Na liście zgłoszeń znalazło się 39 załóg. To znacznie więcej niż w dwóch ostatnich rundach RSMP.

W tym roku w Płocku wystartują wszyscy zawodnicy z czołówki krajowych mistrzostw, z broniącym tytułu Francuzem Bryanem Bouffierem, a także jego rywalami w walce o mistrzowską koronę – Kajetanem Kajetanowiczem oraz Michałem Bębenkiem.

Teoretycznie Bouffier już podczas Rajdu Orlenmoże zapewnić sobie zwycięstwo w końcowej klasyfikacji generalnej tegorocznego cyklu. Warunek jest jeden – kierowca Peugeota musi w Płocku przyjechać na metę na pierwszej pozycji.

Zarówno Kajetan Kajetanowicz jak i triumfator innego tegorocznego szutrowego rajdu – Orlen Platinum Rajdu Polski – Michał Bębenek, na pewno nie ułatwią obrońcy tytułu tego zadania. Obaj bez wątpienia będą chcieli pojawić się na mecie przed Francuzem.

Obok Bryana Bouffiera na liście zgłoszeń znalazły się jeszcze cztery załogi startujące samochodami Super 2000. To Leszek Kuzaj i Craig Parry, Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja, Tomasz Kuchar i Daniel Dymarski oraz Michał Sołowow i Maciej Baran. Wszystkie te ekipy pojadą na mazowieckich szutrach takimi samymi samochodami – modelem Peugeot 207 Super 2000.

Na liście zgłoszeń nie zabrakło też zagranicznych załóg.Ze swoim Subaru Impreza WRX w Płocku pojawi się Litwin Benediktas Vanagas. Także Subaru, tyle że Imprezą N12 będzie ścigał się w Płocku i okolicach słowacki kierowca Michal Riecica.

Początek listy zgłoszeń: 1 - Leszek Kuzaj i Craig Parry (Peugeot 207 Super 2000), 2 - Patrik Flodin i Goran Bergsten (Subaru Impreza), 3 - Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja (Peugeot 207 Super 2000), 4 - Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000), 5 - Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo IX), 6 - Tomasz Kuchar i Daniel Dymarski (Peugeot 207 Super 2000), 7 - Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000), 8 - Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX), 9 - Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo IX), 10 - Zbigniew Staniszewski i Bartłomiej Boba (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Opublikowane zostały także mapki odcinków specjalnych, których zaplanowano pięć pierwszego dnia (dwukrotnie OS Sokołów i OS Białe, raz - OS Płock - Mostowa) oraz sześć drugiego dnia (po dwa razy OS-y: Przez Bród, Skępe i Koziołek).

- Organizacyjnie rajd będzie bez wątpienia stał na bardzo wysokim poziomie - stwierdził Grzegorz Gac, Dyrektor rajdu. Postaraliśmy się o stworzenie doskonałej infrastruktury zarówno dla uczestników, jak i kibiców, którzy przyjadą do Płocka. Nowa baza rajdu będzie znajdowała się w budynkach PKN Orlen, a więc będziemy mogli korzystać z wielu gotowych rozwiązań i udogodnień. Prawdę mówiąc, teraz nie wyobrażam sobie już innej możliwej lokalizacji. Trasa jest szybka, ale właśnie szybkie, szutrowe rajdy kierowcy lubią najbardziej.

W konferencji prasowej, na której odtajniono szczegóły uczestniczyli m.in. przedstawiciele organizatorów: Zdzisław Siwiński, Wiceprezes Automobilklubu Polski ds. Sportu (jednocześnie Zastępca Dyrektora rajdu), Grzegorz Gac, Dyrektor Rajdu Orlen, Adam Widomski, Zastępca Dyrektora ds. Mediów oraz goście: Zbigniew Burżacki, Dyrektor Zespołu Sponsoringu PKN Orlen, Roland Bury, Dyrektor Wydziału Kultury i Sportu Miasta Płock, Agnieszka Majewska i Wojciech Filipiak z firmy AutoGuard (dzięki zastosowaniu urządzenia nazwanego "Wirtualny kibic", sympatycy rajdów oglądać będą mogli "na żywo" relację z rajdu), Arkadiusz Sąsara, Dyrektor Sportu w PZM.

W kuluarach na pytania dziennikarzy odpowiadali też pozostali trzej Wicedyrektorzy Rajdu Orlen: Marek Pawłowski (ds. Sportowych), Artur Pieńkowski (ds. Zabezpieczenia) oraz Marcin Wielgo (ds. Organizacyjnych).

Rajd Orlen rozegrany zostanie już w przyszłym tygodniu.

Fot.: Zbigniew Panek (www.fotokosmos.pl)