Relacja na "żywo" z rajdu - zobacz linki na samym dole tej strony!

Rajd Orlen organizowany jest po raz drugi - przed rokiem zastąpił w kalendarzu Rajd Warszawski. Nazwa została zmieniona na skutek pozyskania sponsora tytularnego, koncernu PKN Orlen. Baza rajdu została przeniesiona - sponsorem generalnym zostało z kolei miasto Płock.

Jak wiadomo, nasz sztandarowy rajd - Polski w przyszłym sezonie będzie runda Mistrzostw Świata. Automatycznie straci więc status Mistrzostw Europy. W założeniu organizatorów Rajdu Orlen, działaczy Automobilklubu Polski - funkcję jednej z dziesięciu eliminacji ME w 2009 roku ma właśnie przejąć ich impreza.

Pierwszym krokiem było pozyskanie rangi Pucharu Strefy Europy Centralnej. Dobra organizacja zawodów w tym tygodniu powinna sprawić, że za rok do Płocka przyjadą najlepsi kierowcy kontynentu!

Przy organizacji tak dużej imprezy pracuje, w dużej mierze społecznie, ponad tysiąc osób. Wymieńmy więc tylko najważniejszych...

W skład Komitetu Organizacyjnego wchodzą: Romuald Chałas (przewodniczący, Prezes Automobilklubu Polski), Grzegorz Gac, Zdzisław Siwiński, Artur Pieńkowski i Ludomir Szpakowski.

Zespół Sędziów Sportowych tworzą: Uwe Schmidt (Niemcy - przewodniczący), George Drakakis (Grecja), Jakub Mroczkowski (sekretarzem jest Alina Bieńkowska).

Obserwatorami są: Ludo Peeters (FIA - Belgia), Marek Tymiński (ds. Technicznych), Joachim Skutta (ds. Bezpieczeństwa).

Dyrektorem rajdu jest Grzegorz Gac, a współpracują z nim: Zdzisław Siwiński, (Zastępca Dyrektora rajdu), Marek Pawłowski (Wicedyrektor ds. Sportowych), Marcin Wielgo (Wicedyrektor ds. Organizacyjnych), Artur Pieńkowski (Wicedyrektor ds. Zabezpieczenia), Adam Widomski (Wicedyrektor ds. Mediów), Rafał Jaszczuk (asystent ds. sędziów), Michał Jackiewicz (asystent ds. organizacyjnych), Piotr Burdalski i Jacek Sobczyński (asystenci ds. zabezpieczenia), Daniel Siemczuk (asystent ds. publiczności), Witold Bieńkowski (kierownik CKR), Andrzej Karaczun (kierownik Biura Prasowego), Piotr Branczewski (służba medyczna), Marek Opolski (BK), Edyta Żuchowska (kierownik Biura Rajdu), Marek Jaczewski (kontakty z zawodnikami), Ireneusz Miklaszewski (pomiar czasu), Andrzej Buziewicz (łączność), Tomasz Lisicki (Komisja Obliczeń), Jerzy Głuśniewski (obliczenia komputerowe), Jarosław Pakoca (kierownik Parku Serwisowego), Wiesław Leśniak (Komisja Nagród).

Na trasie zobaczymy całą czołówkę krajową oraz zawodników zagranicznych (w sumie do RSMP zgłosiło się 39 załóg).

Początek listy zgłoszeń: 1 - Leszek Kuzaj i Craig Parry (Peugeot 207 Super 2000), 2 - Patrik Flodin i Goran Bergsten (Subaru Impreza), 3 - Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja (Peugeot 207 Super 2000), 4 - Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000), 5 - Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo IX), 6 - Tomasz Kuchar i Daniel Dymarski (Peugeot 207 Super 2000), 7 - Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000), 8 - Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX), 9 - Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo IX), 10 - Zbigniew Staniszewski i Bartłomiej Boba (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Rywalizacja zapowiada się bardzo interesująco. Szanse na swój drugi z rzędu tytuł Mistrzów Polski mają Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000), którzy - jeśli zwyciężą w Płocku - będą mogli świętować już w niedziele sukces. Jeśli z kolei wygrają Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski - wtedy sprawa pierwszej lokaty w krajowym czempionacie rozegra się prawdopodobnie podczas ostatniej rundy, Rajdu Dolnośląskiego...

Załogi mają do rozegrania jedenaście odcinków specjalnych (pięć w sobotę, w tym próbę uliczna w Płocku i sześć w niedzielę). Łącznie trasa liczy 562,47 kilometrów, próby - 173,29 km.

Start i meta zlokalizowane są na rynku w Płocku. Zawodnicy wyruszą na trasę 20 września o godzinie 16.00, wjadą na rampę dzień później o 16.38. Odcinek Płock - Mostowa rozpocznie się w sobotę o godzinie 18.29.

Więcej informacji na stronie: www.rajdorlen.pl