Oczywiście zdecydowany triumf Bryana i Xaviera był sportowym wydarzeniem zawodów. Prowadzili oni od startu do mety, nie będąc ani przez chwilę zagrożonymi. W Górach Sowich, na trudnych technicznie, zmoczonych i zabłoconych trasach żadna z polskich załóg nie była w stanie nawiązać rywalizacji z Francuzami.

Powody do zadowolenia mieli jednak Leszek Kuzaj i Jarosław Baran w Subaru Imprezie, którzy (nareszcie!) przełamali złą passę oraz Maciej Lubiak i Przemysław Mazur w Fiacie Grande Punto Abarth, którzy także nareszcie pojechali na miarę oczekiwań.

Drugiego dnia bardzo dobrze zaprezentowali się też Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski w Mitsubishi Lancerze Evo IX. Swoje szanse na tytuł wicemistrzostwo zwiększyli zdecydowanie Sebastian Frycz i Jacek Rathe, choć ocenę startu tych ostatnich obniża nieco zbyt wczesny wjazd na PKC.

Należy też odnotować bardzo wysoką pozycję w klasyfikacji generalnej Radosława Typy i Wojciecha Żuka w Citroenie C2 R2 oraz bardzo udany start powracających na trasy po wypadku Janka Chmielewskiego i Ireneusza Plaskota w Renault Clio Sport.

Z kolei pechowcy. Norbert Guzek i Krzysztof Zubik odebrali nowego Fiata Grande Punto Abarth, przeprowadzili krótkie testy już na miejscu. I... nie dojechali do pierwszego odcinka specjalnego ze względu na uszkodzenie sprzęgła. Jeszcze wcześniej, bo na odcinku testowym swoje Subaru rozbił Marcin Turski, który nota bene nie szczędził cierpkich słów pod... swoim adresem. Fiat Grande Punto Abarth Michała Sołowowa i Macieja Barana po raz kolejny nie miał ochoty pojechać zbyt daleko - przegrzewał się silnik i załoga poddała się. Michał i Grzegorz Bębenkowie w decydującym już momencie zmienili na odcinku koło. Coś jednak było nie tak, bo dachowali, stracili dwadzieścia kilka minut i wycofali się niemal widząc już metę rajdu. Podobnie zresztą jak Tomasz Kuchar i Jakub Gerber - ich Subaru stanęło na ostatniej próbie w momencie, gdy zawodnicy liczyli już swoje punkty w klasyfikacji...

Rajd był więc ciekawy. I chwalony przez zawodników, którzy narzekając na trudy, podkreślali jednak,że trasa jest bardzo ciekawa. Dyrektor imprezy,. Ryszard Krawczyk ma pełne powody do radości. Wszystko odbyło się znakomicie, choć jeszcze kilka tygodni temu nie brakowało głosów, że zawody się nie odbędą. Dyrektorowi Krawczykowi humor więc dopisywał, choć - jak to on - był zabiegany: wszystkiego chciał dopilnować osobiście...

A oprawa imprezy była wręcz znakomita - obchodzącej jubileusz istnienia w Polsce firmie Nikon życzymy dalszych sukcesów i... sponsorowania rajdów!

Szkoda tylko, że nie dopisała pogoda - kibice wyjątkowo zmarzli i zmokli tym razem...

Jedno tylko kadzie się cieniem - sprawa kolców na drodze. Po raz drugi w tym sezonie pojawiły się one na odcinku. Sprawa jest dramatyczna - chodzi przecież o zdrowie, a nawet życie zawodników. Trudno wierzyć, by policyjne dochodzenia coś ujawniły. Jak na razie nie pomogła nawet wysoka nagroda pieniężna, którą zaoferowali sami sportowcy. Nadzieja jest tylko w prawdziwych kibicach - może zdarzy się, że ktoś po prostu zauważy chuligana (chuliganów) i powiadomi organy ścigania.

Wyniki 8 Rajdu Nikon

Klasyfikacja Mistrzostw Polski (po siedmiu rundach)

Klasyfikacja Mistrzostw Polski w Grupie N (po siedmiu rundach)

Klasyfikacja Mistrzostw Polski w Klasie Super 2000 Rally (po siedmiu rundach)

Klasyfikacja Mistrzostw Polski Producentów (po siedmiu rundach):

Klasyfikacja Mistrzostw Polski Zespołów Sponsorskich (po siedmiu rundach):

LIDERZY W KLASACH

KlasaKierowca (załoga) PunktyS 1600 Grzegorz Grzyb i Joanna Madej 8A 7 Marcin Majcher i DanielLeśniak 41A 6 Piotr Maciejewski iPiotr Kowalski40N 2 Paweł Piasecki iKrzysztof Niedbała8RPP Marcin Dobrowolski iMichał Dobrowolski133HR 12 Mariusz Woźniczko10