W klasyfikacji generalnej Bryan Bouffier wyprzedza następnych w klasyfikacji: Tomasza Kuchara i Jakuba Gerbera oraz Sebastiana Frycza i Jacka Rathe o pięć punktów. Jest za tym możliwe, że tytuł zapewni sobie już w Dzierżoniowie, choć zapewne obie polskie załogi zrobią wszystko, by mu w tym przeszkodzić...

Na Dolnym Śląsku z czołowymi numerami pojadą: 1 - Michał Sołowowi Maciej Baran(Fiat Abarth Grande Punto Super 2000), 2 - Leszek Kuzaji Jarosław Baran(Subaru Impreza), 3 - Bryan Bouffieri Xavier Panseri(Peugeot 207 Super 2000), 4 - Tomasz Kuchari Jakub Gerber(Subaru Impreza), 5 - Michał Bębeneki Grzegorz Bębenek(Mitsubishi Lancer Evo IX), 6 - Zbigniew Gabryśi Artur Natkaniec(Mitsubishi Lancer Evo IX), 7 - Tomasz Czopiki Łukasz Wroński(Fiat Abarth Grande Punto Super 2000),8 - Maciej Lubiaki Przemysław Mazur(Fiat Abarth Grande Punto Super 2000), 9 - Norbert Guzeki Krzysztof Zubik(Fiat Abarth Grande Punto Super 2000), 10 - Grzegorz Grzybi Joanna Madej (Suzuki Swift Super 1600), 11 - Sebastian Fryczi Jacek Rathe(Subaru Impreza).

Jak się dowiedzieliśmy Tomasz Czopik jednak nie wystartuje w zawodach.

Zapowiadają się duże emocje. Zawodnicy przejadą 490,17 kilometra, z czego 193,18 km stanowi trzynaście odcinków specjalnych. W sobotę zawodnicy odbędzie się dziewięć OS-ów - trzykrotnie odcinek: Jugów – Dzikowiec, Świecko – Żdanów i Srebrna Góra – Jodłownik, w niedzielę cztery próby: dwukrotnie Jodłownik – Dzikowiec oraz Jugów Świerki. Zwycięzców poznamy późnym popołudniem.

Pytań przed rozpoczęciem zmagań jest wiele. Czy Bryan Bouffier wygra po raz trzeci w tym sezonie, czy też na najwyższym podium stanie któraś z polskich załóg. Znajomość trasy jest niewątpliwie atutem naszej czołówki. Niewiadoma jest tę pogoda (nieprzewidywalna o czym kierowcy wielokrotnie przekonali sie będąc na tym terenie) - dobór opon może zadecydować o końcowej kolejności. Tomek Kuchar i Sebastian Frycz musza pojechać bardzo szybko, aby zachować szanse na zdobycie tytułu...

Ciekawie będzie też w klasach. Dla nas niezmiennie faworytami są: A7 - Marcin Majcher w Hondzie Civi – Type R, wśród załóg w Citroenach C2 R2: Piotr Maciejewski oraz Radosław Typa, w Rajdowym Pucharze Peugeot – bracia Marcin i Michał Dobrowolscy.

Zespół Sędziów Sportowych na Rajdzie Nikon tworzą: Janusz Szerla (przewodniczący), Tomasz Bartoś i Paweł Owczyński, Obserwatorem PZM jest Marek Oziębło, Delegatem Technicznym PZM - Marek Tymiński, a Delegatem PZM ds. bezpieczeństwa - Joachim Skutta.

Dyrektorem Rajdu jest Ryszard Krawczyk, jego zastępcami: Mirosław Wojtan (ds. sportowych), Krzysztof Watała (ds. organizacyjnych), Marek Łuciów (ds. zabezpieczenia), Leszek Stupecki (ds. sędziów). Odpowiedzialnym za kontakty z zawodnikami jest Marek Jaczewski, Kierownikiem Biura Rajdu - Dorota Konieczna, Kierownikiem Biura Prasowego - Iwona Petryla, Rzecznikiem Prasowym - Janusz Śmiłowski. Pracę Centrum Kierowania Rajdem koordynuje Józef Jurek.