Zespół Citroën Sport wystawia na Antypodach dwie załogi: Sébastien Loeb i Daniel Elena oraz Dani Sordo i Marc Martí, startujące modelami C4 WRC.

Rolę gospodarza najpiękniejszego z rajdów szutrowych w całym kalendarzu WRC pełni, drugi rok z rzędu, miasto Hamilton, położone na południe od Auckland. Jednak załogi nie będą miały okazji podziwiać wspaniałych ogrodów stolicy regionu Waikato, a tym bardziej zwiedzić słynnych Grot Waitomo. Dla nich największą atrakcją Nowej Zelandii są drogi szutrowe, układające się w naturalny, wymarzony teren do samochodowych zmagań.

Trasy trzech etapów rajdu wytyczone zostały w regionach Pirongia, Te Akau oraz Raglan, gdzie nad samym brzegiem Morza Tasmana odbywa się niezwykle spektakularny odcinek specjalny Whaanga Coast. Kierowcy i ich piloci rywalizują wśród zielonych krajobrazów i zapierających oddech widoków, a ich samochody ślizgają się od skraju do skraju drogi jak w tańcu. Najwięcej zależy tu od kierowców i ich techniki jazdy, nic więc dziwnego, że wszyscy lubią ten rajd.

- Od czasu mojego pierwszego startu tutaj, w 2002 roku, jestem zachwycony nie tylko krajem, lecz także charakterem tras – mówi Sébastien Loeb. Są one techniczne, szybkie i jednocześnie wymagają sporej odporności od samochodów. Sądzę, że opanowałem ich tajniki. Pod względem wrażeń czerpanych przez kierowcę w czasie jazdy zaliczam ten rajd do moich ulubionych. Jestem też zadowolony z efektów testów, jakie wykonaliśmy przed tą rundą. Z Citroënem C4, który udowodnił już swoje duże możliwości naróżnych typach terenu, będziemy się starali walczyć tu o zwycięstwo.

Dani Sordo, który wystartuje w Nowej Zelandii dopiero po raz drugi, widzi swą rolę w tej rundzie szutrowej inaczej niż jego kolega z zespołu.

- Na pewno nie mam dość doświadczenia, by móc w pełni docenić osobliwy charakter tego rajdu – przyznaje. Doskonale pamiętam mój ubiegłoroczny występ i wiem, z jakimi trudnościami trzeba się tu liczyć. Zamierzam jechać bardzo uważnie, by wzbogacić swoje doświadczenie pomyślnym zaliczeniem kolejnych kilkuset kilometrów OS-owych.

Sébastien i Daniel mają inne założenia.

- Rajd Niemiec pokazał, że na drogach asfaltowych Citroën C4 ma pewną przewagę nad konkurencją - mówi kierowca. Możemy na to liczyć w trzech pozostałych rajdach na asfalcie. Tymczasem jednak trzeba wykorzystać trasy szutrowe, aby podtrzymać presję, jaką wywieramy na Marcusie Grönholmie i próbować zmniejszyć dzielącą nas od niego różnicę punktów. Mam nadzieję, że pomogą nam w tym doskonała praca całego zespołu, osiągi naszego samochodu i moje doskonałe czucie tutejszych tras.

Wolę wygranej i determinację zespołu Citroëna przed zbliżającym się rajdem porównać można do nastawienia słynnej „czarnej piętnastki”, czyli nowozelandzkiej reprezentacji rugby na kilka dni przed otwarciem Mistrzostw Świata w tej dyscyplinie.

- Po naszym sukcesie w Niemczech zamierzamy walczyć o kolejny dobry wynik – zapowiada Guy Fréquelin. Czekający nas rajd jest niezwykle zróżnicowany i dzięki temu tak interesujący. Zespół Citroën Sport bardzo chce jeszcze raz potwierdzić konkurencyjność modelu C4 na szutrze świetnymi czasami uzyskanymi w Hamilton. Za cel stawiamy sobie oczywiście walkę o pierwsze miejsce, ale nie zapomnimy o ostrożności, bo mamy świadomość, że ten rajd nie należy do łatwych.

Ciekawostki

* Citroën ma na swoim koncie jedno zwycięstwo w Nowej Zelandii, odniesione w roku 2005 (Sébastien Loeb i Daniel Elena - Xsara WRC).

* W latach 2002 i 2006 Sébastien Loeb i Daniel Elena wzięli udział tylko w przejazdach zapoznawczych rajdu Nowej Zelandii. W roku 2005 zwyciężyli (jadąc Citroënem Xsara WRC), a w latach 2003 i 2004 zajęli 4. miejsce (obydwa razy Citroënem Xsara WRC).

* Dla Daniego Sordo będzie to drugi start w Nowej Zelandii: w roku 2006 (Citroën Xsara z Marcem Martím) zajął 5. miejsce.

* Marc Martí ma za sobą cztery starty w Nowej Zelandii: w latach 2006 (Dani Sordo/Citroën Xsara/5. miejsce), 2004 (Carlos Sainz - Citroën Xsara - 6. miejsce), 2003 (Carlos Sainz - Citroën Xsara - 12. miejsce) i 1997 (Oriol Gómez - Seat Ibiza - 15. miejsce).

* Zespół OMV Kronos Citroën World Rally Team wystawia prywatnie Citroëna Xsarę WRC z załogą Manfred Stohl i Ilka Minor.