Organizatorzy zawodów z Automobilklubu Polski nie dali się wyspać zawodnikom - już bowiem po godzinie siódmej rano czołowe załogi musiały się stawić w Parku Serwisowym, aby odebrać swoje samochody. Po pobycie na strefie kawalkada "rajdówek" przejechała na PKC zlokalizowany przed drugim odcinkiem specjalnym "Skępe".
Po wczorajszym prologu, jako liderzy wystartowali Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski w Subaru Imprezie WRX, ale było wiadomo, że faworytami są załogi zagraniczne: Bryan Bouffier i Xavier Panseri z Francji w Peugeocie 207 Super 2000 (którzy już wcześniej zapewnili sobie tytuł Mistrzów Polski) oraz Anton Alen i Timo Alanne z Finlandii w fabrycznym Fiacie Grande Punto Abarth Super 2000.
Drugi odcinek specjalny
Niespodziewanymi triumfatorami zostali bracia Michał i Grzegorz Bębenkowie. Załoga w Mitsubishi Lancerze Evo IX pokonała o 0,9 sekundy Alena i Alanne oraz o 1,6 sekundy Bouffiera i Panseri. Liderami zostali Finowie.
Z innych polskich załóg dobrze spisali się Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski oraz Michał Sołowow i Maciej Baran (obie załogi w Mitsubishi lancerach Evo IX). Szóste miejsce zajęli faworyci miejscowych kibiców - Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja w Subaru Imprezie.
Wyniki drugiego odcinka specjalnego: Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek, Anton Alen i Timo Alanne (strata 0,9 sek.), Bryana Bouffier i Xavier Panseri (1,6 sek.), Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (3,2 sek.), Michał Sołowow i Maciej Baran (6,5 sek.), Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja (9,5 sek.), Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (14,4 sek.), Maciej Lubiak i Przemysław Mazur (15,5 sek.), Tomasz Kuchar i Jakub Gerber (16,0 sek.), Paweł Dytko i Tomasz Dytko (20,6 sek.).
Klasyfikacja po dwóch odcinkach specjalnych: 1. Anton Alen i Timo Alanne; 2. Bouffier/Panseri +0,3 sek; 3. Bębenek/Bębenek +1,2; 4. Kajetanowicz/Wisławski +3,2; 5. Sołowow/Baran +8,2; 6. Hołowczyc/Kurzeja +9,2; 7. Gabryś/Natkaniec +14,4; 8. Kuchar/Gerber +15,1; 9. Lubiak/Mazur +16,5; 10. Dytko/Dytko 20,0
Trzeci odcinek specjalny
Ponownie na czele francuska załoga Bryan Bouffier i Xavier Panseri, które o 0,5 sekundy okazała się lepsza od prowadzącej po dwóch odcinkach załogi Anton Alen i Timo Alanne. Mistrz Polski jest już na czele klasyfikacji Rajdu Orlen 2007. Systematycznie przesuwa się w górę klasyfikacji Krzysztof Hołowczyc, który traci do lidera 15,9 sekundy. Problemy z samochodem ma Michał Sołowow.
Wyniki trzeciego odcinka specjalnego: 1. Buffier/Panseri - 8:11.6, 2. Alen/Alanne +0,5; 3. Staniszewski/Boba +2,9; 4. Bębenek/Bębenek +6,5; 5. Hołowczyc/Kurzeja +7,0; 6. Kuchar/Gerber +9,1; 7. Lubiak/Mazur +10,0; 8. Kajetanowicz/Wisławski +11,0; 9. Frycz/Rathe +16,0; 10.Sołowow/Baran +17,0
Klasyfikacja po trzech odcinkach specjalnych: 1. Bouffier/Panseri - 23:51.2; 2. Alen/Alanne +0,2; 3. Bębenek/Bębenek +7,4; 4. Kajetanowicz/Wisławski +13,9; 5. Hołowczyc/Kurzeja +15,9; 6. Kuchar/Gerber +23,9; 7. Sołowow/Baran +24,9; 8. Lubiak/Mazur +26,2; 9. Staniszewski/Boba +26,8; 10. Gabryś/Natkaniec +32,7
Czwarty odcinek specjalny
Ponownie najlepsza okazała się francuska załoga Bryan Bouffier i Xsavier Panseri, jadąca samochodem Peugeot 207 S2000, która o 1 sekundę wyprzedziła swojego największego rywala, załogę Anton Alen i Timo Alanne. Stracił Sebastian Frycz, który na trasie tej próby złapał kapcia.
Wyniki czwartego odcinka specjalnego: 1. Bouffier/Panseri - 14:13.7; 2. Alen/Alanne +1,0; 3. Sołowow/Baran +13; 4. Hołowczyc/Kurzeja +13,7; 5. Bębenek/Bębenek +13,9; 6. Lubiak/Mazur +16,9; 7. Staniszewski/Boba +17,3; 8. Gabryś/Natkaniec +18,3; 9. Kuchar/Gerber +18,3; 10.Kuzaj/Baran +22,8
Klasyfikacja po czterech odcinkach specjalnych: 1. Bouffier/Panseri -38:04.9; 2. Alen/Alanne +1,2; 3. Bębenek/Bębenek + 21,3; 4. Hołowczyc/Kurzeja +29,6; 5. Sołowow/Baran +37,9; 6. Kajetanowicz/Wisławski +42,8; 7. Lubiak/Mazur +43,1; 8. Staniszewski/Boba +44,1; 9. Kuchar/Gerber +46,7; 10. Gabryś/Natkaniec
Piąty odcinek specjalny
Zmiana lidera! Anton Alen i Timo Alanne o 3,1 sekundy okazali się podczas tej próby lepsi od lidera i w ten sposób awansowali na prowadzenie. Przewaga 1,9 sekundy zapowiada ostrą walkę na następnych odcinkach. Na trzeciej pozycji umocnił się duet Bębenków.
Wyniki piątego odcinka specjalnego: 1.Alen/Alanne - 8:04.1; 2. Bouffiere/Panseri +3,1; 3. Bębenek/Bębenek +9,2; 4. Sołowow/Baran +11,8; 5. Hołowczyc/Kurzeja +12,4; 6. Kuzaj/Baran +14,9;7. Kajetanowicz/Wisławski +15,0; 8. Kuchar/Gerber +15,7; 9. Staniszewski/Boba +15,8 10. Gabryś/ Natkaniec +16,1;
Klasyfikacja po pięciu odcinkach specjalnych: 1.Alen/Alanne - 46:11.0; 2. Bouffier/Panseri +1,9; 3. Bębenek/Bębenek + 29,3; 4. Hołowczyc/Kurzeja +40,8; 5. Sołowow/Baran +48,5; 6. Kajetanowicz/Wisławski +56,6; 7. Staniszewski/Boba +58,6; 8. Kuchar/Gerber +1:01.2; 9. Gabryś/Natkaniec +1:05.9; 10. Lubiak/Mazur +1:21.2; 11. Kuzaj/Baran +1:35.
Szósty odcinek specjalny
Ostatnią w tym dniu próbę wygrała francuska załoga Bryan Bouffier i Xsavier Panseri, jadąca samochodem Peugeot 207 S2000, która o 0,7 sekundy wyprzedziła swojego największego rywala, załogę Anton Alen i Timo Alanne. W ten sposób liderem po sześciu odcinkach Rajdu Orlen 2007 jest załoga Anton Alen i Timo Alanne, jadąca samochodem Fiat Grande Punto Abarth S2000. Przewaga na druga w klasyfikacji załoga wynosi tylko 1,2 sekundy i jutro należy oczekiwać ostrej walki na trasie.
Wyniki szóstego odcinka specjalnego: 1. Bouffier/Panseri - 1:12.0; 2. Alen/Alanne +0,7; Hołowczyc/Kurzeja +0,7;Frycz/Rathe +0,7;5. Staniszewski/Boba +0,8; 6. Kuchar/Gerber +1,6; 7. Sołowow/Baran +1,8; 8. Kajetanowicz/Wisławski +2,2; 9. Oleksowicz/Obrębowski +2,3; 10. Gabryś/Natkaniec +2,6
Klasyfikacja po sześciu odcinkach specjalnych: 1. Alen/Alanne - 47:23.7; 2. Bouffier/Panseri +1,2; 3. Bębenek/Bębenek +33,4; 4. Hołowczyc/Kurzeja +40,8; 5. Sołowow/Baran +49,6; 6. Kajetanowicz/Wisławski +58,1; 7. Staniszewski/Boba +58,8; 8. Kuchar/Gerber +1:02.1; 9. Gabryś/Natkaniec +1:07.8; 10. Lubiak/Mazur +1:25.3; 11. Kuzaj/Baran +1:37.3
Fot. Andrzej Ejnik