Po zwycięstwach w rajdach: Subaru Poland Rally, Rzeszowskim – Matador i Nikon, reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team zapewnili sobie sukces w klasyfikacji generalnej oraz klasie Super 2000. Na Mazowszu Bryan i Xavier pragną potwierdzić swój prymat w grupie N, a także przypieczętować sukces Peugeot w klasyfikacji Producentów oraz Zespołów Sponsorskich.

W grupie N Bryan wyprzedza aktualnie o osiem punktów Sebastiana Frycza i Jacka Rathe, którzy teoretycznie mogą jeszcze ich pokonać. Peugeot przewodzi wśród Zespołów Producenckich przed Subaru, Fiatem i Suzuki, natomiast w punktacji Zespołów Sponsorskich – Peugeot Sport Polska Rally Team ma przewagę pięciu punktów nad PSO Michelin Rally Team.

Rajd Orlen debiutuje w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, wszyscy kierowcy mają, więc równe szanse. W okolicach Płocka i Sierpca nie ma prawdziwych szutrowych odcinków – załogi głównie zmagać się będą z piachem. Do piątego startu w naszym kraju, Peugeot 207 Super 2000 będzie oczywiście odpowiednio przygotowany.

Bouffier udowodnił, że potrafi bardzo szybko jeździć luźnych nawierzchniach. Podczas Rajdu Polski i Lotos Baltic Cup miał trochę pecha i zajmował odpowiednio piąte i trzecie miejsce. Tym razem bardzo chce wygrać.

A nie będzie to wcale proste! Obok bowiem całej czołówki krajowej, do zawodów z bazą w Płocku zgłoszeni zostali Anton Alen i Timo Alanne, fabryczna załoga Fiata w modelu Grande Punto Abarth 2000. Otrzymali oni trzeci numer startowy i wyruszą na trasę bezpośrednio przed Bryanem i Xavierem. Kibice już zacierają ręce, szykując się na oglądanie pasjonującej rywalizacji...To właśnie głównie z myślą o sympatykach sportu samochodowego firma Peugeot Polska zdecydowała się po raz kolejny na wystawienie w krajowych zawodach swojego najnowszego samochodu rajdowego! Bryan i Xavier zdobyli w ostatnich miesiącach ogromne uznanie fanów dyscypliny, a Peugeot 207 Super 2000 udowodnił swoje wielkie możliwości i niezawodność.

Rajdowy Puchar Peugeot

Pięć załóg zgłosiło swój udział w Rajdzie Orlen, siódmej, ostatniej eliminacji Rajdowego Pucharu Peugeot 2007. Po asfaltowym Rajdzie Nikon zawodnicy musieli odpowiednio przygotować do zawodów w Płocku swoje samochody Peugeot 206 XS, zakładając między innymi szutrowe zawieszenia.

Rajd Orlen zadecyduje o końcowej kolejności w RPP oraz Mistrzostwach Polski. Bardzo bliscy odniesienia pierwszego zwycięstwa w swojej kilkuletniej karierze w pucharze są bracia Marcin i Michał Dobrowolscy. Po trzech zwycięstwach na początku sezonu przegrali oni kolejne trzy imprezy (Lotos Baltic Cup i Rzeszowski - Matador z Tomaszem Dąbrowskim i Igorem Staszem, a Rajd Nikon – z Grzegorzem Kostką i Tomaszem Tkaczem), ale wciąż posiadają sporą, piętnastopunktową przewagę nad konkurentami.

Praktycznie oznacza to, że jeśli tylko Marcinowi i Michałowi uda im się znaleźć się w końcowej klasyfikacji w Rajdzie Orlen - nawet korzystając z systemu Superally - zdobędą tytuł! Są więc z bardzo komfortowej sytuacji i cała ich taktyka zapewne będzie polegała na bardzo spokojnej, wręcz asekuracyjnej jeździe...

W bardzo podobnej sytuacji jest Michał Streer. Jego strata do braci Dobrowolskich wynosi szesnaście punktów, posada jednak także szesnastopunktową przewagę nad Tomaszem Dąbrowskim i Igorem Staszem. Tytuł Wicemistrza Polski jest w zasięgu ręki...

Szarfę Streer odbierać będzie jednak sam, bowiem w trakcie sezonu zmieniał pilota, stąd w myśl regulaminu RSMP w takiej sytuacji klasyfikowany jest tylko kierowca. W Płocku Michał pojedzie z Krzysztofem Janikiem.

Pamiętajmy jednak, że w sporcie wszystko jest możliwe, zdarzają się niespodziewane sytuacje, stąd jest zbyt wcześnie, aby dzielić miejsca na podium...

Wciąż nie jest natomiast wyjaśniona sprawa trzeciej pozycji. Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz, którzy niespodziewanie zrezygnowali ze startu w Rajdzie Nikon, mają zaledwie cztery punkty przewagi nad bardzo dobrze spisującym się w tym sezonie, Przemysławem Zabrockim. Przemek także zmieniał partnerów w samochodzie, obecnie startuje z Pawłem Skrzywanem.

Tomek i Igor muszą więc podjąć walkę – mogą zająć zarówno drugie, trzecie, jak i czwarte miejsce w końcowej klasyfikacji sezonu...

Zwycięzcy z Dzierżoniowa, Grzegorz Kostka i Tomasz Tkacz nie mają już szans na dogonienie konkurentów – w punktacji Rajdowego Pucharu Peugeot 2007 będą na czwartej pozycji.

Inna pucharowa załoga: Kamil Butruk i Maciej Wilk, którzy przed rozpoczęciem sezonu uchodzili w oczach fachowców za faworytów rozgrywek, a zakończą je dopiero na szóstym miejscu, zdecydowała się na występ w Rajdzie Orlen w mocniejszym samochodzie.

Tegoroczny rajd, któregy nie tylko zmienił nazwę, ale także lokalizację, liczy 629,95 kilometra, z czego 174,61 km stanowi dwanaście odcinków specjalnych.

W piątek zawodnicy przejadą Superoes w Płocku o długości 1,71 kilometra. W sobotę wyznaczono pięć prób: dwukrotnie odcinki Skępe i Dziki Bór oraz ponownie Superoes na ulicy Mostowej w Płocku. W niedzielę OS-y: Przy Brodzie, Koziołek i Malanowo zostaną przejechane dwukrotnie. Zwycięzców poznamy późnym popołudniem – pierwsza załoga w rajdzie wjedzie na rynek w Płocku o godzinie szesnastej.

Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2007 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.