Punktualnie o godzinie ósmej pierwsza załoga - Volkan Isik i Kaan Ozsenler (Fiat Grende Punto Super 2000) wyruszy na trasę pierwszego etapu rajdu. Zajmujący piąte miejsce po trzech eliminacjach Mistrzostw Europy Turcy przyjechali do Mikołajek po kolejne punkty. Start zaczęli pechowo - od spóźnienia o minutę na pierwszy Punkt Kontroli Czasu, za co otrzymali karę dziesięciu sekund.

Z numerem drugim jadą Renato Travaglia i Simone Scattolin (Mitsubishi Lancer Evo IX). Dalej na liście startowej znalazły się dwie załogi polskie: mistrzowie kraju, Leszek Kuzaj i Jarosław Baran (Subaru Impreza WRX STi) oraz wiceliderzy Mistrzostw Europy, Michał Sołowow i Maciej Baran. Z "ósmeką" jadą Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja (Subaru Impreza), a z "dziewiątką" - Bryan Bouffier i Matthieu Baumel (Peugeot 207 Super 2000). Francuzi, byli zawodnicy fabryczni Peugeot Sport i obecni Citroën Sport, którzy w tm sezonie rywalizują w Mistrzostwach Świata JRC, uważani są przez wielu za "czarnych koni" zawodów na Mazurach...

Liderzy po prologu: Paweł Dytko i Tomasz Dytko mają numer 14, a zajmujący pierwszą pozycję w klasyfikacji RSMP, Tomasz Kuchar i Jakub Gerber - 10.

Zawodnicy podjeżdżają już pod Punkt Kontroli Czasu zlokalizowany przed pierwszym dzisiejszym, a drugim w rajdzie odcinkiem specjalnym.

ZACZYNAMY!

Drugi odcinek specjalny (28,65 km)

Za kierownicą samochodu Volkswagen Touareg z numerem "0", czyli ostatnim pojazdem przed zawodnikami jedzie Mikael Ericsson, zwycięzca dwóch eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata. Jest gościem rajdu, zaproszony został do Mikołejek przez Jacka Bartosia, naszego "człowieka" we władzach Międzynarodowej Federacji Samochodowej. Pilotem Szweda jest Marcin Sienkiewicz.

Odcinek przerwany!

Leszek Kuzaj i Jarosław Baran wypadli z trasy i zakończyli jazdę w rowie. Odcinek został przerwany, pozostałe załogi pojechały na następny OS objazdem. Karetka pogotowia zabrała kierowcę do szpitala na obserwację.

Czas zmierzono dwum załogom. Travaglia wyprzedził Isika o 45,4 sekundy...

Na razie nie ma informacji, czy Zespół Sędziów Sportowych odwoła OS, czy też zarządzi neutralizację czasów.

Ostatecznie wszystkim zawodnikom przyznano czas Travaglii.

Trzeci odcinek specjalny (25,27 km)

Start odcinka został opóźniony.

Kajetan Kajetanowicz i Maciek Wisławski jadąc na odcinek mieli rzadko spotykaną przygodę... urwali koło w Mitsubishi podczas wolnego przejazdu. "Wiślak" tłumaczył, że był to wielki pech, a nie ewidentny błąd kierowcy. Załoga ma pojechać jutro korzystając z systemu Superally.

Kuzyni Dytko wypadli z trasy. Zawodnikom nic sie nie stało.

Odcinek wygrali Krzysztof Holowczyc i Łukasz Kurzeja (Subaru Impreza), którzy nieznacznie wyprzedzili Oscara Svedlunda i Bjorna Nilssona ( Subaru Impreza), Tomasza Czopika i Gliba Zagorija (Volkswagen Polo Super 1600) orazBryana Bouffiera i Matthieu Baumela (Peugeot 207 Super 2000), którzy jednak mają już większą statę. Lideram został Svedlund.

Wyniki: Krzysztof Hołowczyc, Oscar Svedlund (strata - 0,3 sek.), Tomasz Czopik (1,6 sek.), Bryan Bouffier (9,4 sek.), Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX - 12,7 sek.), Stefen Karnabal i Michał Kuśnierz (Mitsubishi Lancer Evo IX - 14,1 sek.), Renato Travaglia i Simone Scattolin (Mitsubishi Lancer Evo IX - 17,6 sek.), Michał Solowow i Maciej Baran (Mitsubishi Lencer Evo IX - 19,1 sek.), Zbigniew Staniszewski i Bartłomiej Boba (Mitsubishi Lancer Evo IX - 19,8 sek.), Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Mitsubishi Lancer Evo IX - 21,3 sek.).

Po trzech odcinkach specjalnych: 1. Oscar Svedlund; 2. Tomasz Czopik (strata 1,5 sek.); 3. Krzysztof Hołowczyc (2,4 sek.); 4. Bryan Bouffier (10,6 sek.); 5. Michał Bębenek (12,0 sek.); 6. Michał Solowow (18,2 sek.); 7. Renato Travaglia (18,6 sek.); 8. Zbigniew Gabryś (21,0 sek.); 9. Zbigniew Staniszewski (21,6 sek.); 10. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Lancer Evo IX - 23,3 sek.).

Zbyszek Staniszewski straci jednak pewnie swoja lokatę - sędziowie odnotowali falstart.

W klasie A6 prowadzą Vilius Rozukas i Audrius Shoshas (Suzuki Swift Super 1600 - strata 51,6 sek.), drudzy są Grzegorz Grzyb i Joanna Madej (Suzuki Swift Super 1600 - 1.01,7 min.), a trzeci - Aaron Burkart i Joern Limbach (Citroën C2 Super 1600 - 1.17,2 min.).

W klasie A7 prowadzą Emmanuel Guigou iXsavier Panseri Xsavier z Renault Sport (Renault Clio R3 - 1.18,5 min.). Drugie miejsce zajmują Marcin Majcher i Daniel Leśniak (Honda Civic Type-R - 1.50,7 min.), trzecie - Jan Chmielewski iIreneusz Pleskot (Renault Clio - 2.11,0 min.).

Rajdowy Puchar Peugeot: 1. Kamil Butruk i Maciej Wilk (2.20,0 min.); 2. Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (2.33,5 min.); 3. Michał Streer i Grzegorz Dachowski (2.51,4 min.).

Czwarty odcinek specjalny (20,41 km)

Rozpoczął się z dwudziestominutowym opóźnieniem.

Oscar Svedlund nie zwalnia tempa - tym razem to on minimalnie pokonał Krzysztofa Hołowczyca. Bryan Bouffier nie jest jednak na razie dotrzymać kroku dwum kierowcom w Subaru - Peugeot 207 Super 2000 nie posiada tak "długiej" skrzyni biegów.

Michał Sołowow zameldował o uszkodzeniu skrzyni biegów, Simon Jean-Joseph jechał po odcinku na światłach awaryjnych. Tomasz Czopik przyjechał na metę na przebitej oponie. Maciej Lubiak uszkodził zawieszenie w Fiacie Grande Punto Super 2000.

Wyniki: Oscar Svedlund, Krzysztof Hołowczyc (0,1 sek.), Bryan Bouffier (10,7 sek.), Zbigniew gabryś (13,4 sek.), Zbigniew Staniszewski (18,6 sek.), Renato Travaglia (19,2 sek.), Tomasz Kuchar i Jakub Gerber (Subaru Impreza - 21,1 sek.), Michał Solowow (22,2 sek.), Michał Bębenek (27,6 sek.), Stefan Karnabal (30,7 sek.).

Po czterech odcinkach specjalnych: 1. Oscar Svedlund; 2. Krzysztof Hołowczyc (2,5 sek.); 3. Bryan Bouffier (21,4 sek.); 4. Zbigniew Gabryś (34,4 sek.); 5. Tomasz Czopik (35,2 sek.); 6. Renato Travaglia (37,8 sek.); 7. Michał Bębenek (39,6 sek.); 8. Michał Sołowow (40,4 sek.); 9. Tomasz Kuchar (45,8 sek.); 10. Zbigniew Staniszewski (50,2 sek.).

W klasie A6 prowadzi Vilius Rozukas (1.36,1 min.) przed Grzegorzem Grzybem (1.43,5 min.) oraz Aaronem Burkartem (2.10,0 min.).

W klasie A7 prowadzi Emmanuel Guigou (2.10,0 min.) przed Marcinem Majcherem (3,03,0 min.) oraz Janem Chmielewskim (3.53,1 min.).

Rajdowy Puchar Peugeot: 1. Kamil Butruk (4.38,2 min.); 2. Michał Streer (4.51,8 min.); 3. Marcin Dobrowolski (5.05,8 min). Do odcinka nie wystartowali Janusz Majek i Krzysztof Maskalan - zgłosili jednak chęć rywalizacji w Superally.

Obecnie załogi zjeżdżają na strefę serwisową do Mikołajek.

Wszyscy kierowcy solidarnie mówili, że trasa jest niezwykle śliska - zdecydowanie bardziej, niż można się było spodziewać.

Załogi czekają na start do OS 5.

Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja zostali ukarani przez Zespół Sędziów Sportowych 60 sekundami za opóźniony start do odcinka specjalnego. Zepchnęło to "Hołka" z drugiego na jedenaste miejsce w klasyfikacji zawodów.

Piąty odcinek specjalny (28,65 km)

Dzięki regrupingowi spóźnienie rajdu zmalało do dziesięciu minut.

Wystartowała pierwsza załoga - Volkan Isik i Kaan Ozsenler.

Krzysztof Hołowczyc mocno przeżył karę. Pojechał bardzo szybko, wyprzedzając liderującego Svedlunda aż o dziewięć sekund!

Swoje sznase na dobry wynik pogrzebał Bryan Bouffier. Francuz przebił oponę, stracił ponad dwie minuty i wypadł z "dziesiątki".

Svedlund ma dzięki temu już dużą przewagę nad drugim w klasyfikacji Travaglią. Zbyszek Garbryś zajmuje niespodziewanie trzecie miejsce. Awansował Bębenek.

Tomasz Czopik zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji Mistrzostw Europy, Michał Sołowow jest trzeci.

Z trasy wypadli m. innymi Michał Duda (Mitsubishi Lancer Evo IX) i Aaron Burkart (Citroën C2 Super 1600) - zawodnikom nic się nie stało.

Wyniki próby: Krzysztof Hołowczyc, Oscar Svedlund (9,0 sek.), Renato Travaglia (12,7 sek.), Michał Bębenek (17,0 sek.), Zbyszek Gabryś (21,1 sek.), Zbyszek Staniszewski (25,7 sek.), Tomasz Czopik (26,0 sek.), Stefan Karnabal (27,6 sek.), Michał Sołowow (29,7 sek.), Vitautas Svedas i Zilvinas Sakalauskas (Mitsubishi Lancer Evo IX - 31,6 sek.), Łukasz Sztuka i Zbigniew Cieślar (Mitsubishi Lancer Evo IX - 32,0 sek.), Sebastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza - 44,4 sek.).

Po pięciu odcinkach specjalnych: 1. Oscar Svedlund; 2. Renato Travaglia (41,5 sek.); 3. Zbigniew Gabryś (46,5 sek.); 4. Michał Bębenek (47,6 sek.); 5. Tomasz Czopik (52,2 sek.); 6. Krzysztof Hołowczyc (53,5 sek.); 7. Michał Sołowow (1.01,1 min.); 8. Zbigniew Staniszewski (1.06,9 min.); 9. Stefan Karnabal (1.15,0 min.); 10. Vitautas Svedas (1.28,6 min.).

Szósty odcinek specjalny (25,27 km)

Utrzymuje się dziesięciominutowe opóźnienie.

Kolejna wygrana Krzysztofa Hołowczyca z Oscarem Svedlundem, tym razem różnicą 0,7 sekundy. "Hołek" jest już trzeci, tuż za Travaglią.

Znów bardzo szybki Bryan Bouffier, który bez wątpienia awansuje z szesnastej pozycji, na którą spadł po poprzednim odcinku.

Z trasy wypadli Tomasz Czopik i Glib Zagorii. Zawodnikom nic się nie stało. Jednak na skutek uszkodzonej skrzyni biegów załoga straciła wszelakie nadzieje na sukces. Tomek mimo wielkiej straty zdecydował się na dalszą jazdę w rajdzie, bowiem walczy o punkty w Mistrzostwach Europy - przekalkulował, że bardziej mu się opłaci ukończyć etap, niż startować jutro w Superally.

Wyniki: Krzysztof Hołowczyc, Oscar Svedlund (0,7 sek.), Michał Bębenek (7,9 sek.), Bryan Bouffier (9,0 sek.), Renato Travaglia (10,1 sek.), Zbigniew Gabryś (19,8 sek.), Michał Sołowow (23,0 sek.), Łukasz Sztuka (23,6 sek.), Stefan Karnabal (24,4 sek.), Sebastian Frycz (27,3 sek.).

Po sześciu odcinkach specjalnych: 1. Oscar Svedlund; 2. Renato Travaglia (50,9 sek.);3. Krzysztof Hołowczyc (52,8 sek.); 4. Michał Bębenek (54,8 sek.); 5. Zbigniew Gabryś (1.05,5 min.); 6. Michał Sołowow (1.23,4 min.); 7. Stefan Karnabal (1.38,7 min.); 8. Zbigniew Staniszewski (1.39,1 min.); 9. Vitautas Svedas (1.58,5 min.); 10. Sebastian Frycz (2.12,4 min.); 11. Bryan Bouffier (2.21,6 min.).

Siódmy odcinek specjalny (25,27 km)

Problemy ze skrzynią biegów mają znów Michał Sołowow i Maciej Baran, ale metę osiągnęli.

Na odcinku stoi tymczasem Mitsubishi Lancer Evo IX braci Michała i Grzegorza Bębenków.

Hołowczyc szybko, przed Renato Travaglią, co dało mu awans na drugie miejsce. Ładna jazda Bryana Bouffiera i awans do "dziesiątki".

Wyniki odcinka: Krzysztof Hołowczyc, Oscar Svedlund (2,5 sek.), Bryan Bouffier (10,3 sek.), Renato Travaglia (15,0 sek.), Sebastian Frycz (20,9 sek.), Vitautas Svedas (21,2 sek.), Zbigniew Gabryś (23,1 sek.), Michał Solowow (23,3 sek.), Stefan Karnabal (26, 2 sek.), Tomasz Kuchar i Jakub Gerber (Subaru Impreza - 26,7 sek.).

W klasyfikacji Mistrzostw Europy pierwszy etap wygrał Renato Travaglii (i otrzymał 3 punty) przed Michałem Sołowowem (2 pkt.) i Volkanem Isikiem (1 pkt.). Czołówka klasyfikacji ME: Iliew - 23 pkt., Sołowow - 17 pkt., Vouilloz - 14 pkt.

NIEOFICJALNE WYNIKI RAJDU POLSKI (PO I ETAPIE)

MiejsceKierowca (Auto) Czas1. Oscar Svedlund i Bjorn Nilsson ( Subaru Impreza) 1:25.24,7 godz.2. Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja (Subaru Impreza ) strata 50,3 sek.3. Renato Travaglia i Simone Scattolin (Mitsubishi Lancer Evo IX)1.03,4 min.4. Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Mitsubishi Lancer Evo IX) 1.26,1 min.5. Michał Sołowow i Maciej Baran (Mitsubishi Lencer Evo IX) 1.44,2 min.6. Zbigniew Staniszewski i Bartłomiej Boba (Mitsubishi Lancer Evo IX) 1.57,5 min.7. Stefen Karnabal i Michał Kuśnierz (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.02,4 min.8. Vitautas Svedas i Zilvinas Sakalauskas (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.17,2 min.9. Bryan Bouffier i Matthieu Baumel (Peugeot 207 Super 2000)2.29,4 min.10. Sebastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza)2.29,8 min.

WYNIKI W KLASIE A6 (PO I ETAPIE)

MiejsceKierowca (Auto) Czas1.Vilius Rozukas i Audrius Shoshas (Suzuki Swift Super 1600) strata 3.43,6 min..2. Grzegorz Grzyb i Joanna Madej (Suzuki Swift Super 1600)strata 4.05,5 min.3. Simon Jean-Joseph i Jack Boyère (Citroën C2 R2)strata 5.04,2 min.

WYNIKI W KLASIE A7 (PO I ETAPIE)

MiejsceKierowca (Auto) Czas1.Emmanuel Guigou i Xsavier Panseri Xsavier (Renault Clio R3) strata 4.47,4 min..2. Marcin Majcher i Daniel Leśniak (Honda Civic Type-R)strata 8.24,1 min.3. Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot (Renault Clio)strata 10.02,9 min.

WYNIKI W RAJDOWYM PUCHARZE PEUGEOT (PO I ETAPIE)

MiejsceKierowca (Auto) Czas1.Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski strata 12.37,4 min..2. Przemysław Zabrocki i Szymon Gospodarczykstrata 13.11,6 min.3. Michał Streer i Grzegorz Dachowski strata 13.35,4 min.

WYNIKI W KLASIE N3 (PO I ETAPIE)

MiejsceKierowca (Auto) Czas1. Barry Clark i Martin Scott (Ford Fiesta ST) strata 10,16,0 min..2. Mariusz Strzałkowski i Andrzej Fabisiak (Peugeot 306 S16)strata 17.27,7 min.

....................................................................................................

UWAGA:

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!

Pełne wyniki: http://rally.walter.pl/2007/polski/index.php