Francoisa Duala, który po dłuższej przerwie powrócił na trasy RSMŚ, a także Mikko Hirvonena, który jedzie zmodernizowanym Fordem Focus WRC.

Pierwszy odcinek specjalny - Ruvertall / Fell 1 (21,22 km)

Nic z tego. Już na pierwszym odcinku specjalnym Ruvertall / Fell o długości 21,22 km najlepszy okazał się duet Citroena. Zwyciężył Sebastian Loeb z przewagą 5,8 sekundy nad swoim kolegą z zespołu Danim Sordo. Fin Mikko Hirvonen stracił 5,9 sekundy, Belg Francis Duval (Ford Focus WRC) - 6,3 sekundy, a Chris Atkinson (Subaru Impreza WRC) – 9,3 sekundy.

Drugi odcinek specjalny – Grafschaft Veldenez (23,04 km)

Ne mecie pierwsza trójka bez zmian. Wygrał Sebastian Loeb z przewagą 5,5 sekundy nad Danim Sordo i 6,7 sekundy nad Mikko Hirvonenem. Francis Duval stracił aż 17,9 sekundy.

Po dwóch odcinkach specjalnych Sebastian Loeb ma 11,3 sekundy przewagi nad Danim Sordo, 12,6 sekundy nad Mikko Hirvonenem i 24,2 sekundy nad Francisem Duvalem.

Trzeci odcinek specjalny – Moselland (9,82 km)

Ponownie najszybszy Sebastian Loeb. Od 2,7 sekundy gorszy czas odnotował Mikko Hirvonen, 3,7 sekundy Francis Duval i 4 sekundy Dani Sordo.

Czwarty odcinek specjalny - Ruvertal / Fell 2 (21,22 km)

Kolejny triumf lidera. Sebastien Loeb o 2,2 sekundy szybszy od Francoisa Duvala, 2,4 sekundy od Daniego Sordo i 3,4 sekundy od Mikko Hirvonena.

Klasyfikacja generalna czołówki bez zmian.

Piąty odcinek specjalny - Grafschaft Veldenez (23,04 km)

Udany atak na pozycję wicelidera Mikko Hirvonena. Fin na tym odcinku uzyskał tylko o 0,1 sekundy gorszy czas od Sebastiena Loeba. Dzięki temu Hirvonen awansował na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej rajdu. Po pięciu odcinkach specjalnych traci do lidera 18,8 sekundy i ma 5,7 skundy przewagi nad trzecim w klasyfikacji Danim Sordo.

Szósty odcinek specjalny - Moselland 2 (9,82 km)

Po raz szósty w dniu dzisiejszym najszybciej pojechał król niemieckich asfaltów Sebastien Loeb. Francuz ma 19,9 sekundy rpzewagi nad Finem Mikko Hirvonenem.

Groźny wypadek na 11 kilometrze odcinka miał Gianluigi Galli, który przy pełnej prędkości uderzył w drzewo. Z pierwszych informacji wynika, iż załodze nic się nie stało, ale kierowcę musiano wyciągać z samochodu. Przewrócone auta stało na dachu pomiędzy drzewami.

Ostatecznie okazało się, iż Galli doznał złamania kości udowej lewej nogi. Kierowca zespołu Stobart został przewieziony śmigłowcem do Krankenhaus der Barmherzigen Brüder w Trewirze. Dzisiaj wieczorem czeka go operacja. Pilot, po badaniach, został zwolniony do domu.

Ze względu na problemy z kibicami, ten ostatni w dniu dzisiejszym odcinek specjalny został przerwany.

Rajd Niemiec 2008 - klasyfikację generalna po I. dniu (6. OS)

MiejsceKierowca (Auto)Czas/ strata1.Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC) 1:00:22.5 godz. 2.Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RSWRC)+19,9 sek.3.Dani Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC)+25,6 sek.4.Francois Duval i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC 07)+38,7 sek.5.Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Focus WRC)+55,7 sek.6.Petter Solberg i Philip Mills (Subaru ImprezaWRC 08)+1:00,9 min.7.Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC)+1:34,0 min.8.Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RSWRC)+1:36,2 min.9.Urmo Aava i Kuldar Sikk (Citroën C4 WRC)+1:39,4 min.10.Toni Gardemeister i Tomi Tuominen (Suzuki SX4 WRC)+2:12,4 min.11.Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki SX4 WRC)+2:12,9 min.12.Andreas Mikkelsen i Ola Floene (Ford Focus WRC)+2:23,8 min.13.Matthew Wilson iMartin Scott (Ford Focus RS WRC)+2:32,8 min.14.Conrad Rautenbach i David Senior (Citroën C4 WRC)+3:07,0 min.