Król asfaltów prowadził w tym rajdzie od początku do końca i cały czas kontrolował sytuację. W Trier nie wygrał jeszcze żaden inny kierowca od momentu, gdy rajd Niemiec znalazł się w kalendarzu WRC.
Pierwsza trójka na podium to samochody marki Citroen. Drugi był Dani Sordo a trzeci Sebastian Ogier, który po raz kolejny udowodnił, ze ma wyjątkowy potencjał i aspiruje w przyszłości do zajęcia miejsca po Loebie. Na pochwałę zasługuje czwarta pozycja.
Fin Jari-Matti Latvala potwierdził, ze czuje się coraz lepiej na asfalcie i z całą pewnością mam lepszy sezon od lidera zespołu Forda Mikko Hirvonena.
Nie miał też szczęścia Belg Francois Duval, który dachował na 14. odcinku specjalnym. Na całe szczęście załodze nic się nie stało.
Piękną walkę obserwowaliśmy do ostatnich metrów w kategorii SWRC. Ostatecznie najwyższe miejsce na podium wywalczył Szwed Patrik Sandell, jadący samochodem Skoda Fabia S2000.
Polak Michał Kościuszko (Skoda Fabia S2000) miał wiele problemów na trasie, ale ostatecznie wystartował do ostatniego etapu w SupeRally i pomimo dużych strat czasowych dojechał do linii mety na szóstej pozycji w swojej kategorii i zdobył kolejne mistrzowskie punkty.
- Jesteśmy na mecie tego bardzo trudnego rajdu i to jest najważniejsze. To były trzy wymagając dni. W piątek wypadliśmy z drogi, straciliśmy tam sporo czasu i szanse na dobre miejsce. Wczoraj również nie ustrzegliśmy się problemów, tym razem technicznych. Przed ostatnim najdłuższym odcinkiem specjalnym w Mistrzostwach Świata skończyły się nam hamulce. Ze względu na bezpieczeństwo kibiców podjęliśmy decyzję, że nie wystartujemy do tego 48 kilometrowego odcinka. Dzisiaj pojechaliśmy korzystając z Systemu SupeRally z doliczoną karą 10 minut. Ostatecznie uplasowaliśmy się na 6. miejscu, ale oczywiście apetyt jest większy. Przed kolejnym rajdem na asfaltach czekają nas testy, więc liczę na to, że start w Rajdzie Francji będzie dla nas zdecydowanie bardziej pomyślny.– powiedział Michał Kościuszko na mecie Rajdu Niemiec.
W kategorii JWRC zwyciężył Holender Hans Jr. Weijs (Citroen C2 S1600), a w PWRC Portugalczyk Armido Arauno (Mitsubishi Lancer Evo X).
W ciągu trzech dni ADAC Rallye Deutschland zawodnicy pokonali łącznie 1195 kilometrów, w tym 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 407 kilometrów oesowych. Pierwszego dnia zawodnicy pokonywali kręte drogi winnic przy rzece Mozel, natomiast w sobotę dwukrotnie przejeżdżali najdłuższy w tegorocznych eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Świata liczący aż 48 km odcinek specjalny Arena Panzerplatte. Trzeci dzień rajdu to miedzy innymi superoes Circus Maximus, którego trasa przebiegała wokół Porta Nigra, pochodzącej z czasów rzymskich i wpisanej na listę obiektów zabytkowych UNESCO bramy miejskiej w Trierze.
Poz. | Nr | Kierowca | Kategoria | Czas | Czas pop. | Czas do lidera |
1. | 1 | S. LOEB | M | 3:59:38.3 | 0.0 | 0.0 |
2. | 2 | D. SORDO | M | 4:00:29.6 | +51.3 | +51.3 |
3. | 7 | S. OGIER | M | 4:01:51.6 | +1:22.0 | +2:13.3 |
4. | 4 | J. LATVALA | M | 4:02:12.2 | +20.6 | +2:33.9 |
5. | 11 | P. SOLBERG | - | 4:06:26.0 | +4:13.8 | +6:47.7 |
6. | 5 | M. WILSON | M | 4:08:25.0 | +1:59.0 | +8:46.7 |
7. | 8 | K. RÄIKKÖNEN | M | 4:08:28.8 | +3.8 | +8:50.5 |
8. | 14 | K. AL QASSIMI | - | 4:17:14.8 | +8:46.0 | +17:36.5 |
9. | 15 | M. VAN ELDIK | - | 4:17:31.3 | +16.5 | +17:53.0 |
10. | 24 | P. SANDELL | S | 4:17:37.1 | +5.8 | +17:58.8 |
11. | 21 | M. PROKOP | S | 4:17:41.8 | +4.7 | +18:03.5 |
12. | 16 | B. TEN BRINKE | - | 4:18:38.9 | +57.1 | +19:00.6 |
13. | 53 | P. ANDERSSON | S | 4:20:49.7 | +2:10.8 | +21:11.4 |
14. | 25 | E. BRYNILDSEN | S | 4:20:52.3 | +2.6 | +21:14.0 |
15. | 28 | X. PONS | S | 4:23:37.2 | +2:44.9 | +23:58.9 |
16. | 18 | M. OSTBERG | - | 4:24:18.3 | +41.1 | +24:40.0 |
17. | 61 | F. WITTMANN | - | 4:25:01.6 | +43.3 | +25:23.3 |
18. | 31 | A. ARAUJO | P | 4:26:08.4 | +1:06.8 | +26:30.1 |
19. | 38 | H. PADDON | P | 4:26:32.8 | +24.4 | +26:54.5 |
20. | 48 | P. FLODIN | P | 4:28:53.5 | +2:20.7 | +29:15.2 |
21. | 63 | B. DE JONG | - | 4:29:56.2 | +1:02.7 | +30:17.9 |
22. | 123 | H. WEIJS JR. | J | 4:30:13.4 | +17.2 | +30:35.1 |
23. | 49 | H. GASSNER JUN. | P | 4:30:43.6 | +30.2 | +31:05.3 |
24. | 19 | D. KUIPERS | - | 4:33:07.6 | +2:23.9 | +33:29.2 |
25. | 65 | R. KUIPERS | - | 4:34:40.2 | +1:32.6 | +35:01.9 |
26. | 121 | A. BURKART | J | 4:35:32.6 | +52.3 | +35:54.2 |
27. | 64 | G. HUZINK | - | 4:38:39.3 | +3:06.7 | +39:01.0 |
28. | 23 | M. KOSCIUSZKO | S | 4:40:48.8 | +2:09.5 | +41:10.5 |
29. | 62 | E. WEVERS | - | 4:40:55.2 | +6.4 | +41:16.9 |
30. | 130 | K. KRUUDA | J | 4:41:26.1 | +30.9 | +41:47.8 |
31. | 40 | O. TÄNAK | P | 4:41:42.0 | +15.9 | +42:03.7 |
32. | 26 | B. SOUSA | S | 4:42:06.1 | +24.1 | +42:27.8 |
33. | 71 | T. ERDI JUN. | - | 4:43:09.0 | +1:02.9 | +43:30.7 |
34. | 32 | T. ARAI | P | 4:44:35.8 | +1:26.8 | +44:57.5 |
35. | 30 | A. LLOVERA | S | 4:47:17.9 | +2:42.1 | +47:39.6 |
36. | 68 | E. SCHILT | - | 4:47:31.6 | +13.7 | +47:53.3 |
37. | 17 | H. SOLBERG | - | 4:50:42.5 | +3:10.9 | +51:04.2 |
38. | 149 | C. RIEDEMANN | J | 4:50:53.4 | +10.9 | +51:15.1 |
39. | 75 | M. LISKA | - | 4:56:54.4 | +6:01.0 | +57:16.1 |
40. | 124 | E. VALDES LOPEZ | J | 4:58:57.0 | +2:02.6 | +59:18.7 |
41. | 66 | H. VOSSEN | - | 4:58:58.6 | +1.6 | +59:20.3 |
42. | 84 | S. SCHWINN | - | 4:59:05.7 | +7.1 | +59:27.4 |
43. | 36 | N. GEORGIOU | P | 4:59:09.6 | +3.9 | +59:31.3 |
44. | 80 | M. AL SHAMSI | - | 5:00:02.9 | +53.3 | +1:00:24.6 |
45. | 37 | P. HORSEY | P | 5:01:10.6 | +1:07.7 | +1:01:32.3 |
46. | 131 | Y. LEMES MACIAS | J | 5:05:13.3 | +4:02.7 | +1:05:35.0 |
47. | 79 | B. AL JABRI | - | 5:08:20.0 | +3:06.7 | +1:08:41.7 |
48. | 72 | T. KURKA | - | 5:12:38.6 | +4:18.6 | +1:13:00.3 |
49. | 81 | K. AL SHAIKH | - | 5:16:48.6 | +4:10.0 | +1:17:10.3 |
50. | 89 | W. EHLHARDT | - | 5:17:06.0 | +17.4 | +1:17:27.7 |
51. | 86 | H. VAN DE KAMP | - | 5:21:33.6 | +4:27.6 | +1:21:55.3 |
52. | 87 | J. WECKER | - | 5:24:27.7 | +2:54.1 | +1:24:49.4 |
53. | 47 | N. BARROSO PEREIRA | P | 5:26:01.9 | +1:34.2 | +1:26:23.6 |
54. | 126 | T. SLAVOV | J | 5:27:34.0 | +1:32.1 | +1:27:55.7 |
55. | 90 | J. HOHLHEIMER | - | 5:29:36.1 | +2:02.1 | +1:29:57.8 |