Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC) są liderami zawodów. Przodownictwo uzyskali na ostatnim odcinku specjalnym pierwszego etapu, kiedy to Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC) dość niespodziewanie stracili do nich 9,9 sekundy.

Spekulacjom nie było zresztą końca: czy Finowie zrobili to (jak to bywało w przeszłości) z powodów taktycznych, czy tez rzeczywiście mieli już tak zniszczone opony, że nie mogli jechać szybciej.

Rozgrywki taktyczne, które zdominowały rywalizacje na kilku rajdach w zeszłym roku zdecydowanie nie podobają się kibicom.

Recepta na ich wyeliminowanie jest prosta - w momencie gdyby kierowcy nie mogli otrzymywać w trakcie przejeżdżania odcinka specjalnego od zespołów informacji, jak wygląda aktualnie ich sytuacja w stosunku do konkurentów - precyzyjnie wyliczone zabiegi skończyły by się...

Trzecią pozycję zajmują Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC). Młody kierowca, po niepowodzeniu w Irlandii, pilnował wczoraj pieczołowicie swojego miejsca, nie próbując nawet wdawać się w bardziej zacięta walkę.

Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC) nigdy nie uchodzili za specjalistów od jazdy w podobnych warunkach drogowych, więc nie ma się co dziwić, że Hiszpanie odbiegają od pierwszej trójki.

Ich przewaga nad następna grupa jest jednak względnie bezpieczna.

A wspomniana grupa to Petter Solberg i Philip Mills (Citroën Xsara WRC), Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Skoda Fabia WRC) oraz Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC). Minimalne różnice (trójka w 7,9 sekundy) wróżą spore emocje!

Podobnie interesująco jest w końcówce "dziesiątki": Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C4 WRC), Urmo Aava i Kuldar Sikk (Ford Focus RS WRC) oraz Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt (Citroën C4 WRC) jeszcze ostro powalczą.

Jedno jest pewne: od dłuższego czasu nie było tak interesującej i wyrównanej rywalizacji jak w Norwegii...

W debiutującej w tym sezonie klasie PCWRC tez bylo ciekawie, choć wypadki kilku załóg sprawiły, że samodzielnymi liderami z ponad dwuminutową przewaga są Patrik Sandell i Emil Axelsson. Jeśli samochód wytrzyma, a kierowca nie popełni błędu może być to pierwszy sukces Skody Fabii Super 2000. W Rajdzie Monte Carlo się nie udało, więc może w Norwegii?

Jedno jest pewne - do mety jeszcze daleko!

Etap drugi liczy 400,4 kilometra, rozegranych zostanie osiem OS-ów (4 różne) o łącznej długości 124,04 km. )Są to: OS 10: Mountain 1 (24,36 km); OS 11: Lillehammer 1 (9,20 km); OS 12: Ringsaker 1 (27,31 km); OS 13: Hamar 1 (1,15 km); OS 14: Mountain 2 (24,36 km); OS 15: Lillehammer 2 (9,20 km); OS 16: Ringsaker 2 (27,31 km); OS 17: Hamar 2 (1,15 km). Ostatni samochód w parc fermé o godz. 21:30.

Zapraszamy na naszą relację!

Zaczynamy...

Dziesiąty odcinek specjalny (Mountain 1 (24,36 km)

Jeśli było to zagranie taktyczne Forda, to jak na razie nie wypaliło.

Pierwszy odcinek, jeszcze trochę "śpiący", wygrali bowiem Sébastien Loeb i Daniel Elena.

Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen nie stracili dużo - zaledwie 0,7 sekundy, ale zawsze...

Próba była wymagająca: poza czołowa dwójka nikt się w stawce nie liczyć. Najmniej stracili Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, ale to i tak różnica klasy...

W czołówce przetasowań jest sporo: spadł Petter Solberg i to o dwie pozycje: za Pera - Gunnara Anderssona oraz Henninga Solberga.

Sébastien Ogier, Matthew Wilson i Urmo Aava blisko siebie, ale też dystans się zwiększył.

Do "piętnastki" awansowali Peter Van Marksteijn i Erwin Mombaerts (Ford Focus RS WRC). Warto przypomnieć, że Erwin to były pilot Leszka Kuzaja w Mistrzostwach Polski (w Peugeocie 206 WRC).

W PCWRC liderzy Patrik Sandell i Emil Axelsson (Skoda Fabia Super 2000) zajęli dopiero piąte miejsce, ale oni maja dużą przewagę.

Wygrali Patrik Flodin i Göran Bergsten (Subaru Impreza WRX STi), drudzy byli Andreas Mikkelsen i Ola Flöene (Subaru Impreza WRX STi).

Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX) tracą do Sandella i Axelssona 2.21,0 minuty, Martin Prokop i Jan Tomanek (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 2.21,8 minuty.

Wyniki próby: Sébastien Loeb, Mikko Hirvonen (0,7 sek.), Jari - Matti Latvala (14,9 sek.), Henning Solberg (26,2 sek.), Per - Gunnar Andersson (28,9 sek.), Dani Sordo (31,5 sek.), Petter Solberg (44,1 sek.), Mads Østberg (45,1 sek.), Sébastien Ogier (45,5 sek.), Marrhew Wilson (53,9 sek.), Urmo Aava (57,9 sek.).

Klasyfikacja po dziesięciu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC); 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC - strata 3,3 sek.); 3. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus RS WRC - 41,1 sek.); 4. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC - 1.40,1 min.); 5. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Skoda Fabia WRC - 2.00,5 min.); 6. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC - 2.05,6 min.); 7. Petter Solberg i Philip Mills (Citroën C4 Xsara - 2.15,6 min.); 8. Matthew Wilson i Scott Martin (Ford Focus RS WRC - 2.57,2 min.); 9. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C4 WRC - 3.26,7 min.); 10. Urmo Aava i Kuldar Sikk (Ford Focus RS WRC - 3.39,4 min.); 11. Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (Citroën C4 WRC - 4.51,8 min.); 12. Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt (Citroën C4 WRC - 5.05,0 min.); 13. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (Subaru Impreza WRC - 5.08,7 min.); 14. Patrik Sandell i Emil Axelsson (Skoda Fabia Super 2000 - 7.39,4 min.); 15. Peter Van Marksteijn i Erwin Mombaerts (Ford Focus RS WRC - 9.42,5 min.).

Jedenasty odcinek specjalny (Lillehammer 1 - 9,20 km)

Lillehammer to miejsce zimowej olimpiady. Wyznaczony nieopodal olimpijskich obiektów OS przyniósł sukces Sébastienowi Loebowi.

Francuz powiększył przewagę nad Mikko Hirvonenem o kolejne 2,8 sekundy. Niby nic, a bardzo dużo...

Od kolegi z zespołu Fiorda lepszy był też Jari - Matti Latvala.

Do "pracy" wziął się Dani Sordo, którego przewaga nad rywalami na ostatnich próbach systematycznie malała.

W wielkim pojedynku po piąte miejsce tym razem najszybszy był Henning Solberg, ale nie zdołał wyprzedzić czujnie jadącego pera - Gunnara Anderssona.

Petter Solberg znów wolniejszy od najgroźniejszych konkurentów.

Tasowali się znów, ale bez konsekwencji dla lokat w klasyfikacji: Urmo Aava. Matthew Wilson i Sébastien Ogier.

Nad bezpośrednimi rywalami nadrabia Mads Østber.

Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt stracili 4.14,9 minuty.

W PCWRC natychmiastowa odpowiedź liderów - Patrik Sandell i Emil Axelsson wygrali próbę.

Drugie miejsce zajęli Patrik Flodin i Göran Bergsten, a trzecie Andreas Mikkelsen i Ola Flöene.

Armindo Araujo i Miguel Ramalho spadli - na drugie miejsce w klasyfikacji awansowali Martin Prokop i Jan Tomanek.

Wyniki OS-u: Sébastien Loeb, Jari - Matti Latvala (0,5 sek.), Mikko Hirvonen (2,8 sek.), Dani Sordo (6,9 sek.), Henning Solberg (8,0 sek.), Par - Gunnar Andersson (8,1 sek.), Petter Solberg (8,5 sek.), Mads Østber (45,1 sek.), Urmo Aava (11,9 sek.), Matthew Wilson (12,4 sek.), Sébastien Ogier (15,4 sek.).

Klasyfikacja po jedenastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (6,1 sek.); 3. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (41,6 sek.); 4. Daniel Sordo i Marc Marti (1.47,0 min.); 5. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (2.08,6 min.); 6. Henning Solberg i Cato Menkerud (2.13,6 min.); 7. Petter Solberg i Philip Mills (2.24,1 min.); 8. Matthew Wilson i Scott Martin (3.09,6 min.); 9. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (3.42,1 min.); 10. Urmo Aava i Kuldar Sikk (3.51,3 min.); 11. Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (5.15,5 min.); 12. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (5.20,2 min.); 13. Patrik Sandell i Emil Axelsson (8.09,7 min.); 14. Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt (9.19,9 min.); 15.Peter Van Marksteijn i Erwin Mombaerts (10.21,6 min.).

Dwunasty odcinek specjalny (Ringsaker 1 - 27,31 km)

Kolejne 3,3 sekundy dołożył do swojej przewagi nad Mikko Hirvonenem lider Sébastien Loeb. Finowi trudno będzie chyba odrobić straty...

A był to ten odcinek, na którym Hirvonen miał zyskać przewagę... Mikko liczy jeszcze na popołudnie: gdy droga będzie bardziej rozjeżdżona Francuz powinien stracić nieco szybkości.

Potwierdza się, że w takich - lodowych warunkach - bardzo szybko potrafią jeździć dwaj wymienni wyżej kierowcy. Jari - Matti Latvala odstaje od nich, choć zapewne nie jedzie na "maksa" - musi taktycznie chronić swoja trzecią pozycję...

Bardzo bojowo pojechał Henning Solberg. Atak Norwega przyniósł mu sukces - wyprzedził w klasyfikacji Per - Gunnara Anderssona, pomimo, że Szwed także jechał szybko.

Dani Sordo przegrał także z Petterem Solbergiem.

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia maja problemy techniczne z Citroënem C4 WRC (alternator) i stracili 1.53 minuty. Ponadto spóźnili sie trzynaście minut na PKC (strata 2.10 minuty).

Do "dziesiątki" awansował Mads Østberg.

W PCWRC zwycięstwo odnieśliPatrik Sandell i Emil Axelsson.

Martin Prokop i Jan Tomanek utrzymali drugie miejsce, ale Armindo Araujo i Miguel Ramalho tracą juz tylko 0,3 sekundy.

Wyniki: Sébastien Loeb, Mikko Hirvonen (3,3 sek.), Jari - Matti Latvala (7,1 sek.), Henning Solberg (24,1 sek.), Petter Solberg (33,7 sek.), Mads Østberg (35,8 sek.), Per - Gunnar Andersson (36,7 sek.), Dani Sordo (37,1 sek.), MatthewWilson (45,3 sek.), Urmo Aava (48,9 sek.).

Klasyfikacja po dwunastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (9,4 sek.); 3. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (48,7 sek.); 4. Daniel Sordo i Marc Marti (2.24,1 min.); 5. Henning Solberg i Cato Menkerud (2.37,7 min.); 6. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (2.45,3 min.); 7. Petter Solberg i Philip Mills (2.57,8 min.); 8. Matthew Wilson i Scott Martin (3.54,9 min.); 9. Urmo Aava i Kuldar Sikk (4.40,2 min.); 10. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (5.56,8 min.); 11. Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (6.36,8 min.); 12. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (7.45,4 min.); 13. Patrik Sandell i Emil Axelsson (9.58,9 min.); 14. Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt (11.21,1 min.); 15. Martin Prokop i Jan Tomanek (Mitsubishi Lancer Evo IX - 12.55,9 min.).

Trzynasty odcinek specjalny (Hamar 1 - 1,15 km)

Trzynastka wcale nie przyniosła szczęścia Mikko Hirvoneneowi - Fin przegrał tak krótki odcinek z liderem o 1,3 sekundy i przewaga znów wzrosła.

Kolegę z zespołu pokonał też Jari - Matti Latvala.

Henning Solberg "urwał" Daniemu Sordo 1,3 sekundy.

Dramat przeżyli Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson. W ich Skodzie już na poprzednim odcinku źle działało sprzęgło. Ostatecznie Szwedzi nie wystartowali do trzynastej próby, tracąc znakomitą pozycję... Szkoda!

Wyniki ostatniej próby pierwszej pętli etapu: Sébastien Loeb, Jari - Matti Latvala (1,2 sek.), Mikko Hirvonen i Henning Solberg (po 1,3 sek.), Dani Sordo (2,7 sek.), Matthew Wilson (3,2 sek.), Petter Solberg (3,3 sek.), Mads Østberg (3,8 sek.), Urmo Aava (4,8 sek.), Andreas Gröndal i Maria Andersson (Subaru Impreza WRC - 5,1 sek.).

W PCWRC trwa festiwal jazdy w wykonaniu Patrika Sandella i Emila Axelssona.

Martin Prokop i Jan Tomanek oraz Armindo Araujo i Miguel Ramalho wciąż toczą bardzo równy pojedynek o drugie miejsce.

Zespół Sędziów Sportowych zmienił czas załodze Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet (Mitsubishi Lancer Evo IX). Wczoraj, ratując sie przed najechaniem na kibiców wypychających z rowu Subaru Impreza WRX STi należąca do Patrika Flodina i Görana Bergstena - Norwegowie świadomie wjechali do rowu ponosząc znaczna stratę czasową.

Po przeprowadzeniu dochodzenia ZSS nadał nowy czas, który pozwolił Norwegom awansować na drugie miejsce w PCWRC.

Klasyfikacja po trzynastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (10,7 sek.); 3. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (49,9 sek.); 4. Daniel Sordo i Marc Marti (2.26,8 min.); 5. Henning Solberg i Cato Menkerud (2.39,0 min.); 6. Petter Solberg i Philip Mills (3.01,1 min.); 7. Matthew Wilson i Scott Martin (3.58,1 min.); 8. Urmo Aava i Kuldar Sikk (4.45,0 min.); 9. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (5.59,8 min.); 10. Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (6.42,8 min.); 11. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (7.57,5 min.); 12. Patrik Sandell i Emil Axelsson (10.04,2 min.); 13. Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt (11.28,8 min.); 14. Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet (Mitsubishi Lancer Evo IX - 11.56,0 min.); 15. Martin Prokop i Jan Tomanek (13.03,4 min.); 16. Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX - 13.04,9 min.).

Obecnie załogi zjeżdżają do Parku Serwisowego na przerwę.

Czternasty odcinek specjalny (Mountain 2 (24,36 km)

Bardzo ciekawe wyniki próby!

W jeździe na absolutnym limicie - jak to określili Sébastien Loeb oraz Mikko Hirvonen - po raz kolejny lepszy okazał się ten pierwszy.

Mistrz Świata co prawda nie wygrał odcinka - lepsi byli Henning Solberg oraz Jari - Matti Latvala - ale znów nadrobił 1,4 ważnej sekundy. Obecnie jego przewaga wynosi 12,1 sekundy i wydaje się bezpieczna. Hirvomnen po prostu nie jest obecnie w stanie jechać szybciej...Dość niespodziewane zwycięstwo Henninga Solberga, przy bierniejszej postawie Daniego Sordo, pozwoliło Norwegowi awansować na czwarte miejsce!

Hiszpan pewnie nie powiedział jeszcze ostatniego słowa, ale z drugiej strony pomny jest sytuacji sprzed dwóch lat, kiedy to nie ukończył zawodów w Norwegii...

Półtorej minuty stracił też Petter Solberg (stał na odcinku na trzy kilometry przed metą), wyprzedzony przez Matthewa Wilsona. Norweg skarżył się na problemy z silnikiem.

Przyspieszył tez znacznie Urmo Aava, który poczuł chyba możliwość wyprzedzenia Pettera.

Ponad trzy i pół minuty stracił Conrad Rautenbach, który na mecie próby nie chciał komentować wyniku.

"Naprawiony" Sébastien Ogier - w dziesiątce.

Awansował Mads Østberg.

W PCWRC szybka, ale spokojna jazda liderów: Patrik Sandell i Emil Axelsson mając tak dużą przewagę oddają pole konkurentom...

Odcinek wygrali Patrik Flodin i Göran Bergsten przed Andreasem Mikkelsenem i Olą Flöene oraz Martinem Prokopem i Janem Tomankiem.

Wyniki OS-u: Henning Solberg, Jari - Matti Latvala (0,7 sek.), Sébastien Loeb (3,5 sek.), Mikko Hirvonen (5,0 sek.), Dani Sordo (15,4 sek.), Urmo Aava (16,6 sek.), Mads Østberg (18,8 sek.), Jewgienij Nowikow (25,0 sek.), Sébastien Ogier (26 sek.), Andreas Gröndal (28,4 sek.), Matthew Wilson (29,9 sek.)... Petter Solberg (1.30,0 min.)... Conrad Rautenbach (3.28,3 min.).

Klasyfikacja po czternastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (12,1 sek.); 3. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (47,0 sek.); 4. Henning Solberg i Cato Menkerud (2.35,4 min.); 5. Daniel Sordo i Marc Marti (2.38,6 min.); 6. Matthew Wilson i Scott Martin (4.24,4 min.); 7. Petter Solberg i Philip Mills (4.27,5 min.); 8. Urmo Aava i Kuldar Sikk (4.56,0 min.); 9. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (6.15,0 min.); 10. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (8.19,9 min.); 11. Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (10.07,5 min.); 12. Patrik Sandell i Emil Axelsson (11.18,8 min.); 13. Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt (11.50,2 min.); 14. Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet (Mitsubishi Lancer Evo IX - 13.09,1 min.); 15. Martin Prokop i Jan Tomanek (14.14,9 min.); 16. Armindo Araujo i Miguel Ramalho (14.29,8 min.).

Piętnasty odcinek specjalny (Lillehammer 2 - 9,20 km)

Nareszcie Mikko Hirvonen przełamał się (w właściwie własna niemoc) i odniósł pierwsze w dniu dzisiejszym zwycięstwo nadSébastienem Loebem. 1,1 sekundy nie zmienia jednak nic w wynikach...

Zgodnie z przewidywaniami jadący za nimi Jari - Matti Latvala był szybszy.

Henning Solberg znów szybszy od Daniego Sordo. Choć różnica minimalna, to jednak psychologicznie duża...

Petter Solberg atakuje Matthewa Wilsona - do odrobienia zostało jeszcze 0,6 sekundy.

Dobrze spisali się Sébastien Ogier i Urmo Aava.

Stracił natomiast aż 28 sekund Jewgienij Nowikow.

W PCWRC Wygrali liderzy Patrik Sandell i Emil Axelsson. Drugie miejsce zajęli Andreas Mikkelsen i Ola Flöene.

Wyniki: Jari - Matti Latvala, Mikko Hirvonen (1,0 sek.), Sébastien Loeb (2,1 sek.), Henning Solberg (4,1 sek.), Dani Sordo (4,4 sek.), Sébastien Ogier (5,2 sek.), Urmo Aava (5,4 sek.), Petter Solberg (5,9 sek.), Mads Østberg (6,8 sek.), Matthew Wilson (8,4 sek.).

Klasyfikacja po piętnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (11,0 sek.); 3. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (44,9 sek.); 4. Henning Solberg i Cato Menkerud (2.37,4 min.); 5. Daniel Sordo i Marc Marti (2.40,9 min.); 6. Matthew Wilson i Scott Martin (4.30,7 min.); 7. Petter Solberg i Philip Mills (4.31,3 min.); 8. Urmo Aava i Kuldar Sikk (5.01,3 min.); 9. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (6.19,7 min.); 10. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (8.23,0 min.); 11. Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (10.17,3 min.); 12. Patrik Sandell i Emil Axelsson (11.38,3 min.); 13. Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt (12.16,1 min.); 14. Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet (13.38,4 min.); 15. Martin Prokop i Jan Tomanek (14.38,0 min.); 16. Armindo Araujo i Miguel Ramalho (14.54,8 min.).

Szesnasty odcinek specjalny (Ringsaker 2 - 27,31 km)

Czterdzieści sekund dłużej przejeżdżał trasę odcinka Sébastien Loeb w stosunku do przedpołudnia! To najlepiej świadczy o warunkach panujących na jezdni...

Szefostwo Forda przekombinowało oddając wczoraj prawie dziesięć sekund Francuzowi: Mikko Hirvonen zamiast dziś wygrywać - przegrywał... Ta próbę o 2,2 sekundy!

Ale być może manewr się powiódł i Hivronen przegrywa dziś "tylko" tyle... Gdybanie!

Można jednak zacytować tytuł: wszystko jest jeszcze możliwe, ale... z wyraźnym wskazaniem na Mistrzów Świata!

Jari - Matti Latvala jest w lepszej sytuacji i wygrywa odcinki. Niestety nie jest to większe pocieszenie dla zespołu.

Henning Solberg bardziej zdecydowanie powiększył przewagę nad Danim Sordo.

Petter Solberg ma nadal problemy ze skrzynią biegów. Mimo to jednak nie tylko odparł atak Matthewa Wilsona, ale awansował przed Brytyjczyka (o 0,8 sek.).

W PCWRC za szybcy dla konkurentów są wciąż Patrik Sandell i Emil Axelsson, choć odcinek wygrali Patrik Flodin i Göran Bergsten.

Tymczasem zaszła zmiana na kolejnej pozycji: Andreas Mikkelsen i Ola Flöene wyprzedzili Armindo Araujo i Miguela Ramalho, awansując na czwarte miejsce.

Wyniki przedostatniej próby drugiego etapu: Jari - Matti Latvala, Sébastien Loeb (3,5 sek.), Mikko Hirvonen (5,7 sek.), Henning Solberg (5,8 sek.), Dani Sordo (14,2 sek.), Urmo Aava (17,7 sek.), Petter Solberg (21,3 sek.), Matthew Wilson (22, 7 sek.), Mads Østberg (26,7 sek.), Sébastien Ogier (28,9 sek.)... Jewgienij Nowikow (41,0 sek.).

Klasyfikacja po szesnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (13,2 sek.); 3. Jari - Matti Latvala i Miikka Anttila (41,4 sek.); 4. Henning Solberg i Cato Menkerud (2.39,7min.); 5. Daniel Sordo i Marc Marti (2.51,6 min.); 6. Petter Solberg i Philip Mills (4.49,1 min.); 7. Matthew Wilson i Scott Martin (4.49,9 min.); 8. Urmo Aava i Kuldar Sikk (5.15,5 min.); 9. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (6.42,9 min.); 10. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (8.48,4 min.); 11. Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (10.55,3 min.); 12.Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt (12.53,6 min.); 13. Patrik Sandell i Emil Axelsson (13.04,4 min.); 14. Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet (15.08,7 min.); 15. Martin Prokop i Jan Tomanek (16.07,9 min.); 16. Andreas Mikkelsen i Ola Flöene (16.26,7).

Siedemnasty odcinek specjalny (Hamar 2 - 1,15 km)

Sébastien Loeb wyfrał z Mikko Hirvonenem także ostatni odcinek drugiego etapu, tym razem o 1,8 sekundy.

Przewaga Mistrza Świata nad Finem wynosi równe piętnaście sekund. Ale nie można zapominać, że jutro tez jest długi dzień, z porównywalna ilościa kilometrów do przejechania...

Jari - Matti Latvala tym razem w takim samym czasie jak kolega z zespołu.

Henning Solberg był szybszy od Daniela Sordo o 0,1 sek. utrzymując nad nim przewagę 12 sek. w klasyfikacji generalnej. Na tym odcinku zawodnicy zajęli odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Petter Solberg oraz Sébastien Ogier ukończyli odcinek w dokładnie tym samym czasie co Latvala. Obaj pozostają na swoich miejscach w klasyfikacji.

W PCWRC różnice były minimalne. Najlepsi okazali się Martin Prokop i Jan Tomanek oraz Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet którzy osiągnęli taki sam czas.

Aktualny lider Patrik Sandell w Skodzie Fabii S2000 był wolniejszy o 2,6 sek. i zajął 6 miejsce. Biorąc jednak pod uwagę jego ogromną przewagę w klasyfikacji generalnej, wynoszącą ponad dwie minuty, jego celem jest teraz przede wszystkim dojechać do mety.

Klasyfikacja po siedemnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (15 sek.); 3. Jari - Matti Latvala i Miikka Anttila (43,2 sek.); 4. Henning Solberg i Cato Menkerud (2.41,3min.); 5. Daniel Sordo i Marc Marti (2.53,3 min.); 6. Petter Solberg i Philip Mills (4.50,9 min.); 7. Matthew Wilson i Scott Martin (4.53,2 min.); 8. Urmo Aava i Kuldar Sikk (5.18,5 min.); 9. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (6.57,8 min.); 10. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (8.50,2 min.); 11. Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (10.59,3 min.); 12.Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt (12.58,8 min.); 13. Patrik Sandell i Emil Axelsson (13.12,3 min.); 14. Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet (15.14,0 min.); 15. Martin Prokop i Jan Tomanek (16.12,2 min.); 16. Andreas Mikkelsen i Ola Flöene (16.33,9).

Nieoficjalne wyniki drugiego etapu

MiejsceZałoga (Auto)Czas / strata1.Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC)02:22.11,1 godz.2.Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC)15,0 sek.3.Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC)43,2 sek.4.Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC)2.41,3 min.5.Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC)2.53,3 min.6.Petter Solberg i Philip Mills (Citroën Xsara WRC)4.50,9 min.7.Matthew Wilson i Scott Martin (Ford Focus RS WRC)4.53,2 min.8.Urmo Aava i Kuldar Sikk (Ford Focus RS WRC)5.18,5 min.9.Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (Subaru Impreza WRC)6.57,8 min.10.Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C4 WRC)8.50,2 min.11.Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (Citroën C4 WRC)10.59,3 min.12.Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt (Citroën C4 WRC)12.58,8 min.13.Patrik Sandell i Emil Axelsson (Skoda Fabia Super 2000)13.12,3 min.14.Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet (Mitsubishi Lancer Evo IX)15.14,0 min.15.Martin Prokop i Jan Tomanek (Mitsubishi Lancer Evo IX)16.13,2 min.16.Andreas Mikkelsen i Ola Flöene (Subaru Impreza WRX STi)16.33,9 min.17.Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX)16.47,3 min.18.Andis Neiksans i Peteris Dzirkals (Mitsubishi Lancer Evo IX)17.36,5 min.

Nieoficjalna klasyfikacja drugiego etapu w PCWRC

MiejsceZałoga (Samochód)Czas / strata1.Patrik Sandell i Emil Axelsson (Skoda Fabia Super 2000)02:35.23,4 godz.2.Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.01,7 min.3.Martin Prokop i Jan Tomanek (Mitsubishi Lancer Evo IX)3.00,9 min.4.Andreas Mikkelsen i Ola Flöene (Subaru Impreza WRX STi)3.21,6 min.5.Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX)3.35,0 min.6.Andis Neiksans i Peteris Dzirkalis (Mitsubishi Lancer Evo IX)4.24,2 min.7.Jaromir Tarabus i Daniel Trunkat (Fiat Grande Punto Abarth S2000)9.50,8 min.8.Patrik Flodin i Göran Bergsten (Subaru Impreza WRX STi)19.58,7 min.9.Martin Semerad i Bohuslav Ceplecha (Mitsubishi Lancer Evo IX)26.36,1 min.10.Frederic Sauvan i Thibault Gorczyca (Mitsubishi Lancer Evo IX)33.11,3 min.Fot.: autosport.cz...................................................................................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!