Na starcie ostatniej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski stanęło ostatecznie 48 załóg. PZM poinformował organizatorów o wpisaniu na listę priorytetową Kajetana Kajetanowicza i Macieja Wisławskiego, stąd Zespół Sędziów Sportowych podjął decyzję o przesunięciu załogi w Mitsubishi Lancerze na szóstą pozycję w stawce - pomiędzy Tomasza Kuchara i Jakuba Gerbera (Subaru Impreza), a braci Michała i Grzegorza Bębenków (Mitsubishi Lancer Evo IX). Oczywiście Kajtek i Maciek nadal na drzwiach mają nadal nalepiony numer 15.
Peugeot 207 Super 2000, tym razem w nieco innych - białych barwach, okazał się najszybszy pierwszego dnia imprezy. Bouffier, który zapewnił już sobie tytuł Mistrza Polski szybko dopasował podczas odcinka testowego rajdówkę do swoich wymagań.
Podczas kryterium na ulicy Mostowej załoga Peugeot Sport Polska dość niespodziewanie uzyskała drugi czas. Niespodziewanie - bowiem wcześniej francuski kierowca jeździł uliczne prologi (Kraków, Rzeszów) bardzo rozważnie, obawiał się bowiem popełnienia błędu i uszkodzenia zawieszenia na przykład o krawężnik.
Tym razem Bryan i Xavier pojechali bojowo, co zapowiada twardą rywalizację na trasie. Wszak ich rywalami są nie tylko polscy kierowcy z Leszkiem Kuzajem i Tomaszem Kucharem na czele, dalej - Krzysztof Hołowczyc, któremu bardzo zależy na zwycięstwie w zawodach z powodów strategicznych, ale także fabryczny kierowca Fiata - Anton Alen w świetnie przygotowanym modelu Grande Punto Abarth.
Oczywiście różnice w czołówce są minimalne. Pierwszymi liderami zawodów zostali Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski w Subaru Imprezie. Wyprzedzają oni o 0,4 sekundy Bryana Bouffiera i Xaviera Panseri, o 0,6 sekundy - Sebastiana Frycza i Jacka Rathe, o 0,8 sekundy - Antona Alena i Timo Alanne oraz kuzynów Pawła i Tomasza Dytków, którzy uzyskali taki sam czas.
Odcinek w Płocku miał na celu przybliżenie rajdów mieszkańcom miasta - w tym mieście zawody rangi Mistrzostw Polski organizowane są po raz pierwszy. Trasę niespełna dwóch kilometrów przejadą załogi także jutro, a frekwencja widzów będzie zapewne jeszcze większa niż dzisiaj!
Jutro też rozpocznie się prawdziwa rywalizacja. Obok ulicznej próby w Płocku wyznaczono cztery inne: dwukrotnie odcinki Skępe i Dziki Bór. Jak twierdzą zawodnicy - obie próby (pierwsza liczy 27,46, druga - 14,48 kilometra) są bardzo szybkie, ale dość trudne technicznie. Zawodnicy będą musieli wstać bardzo wcześnie- start OS 2 nastąpi już o 8.30 rano.
Klasyfikacja po pierwszym odcinku specjalnym
LIDERZY W KLASACH
KlasaZałoga(Samochód) CzasS 1600 Grzegorz Grzyb iJoanna Madej (Suzuki Swift S1600) 1.14,1 min.A 7 Jan Chmielewski iIreneusz Plaskot (Renault Clio) 1.18,0 min.A 6 Radosław Typa iWojciech Żuk (Citroën C2 R2)1.15,0 min.N 2 Paweł Piasecki iKrzysztof Niedbała (Citroën Saxo VRS)1.24,6 min.RPP Przemysław Zabrocki iPaweł Skrzywan (Peugeot 206 XS)1.20,1 min.HR 12 Mariusz Woźniczko iZbigniew Toka (Ople Kadet)1.18,2 min.HR 9 Arkadiusz Nowikow iAgnieszka Letkiewicz (Fiat 126p)1.42,7 min.
Czytaj także o Rajdzie Orlen: