Logo
WiadomościAktualnościRajd Niemiec 2010: ósme z rzędu zwycięstwo Loeba i Eleny (wyniki)

Rajd Niemiec 2010: ósme z rzędu zwycięstwo Loeba i Eleny (wyniki)

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Dwa Citroëny C4 WRC zespołu Citroën Total World Rally Team, zajmujące od pierwszego oesu dwa pierwsze miejsca, na mecie Rajdu Niemiec zaliczyły kolejne podwójne zwycięstwo. Sébastien Loeb i Daniel Elena wygrali w tej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata po raz ósmy z rzędu, ustanawiając w tej kategorii nowy rekord

Rajd Niemiec 2010: ósme z rzędu zwycięstwo Loeba i Eleny (wyniki)
Zobacz galerię (16)
Auto Świat
Rajd Niemiec 2010: ósme z rzędu zwycięstwo Loeba i Eleny (wyniki)

Dani Sordo i Diego Vallejo w swoim pierwszym występie w parze kierowca-pilot pojechali bezbłędnie i zajmując drugie miejsce dopełnili triumfu francuskiego zespołu. Co więcej, w Niemczech Citroën C4 WRC zapisał na swoim koncie 32. zwycięstwo, zrównując się na liście samochodów rajdowych wsławionych największą liczbą sukcesów z innym modelem Citroëna - Xsarą WRC.

Po dwóch ciężkich etapach rozegranych w piątek i w sobotę, ostatni dzień Rajdu Niemiec był znacznie krótszy, obejmując tylko 85 km jazdy na czas. Zawodnicy wrócili na trasy wytyczone wśród winnic na wzgórzach nad Mozelą, aby dwukrotnie przejechać pętlę złożoną z klasycznych odcinków specjalnych Dhrontal i Moselwein.

Rajd zakończył się przejazdem superoesu Circus Maximus po ulicach Trewiru. Citroëny C4 WRC Sébastiena Loeba i Daniego Sordo wyjechały z parku serwisowego w Trewirze na oponach Pirelli P-Zero o miękkiej mieszance. Obydwaj kierowcy, korzystając z dużej przewagi nad konkurentami, mogli pozwolić sobie na utrzymywanie wysokiego, choć bezpiecznego tempa i pewne zmierzanie do mety.

- Ale nawet, jeżeli tego nie widać, dzisiaj staramy się jeszcze umocnić naszą przewagę – zaznaczał Sébastien Loeb podczas przerwy serwisowej w połowie etapu.- Wybraliśmy miękkie opony, by mieć więcej przyczepności w nielicznych miejscach wilgotnych i zabezpieczyć się przed ewentualną zmianą pogody.

- Rajd został rozstrzygnięty już wczoraj, na odcinku Arena Panzerplatte – potwierdził Dani Sordo.- Dzisiaj nie mamy już nic do zyskania, za to wszystko do stracenia. Dublet, po który zmierzamy do mety, byłby znakomitym wynikiem dla Citroëna, jeśli mówimy o punktach do Klasyfikacji Producentów.

Drugi przejazd liczącej dwa oesy pętli, tak samo, jak pierwszy, pozwolił kierowcom fabrycznych Citroënów przybliżyć się do celu. Na pokazowym miejskim superoesie Circus Maximus Sébastien Loeb przed kibicującą mu publicznością dał prawdziwy spektakl i przekroczył linię mety jako zwycięzca Rajdu Niemiec, wygrywający w nim po raz ósmy z rzędu!

- Wygranie tego rajdu to zawsze wielka przyjemność – mówił na mecie Sześciokrotny Mistrz Świata.- Lubię prowadzić C4 WRC na nawierzchniach asfaltowych, a obecność tak licznej i gorącej publiczności dodaje mi szczególnej motywacji. Po raz kolejny mogłem liczyć na doskonale przygotowany, niezawodny i szybki samochód, pozwalający w pełni wykorzystać potencjał opon. Piąta wygrana w sezonie 2010 zbliża mnie do mojego celu, którym jest sięgnięcie po raz siódmy po tytuł Rajdowego Mistrza Świata.

- Jestem zadowolony ze swojego występu w tym rajdzie, pierwszego z nowym pilotem, Diego Vallejo, na prawym fotelu – dodał Dani Sordo, który po raz trzeci zajął w Rajdzie Niemiec drugi stopień podium.- Sébastien był systematycznie trochę szybszy ode mnie. Pierwszego dnia rywalizowaliśmy, ale wczoraj, na najdłuższym odcinku rajdu, pokonał mnie wyraźnie i zbudował przewagę, której nie mogłem już odrobić. Niemniej, spełniłem oczekiwania mojego zespołu, który po raz kolejny powiększył różnicę dzielącą go od drużyny rywali w Klasyfikacji Mistrzostw Świata Producentów.

- Tak, jak w Meksyku, Portugalii i Bułgarii, Citroëny zajęły dziś na mecie trzy pierwsze miejsca – podsumowuje Olivier Quesnel, Dyrektor zespołu Citroën Racing.- Zwycięstwo w tym rajdzie było oczywiście naszym jedynym celem, liczyliśmy na nie, ale za każdym razem sprawia nam ono tak samo wielką radość. Dla zespołu Citroën Racing powodem do dumy jest także fakt, że C4 WRC zrównał się dziś z Xsarą pod względem największej liczby wygranych. Trzydzieści dwa zwycięstwa w 52 występach – to wspaniały wynik na dziś, a przecież liczymy na to, że będzie się jeszcze poprawiał.

Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:

Etap 1: OS1 do OS3: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS4: Petter Solberg (Citroën C4); OS5: S. Loeb; OS6: Dani Sordo (Citroën C4).

Etap 2: OS7: S. Loeb; OS8: D. Sordo; OS9 i OS10: S. Loeb; OS11: P. Solberg; OS12 i OS13: D. Sordo; OS14: P. Solberg.

Etap 3: OS15: P. Solberg; OS16: S. Loeb; OS17: P. Solberg; OS18: S. Loeb; OS19: Kimi Räikkönen (Citroën C4).

Najskuteczniejsi: S. Loeb, 9 najlepszych czasów; P. Solberg, 5; D. Sordo, 4; K. Räikkönen, 1.

Kolejni liderzy rajdu: OS1 do OS19: S. Loeb.

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Poz.KierowcaSMEXJORTURNZLPORBULFINDJAPFEGBrazem
1Sébastien Loeb182525251518251525----191
2Sébastien Ogier10158121825121815----133
3Jari-Matti Latvala151018425082512----117
4Petter Solberg2181518012151210----102
5Dani Sordo1201201015181018----95
6Mikko Hirvonen251201512101000----84
7Matthew Wilson6010688288----56
8Federico Villagra-66824-------26
9Henning Solberg882060100----25
10Kimi Räikkönen00410-1006----21
11Mads Östberg4----6-60----16
12PG Andersson1-0--0610----8
13Xavier Pons-41-10--0----6
14K. Al-Qassimi0--0-2-04----6
15Jari Ketomaa--0-40-0-----4
16Frigyes Turan------4------4
17Juha Kankkunen-------4-----4
18Martin Prokop02--0--00----2
19Dennis Kuipers---2-0000----2
20Juhö Hanninen-----0-2-----2
21Mark Van Eldik--------2----2
22Armindo Araujo010--0--0----1
23Aaron Burkart---1-0--0----1
24Patrick Sandell0-0-0--01----1

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Poz.ZespółSMEXJORTURNZLPORBULFINDJAPFEGBrazem
1Citroën Total WRT303140253033433343----308
2BP Ford Abu Dhabi WRT402720244012222512----222
3Citroën Junior Team14181627-31192023----168
4Stobart M-Sport Ford141416121810141010----118
5Munchi’s Ford-881068-------40

To nie był jedyny triumf samochodu francuskiej marki w Rajdzie Niemiec 2010. Citroën C2 Super1600 prowadzony przez Holendra Hansa Wejisa jr. okazał się najszybszy w kategorii JWRC.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: