Sześć odcinków specjalnych - dwie pętle po trzy OS-y - przejadą zawodnicy w drugim dniu Rajdu Polski. To była krótka noc: pierwsza załoga wjedzie do parku serwisowego już o 7.02 rano. Wszystko po to, aby można było zakończyć imprezę o godzinie 15.46 wjazdem na rampę mety...

W drugim dniu załogi wyruszają na trasę w kolejności zajmowanych miejsc w klasyfikacji. Jako pierwsi pojadą Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja. Wczoraj wieczorem "Hołek" nie ukrywał, że jest bardzo zadowolony z decyzji Zespołu Sędziów Sportowych, anulującej mu karę.

Z dużym prawdopodobieństwem można założyć (choć w sporcie nigdy nie można nic przewidzieć), że o ostateczny sukces rywalizować będą Hołowczyc i Kurzeja oraz Oscar Svedlund i Bjorn Nilsson. Załogi w Subaru Imprezach uzyskały bowiem już znaczną przewagę nad rywalami. Natomiast sprawa trzeciego miejsca jest nadal otwarta, choć doświadczeni Renato Travaglia i Simone Scattolin (Mitsubishi Lancer Evo IX) będa się na pewno starali odeprzeć ataki polskich kierowców.

Błąd - przebicie opony - pozbawiło szans na dobry wynik Bryana Bouffiera i Matthieu Baumela (Peugeot 207 Super 2000). Francuzi jednak pięciu z sześciu odcinków specjalnych pierwszego etapu zawsze dojeżdżali w ścisłej czołówce, mają więc jeszcze szanse poprawy zajmowanej pozycji.

Jedno jest pewne - emocji nie zabraknie. Zarówno w rywalizacji o zwycięstwo w rajdzie, jak też w klasyfikacji Mistrzostw Europy. Tam wiceliderem jest Michał Sołowow (jadący z Maciejem Baranem), który ma dziś po południku realne szanse na objęcie fotela przodownika klasyfikacji.

Michał do Renato Travaglii traci niespełna 41 sekund. Jeśli tylko jego Mitsubishi przestanie sprawiać problemy techniczne, to stać go nawet na wyprzedzenie konkurenta...

Zobaczymy jak potoczy się rywalizacja, trzymamy kciuki za naszych kierowców!

A oto co powiedział przed wyruszeniem na trasę Krzysztof Hołowczyc:- Wczorajszy dzień był naprawdę trudny dzień. Dzień prawdziwej męskiej walki na odcinkach specjalnych. Znamienne niech będą słowa mojego rywala Oscara Svedlunda, który na pytanie, czy dwa ostatnie odcinki jechał na maksimum swoich możliwości, odpowiedział mi że tak. Powiedziałem mu, że nasza jazda z Łukaszem to także maksymalny atak. Atak który w każdej chwili mógł się zakończyć wypadnięciem z trasy. Ale taka walka jest właśnie najpiękniejszą z rywalizacji na rajdowych trasach. Samochód którym jedziemy, Subaru Impreza spisuje się znakomicie. Nie mieliśmy podczas dzisiejszych odcinków najmniejszych problemów. I choć przed rajdem trochę obawiałem się o maksymalną prędkość mojego auta, to ze spokojem przystępujemy do dalszej rywalizacji. Drugi dzień rajdu będzie bardzo trudny. Czeka nas między innymi dwukrotny przejazd najdłuższego, blisko trzydziestokilometrowego odcinka. Na tym odcinku można bardzo wiele zyskać, ale każdy nawet najmniejszy błąd, nie mówiąc juz okapciu , może przekreślić dotychczasowe osiągnięcia.Myślę więc, że emocje będąbardzo duże. Na pewno moi rywale, zarówno Oscar jak i Renatopojadą na maksimum swoich możliwości. Wiadomo, że podczas tak szybkiej jazdynie trudno o popełnienie błędu. Ale mam nadzieję, że podobnie jak dziś, także jutro o zwycięstwie zadecyduje czystarywalizacja i przekonamy siękto na szutrowych odcinkach jest po prostu lepszy. Cieszę się, że Zespół Sędziów Sportowych anulowałnałożoną na nas jednominutową karę za rzekome opóźnienie startu do odcinka numer cztery. Dzisiaj to my będziemy otwierali stawkę kierowców. Zdaję sobie sprawę, że będziemy czyścili drogę innym kierowcom, a jazda w takiej sytuacji jest trochę trudniejsza. Wierzę jednak, że w niedzielne popołudniezapewnimynaszym kibicom możliwość fetowaniazwycięstwa w moim ulubionym rajdzie.

Krzysztof Hołowczyc wygrał Rajd Polski już trzykrotnie i ma szanse wyrównania rekordu Sobiesława Zasady, który w tytm rajdzie był niepokonany cztery razy!

Zawodnicy są już na trasie pierwszego odcinka specjalnego drugiego etapu rajdu. Zaczynamy naszą relację!

Ósmy odcinek specjalny (20,26 km)

Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja powiększyli dwoją przewagę nad Oscarem Svedlundem i Bjornem Nilssonem o kolejne 2,7 sekundy.

Drugi rezultat uzyskali jadący w systemie Superally, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Nieco słabiej spisali się Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Mitsubishi Lancer Evo IX - strata 20,8 sek.) oraz Michał Solowow i Maciej Baran (Mitsubishi Lencer Evo IX - 22,1 sek. i spadek w klasyfikacji o jedną pozycję). O trzy miejsca w dół przesunęli się też Bryan Bouffier i Matthieu Baumel (Peugeot 207 Super 2000). Zaatakowali natomiast Sebastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza), Michał Kościuszko i Maciej szczepaniak (Mitsubishi Lancer Evo IX) oraz Tomasz Kuchar i Jakub Gerber (Subaru Impreza).

Marcin Turski uszkodził bok swojego Subaru.

Wyniki: Krzysztof Hołowczyc, Oscar Svedlund (2,7 sek.), Kajetan Kajetanowicz (0,9 sek.), Zbigniew Staniszewski i Bartłomiej Boba (7,2 sek.), Renato Travaglia i Simone Scattolin (13,4 sek.), Sebastian Frycz (13,8 sek.), Vitautas Svedas i Zilvinas Sakalauskas (Mitsubishi Lancer Evo IX - 14,0 sek.), Michał Kościuszko (14,7 sek.), Tomasz Kuchar (15,0 sek.), Tomasz Czopik i Glib Zagorii (15,2 sek.), Bryan Bouffier (15,6 sek.), Stefen Karnabal i Michał Kuśnierz (Mitsubishi Lancer Evo IX - 17,1 sek.).

Po ośmiu odcinkach specjalnych: 1. Krzysztof Hołowczyc; 2. Oscar Svedlund (12,4 sek.); 3. Renato Travaglia (1.26,5 min.); 4. Zbigniew Gabryś (1.56,6 min.); 5. Zbigniew Staniszewski (2.14,4 min.); 6. Michał Sołowow (2.16,0 min.); 7. Stefan Karnabal (2.29,2 min.); 8. Vitautas Svedas (2.40,9 min.); 9. Sebastian Frycz (2.53,3 min.); 11. Michał Kościuszko (3.18,0 min.).

Klasa A6: 1. Vilius Rozukas i Audrius Shoshas (Suzuki Swift Super 1600 - strata 4.53,1 min.); 2. Grzegorz Grzyb i Joanna Madej (Suzuki Swift Super 1600 - 45.04,9 min.); 3. Simon Jean-Joseph i Jack Boyère (Citroën C2 R2 - 6.04,7 min.).

Klasa A7: Emmanuel Guigou i Xsavier Panseri Xsavier (Renault Clio R3 - 5.44,4 min.); 2. Marcin Majcher i Daniel Leśniak (Honda Civic Type-R - 10.25,0 min.); 3. Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot (Renault Clio - 11.38,1 min.).

Rajdowy Puchar Peugeot: 1. Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (15.14,0; min.); 2. Przemysław Zabrocki i Szymon Gospodarczyk (15.35,9 min.); 3. Michał Streer i Grzegorz Dachowski (16.03,0 min.).

Klasa N3: 1. Barry Clark i Martin Scott (Ford Fiesta ST - 11.38,6 min.); 2. Mariusz Strzałkowski i Andrzej Fabisiak (Peugeot 306 S16 - 20.54,0 min.).

Dziewiąty odcinek specjalny

Tym razem Oscar Svedlund! Szwed pokonał Krzysztofa Hołowczyca o 1,8 sekundy. Michał Sołowow odrobił do Zbyszka Gabrysia 6,1 skundy, ale jeszcze pozostaje mu 13,3 sekundy.

Udany atak na czwarte miejsce przeprowadził Zbyszek Staniszewski, który przeskoczył swojego imiennika - Gabrysia o 5,6 sekundy.

Ponad 41 sekund stracił natomiast Stefan Karnabal (problemy ze skrzynią biegów), który wypadł poza strefę punktową, choć do Vitautasa Svedasa ma tylko ułamkową stratę. Do pierwszej dziesiątki powrócił ukarany przez ZSS 30 sekundami, Bryan Bouffier.

Nadal wszystkich zaskakuje swoją jazdą Kajetan Kajetanowicz. Pilotowany przez Macieja Wisławskiego młoddy zawodnik po raz drugi z rzędu zajął na odcinku drugą pozycję - tym razem był lepszy od Hołowczyca!

Pechowchem jest pierwszy lider zawodów, Tomasz Dytko. Wczoraj zakończył jazdę po wypadnięciu z trasy już na pierwszym rozgrywanym odcinku, dziś musiał się wycofać z powodu awarii skrzyni biegów. Tomasz Kuchar przebił oponę.

Wyniki próby: Oscar Svedlund, Kajetan Kajetanowicz (1,1 sek.), Krzysztof Hołowczyc (1,8 sek.), Zbigniew Staniszewski (4,4 sek.), Sebastian Frycz (8,2 sek.), Bryan Bouffier i Renato Travaglia (po 11,7 sek.), Tomasz czopik (12,4 sek.), Michał Sołowow (21,7 sek.), Michał Kościuszko (22,9 sek.)... Gabryś (27,8 sek.).

Po dziewięciu odcinkach specjalnych: 1. Krzysztof Hołowczyc; 2. Oscar Svedlund (10,6 sek.); 3. Renato Travaglia (1.36,4 min.); 4. Zbigniew Staniszewski (2.17,0 min.); 5. Zbigniew Gabryś (2.22,6 min.); 6. Michał Sołowow (2.35,9 min.); 7. Sebastian Frycz (2.59,7 min.); 8. Vitautas Svedas (3.08,3 min.); 9. Stefan Karnabal (3.08,7 min.); 10. Bryan Bouffier (3.34,5 min.).

Dziesiąty odcinek specjalny (29,74 km)

Odcinek rozpoczął się z ponad trzydziestominutowym opóźnieniem. Zasłabł jeden z kibiców i na trasę musiała wjechać karetka pogotowia.

Jak twierdzili zawodnicy przed startem - ta próba mogła mieć decydujące znaczenie dla końcowej rywalizacji. Prawie trzydziestokilometrowy odcinek wymagał od kierowców dużej koncentracji i mobilizacji. I to przez ponad szesnaście minut!

Jeśli to jest prawdą, to Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja postawili przysłowiową "kropkę nad i". Wygrali bowiem z Renato Travaglią i Simone Scattolinem różnicą 6,5 sekundy!

Zbyszek Gabryś brobi się skutecznie przed atakami Michała Solowowa, któreo pozycja jest zagrożona - bardzo szybko jezie bowiem Sebastian Frycz. Pokazał sie także Tomek Kuchar.

Wyniki: Krzysztof Hołowczyc, Oscar Svedlund (6,5 sek.), Sebastian Frycz (15,7 sek.), Tomasz Kuchar (22,9 sek.), Bryan Bouffier (23,7 sek.), Zbyszek Staniszewski oraz Kajetan Kajetanowicz (po 24,6 sek.), Renato Travaglia (28,6 sek.), Stefan Karnabal (29,5 sek.), Tomasz Czopik (29,8 sek.), Zbyszek Gabryś (31,5 sek.), Michał Sołowow (32,0 sek.).

Po dziesięciu odcinkach specjalnych: 1. Krzysztof Hołowczyc; 2. Oscar Svedlund (17,1 sek.); 3. Renato Travaglia (2.05,0 min.); 4. Zbigniew Staniszewski (2.41,6 min.); 5. Zbigniew Gabryś (2.54,1 min.); 6. Michał Sołowow (3.07,9 min.); 7. Sebastian Frycz (3.15,4 min.); 8. Stefan Karnabal (3.38,2 min.); 9. Bryan Bouffier (3.58,2 min.); 10. Michał Kościuszko (4.12,6 min.).

Klasa A6 - bez zmian: 1. Vilius Rozukas; 2. Grzegorz Grzyb; 3. Simon Jean-Joseph.

Klasa A7 - bez zmian: Emmanuel Guigou; 2. Marcin Majcher; 3. Jan Chmielewski.

Klasa N3: 1.Barry Clark.

Rajdowy Puchar Peugeot: 1. Marcin Dobrowolski; 2. Przemysław Zabrocki; 3. Grzegorz Kostka.

Obecnie załogi udają się do Mikołajek do parku serwisowego. Do rozegrania pozostała jeszcze jedna pętla - trzy odcinki specjalne.

Załogi są gotowe do startu do jedenastego odcinka specjalnego.

Jedenasty odcinek specjalny (20,26 km)

3,2 sekundy stracili Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja na próbie w stosunku do Oscara Svendlunda i Bjorna Nilssona. "Hołek" posiada bezpieczną, prawie czternastosekundową przewagę nad Szwedem. A do zakończenia zawodów pozostały już tylko dwa odcinki specjalne....

Tymczasem znów głośno jest o karze dla naszego zawodnika. Jak podano, kara dla Hołowczyca i Kurzei została unieważniona nieoficjalnie! Co to oznacza - pewnie dowiemy sie tego dopiero późnym popołudniem, po ostatnim posiedzeniu Zespołu Sędziów Sportowych...

Do tego momentu należy traktowac wyniki jako bardzo nieoficjalne...

Może trochę późno, ale wielką klasę pokazał Bryan Bouffier. Francuz przejechał trasę odcinka brawurowo. Bryan ma podpisany kontrakt z Peugeot Polska, w kuluarach się mówi o dalszych co najmniej dwóch występach w tym sezonie w Polsce. Postanowił się więc wykazać, udowodnic, że zasługuje na miejsce kierowcy w zespole... Gdyby pominąć donad dwie minuty straty związane z przebiciem opony oraz półminutową karę - były kierowca Peugeot Sport stanąłby pewnie na podium.

Sporą stratę po przebiciu opony ponieśli Michał Sołowow i Mciej Baran.

Zrezygnowali z jazdy Vitautas Svedas i Zilvinas Sakalauskas (Mitsubishi Lancer Evo IX), którzy po pierwszym dn iu zajmowali ósme miejsce, ale dziś nie wiodło im się dobrze.

12,2 sekundy straty ma do Viliusa Rozukasa jadący także Suzuki Swiftem Super 1600, Grzegorz Grzyb. Niestety na tym odcinku Polak stracił do rywala 1,5 sekundy...

Drogę opuścili Simon Jean-Joseph i Jack Boyère (Citroën C2 R2). Zawodnikom nic się nie stało, ale dalej nie jadą. Rywalizują natomiast wciąż Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot (Renault Clio), którzy także wypadli z trasy.

Tomasz Czopik i Glib Zagorii (VW Polo Super 2000) byli wyprzedzani na odcinku przez Marcina Turskiego i Majkę Szpotańską (Subaru Impreza).

Wyniki: Bryan Bouffier, Oscar Svedlund (9,7 sek.), Krzysztof Hołowczyc (12,9 sek.), Stefan Karnabal (23,2 sek.), Sebastian Frycz (24,3 sek.), Tomasz Kuchar (28,2 sek.), Kajetan Kajetanowicz (30,6 sek.), Michał Kościuszko (30,9 sek.), Zbigniew Staniszewski (31,8 sek.), Zbigniew Gabryś (32,8 sek.), Renato Travaglia (33,4 sek.)... Michał Sołowow (1.16,5 min.).

Po jedenastu odcinkach specjalnych: 1. Krzysztof Hołowczyc; 2. Oscar Svedlund (13,9 sek.); 3. Renato Travaglia (2.25,5 min.); 4. Zbigniew Staniszewski (3.00,5 min.); 5. Zbigniew Gabryś (3.14,0 min.); 6. Sebastian Frycz (3.26,8 min.); 7. Bryan Bouffier (3.45,3 min.); 8. Stefan Karnabal (3.48,6 min.); 9. Michał Sołowow (4.11,5 min.); 10. Michał Kościuszko (4.30,6 min.).

Dwunasty odcinek specjalny (14,66 km)

Bryan Bouffier jedzie w Polsce podobnie jak niedawno w Grecji. Czym bliżej mety - tym szybciej! Francuz wygrał kolejny odcinek w klasyfikacji generalnej, wypzrdzając Krzysztofa Hołowczyca. Oscar Svedlund już się poddał, jedzie w pełni bezpiecznie.

Sebastian Frycz obronił pozycję w "generalce", ale Bryan ma tylko 7,5 sekundy straty. Ostatni odcinek zapwiada emocje!

Stefan Karnabal nadal narzeka na uszkodzoną skrzynię biegów. Marcin Turski został na odcinku z powodu awarii.

Różnice w czołówce zdecydowanie zmalały, ostatni, długi odcinek może jeszcze przynieść zmiany...

Grzgorzowi Grzybowi w klasie A6 zostało do odrobienia do Viliusa Rozukasa już tylko siedem sekund. W A7 nadal Emmanuel Guigou przed Marcinem Majcherem. W Rajdowym Pucharze Peugeot prowadzi Marcin Dobrowolski przed Przemysławem zabrockim.

Wyniki: Bryan Bouffier, Krzysztof Hołowczyc (1,6 sek.), Sebastian Frycz i Tomek Kuchar (po 11,0 sek.), Oscar Svedlund (12,5 sek.), Michał Kościuszko (14,7 sek.), Zbigniew Gabryś i Zbigniew Staniszewski (po 15,8 sek.), Renato Travaglia (16,7 sek.), Tomasz Czopik (17,1 sek.).

Po dwunastu odcinkach specjalnych: 1. Krzysztof Hołowczyc; 2. Oscar Svedlund (24,8 sek.); 3. Renato Travaglia (2.40,6 min.); 4. Zbigniew Staniszewski (3.14,7 min.); 5. Zbigniew Gabryś (3.28,2 min.); 6. Sebastian Frycz (3.36,2 min.); 7. Bryan Bouffier (3.43,7 min.); 8. Stefan Karnabal (4.12,1 min.); 9. Michał Sołowow (4.35,0 min.); 10. Michał Kościuszko (4.43,7 min.); 11. Tomasz Kuchar (4.48,0 min.).

Trzynasty odcinek specjalny

Podobno trzynastka nie jest pechowa, ale tylko podobno! Krzysztof Hołowczyc na konferencji prasowej przed rozpoczęciem rajdu mówił, że przebicie opony jest zawsze błędem kierowcy. Niestety naszemu zawodnikowi przytrafił się błąd. I to w momencie, kiedy jego najwierniejsi kibice szykowali już szampana...

Platinum 64. Rajd Polski według nieoficjalnych obliczeń (oficjalne będa znane dopiero późnym popołudniem) wygrali Oscar Svedlund i Bjorn Nilsson ( Subaru Impreza)1

Przegranych było więcej!

Podczas ostatniej pętli klasę pokazał Bryan Bouffier. Francuz wygrał wszystkie trzy odcinki specjalne. Niestety Bryan po raz kolejny potwierdził, że jeździ niestety dość nierówno, choć przecież jest profesjonalistą. Awansował jednak ostatecznie na piąte miejsce - przeskoczył Zbyszka Gabrysia i Sebastiana Frycza, nie zdołał wyprzedzić Zbyszka Staniszewskiego. A powinien być na podium!

Wyniki ostatniego odcinka: Bryan Bouffier, Oscar Svedlund (1,1 sek.), Sebastian Frycz (13,5 sek.), Zbigniew Staniszewski (14,0 sek.), Stefan Karnabal (15,8 sek.), Kajetan Kajetanowicz (16,5 sek.), Tomasz Kuchar (17,3 sek.), Michał Kościuszko (19,1 sek.), Renato Travaglia (21,1 sek.), Zbigniew Garbryś (24,9 sek.)... Krzysztof Hołowczyc (1.09,6 min.), Michał Sołowow (1.14,9 min.).

Grzegorz Grzyb i Joanna Madej pokonali Viliusa Rozukasa i Audriusa Shoshasa, bowiem ci ostatni "dachowali" i dojechali do mety z dużą stratą.

Dzięki czterem punktom za poszczególne etapy (dwa wczoraj i dwa dzisiaj) oraz za zajęcie drugiej lokaty w klasyfikacji rajdu,

Całą trasę rajdu przejachało zaledwie trzydzieści załóg, spośród 71, które wyruszyły w piątek do do pierwszego odcinka specjalnego. Sklasyfikowanych zostanie jednak znacznie więcej samochodów, bowiem korzystano z systemu Superally zarówno podczas pierwszego, jak i drugiego etapu.

NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA RAJDU POLSKI

MiejsceKierowca (Auto) Czas1. Oscar Svedlund i Bjorn Nilsson ( Subaru Impreza) 2:36.44,3 godz.2. Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja (Subaru Impreza) strata 43,7 sek.3. Renato Travaglia i Lorenzo Granai (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.36,8 min.4. Zbigniew Staniszewski i Bartłomiej Boba (Mitsubishi Lancer Evo IX)3.03,7 min.5. Bryan Bouffier i Marrhieu Baumel (Peugeot 207 Super 2000) 3.17,8 min.6. Sebastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza)3.23,8 min.7. Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Mitsubishi Lancer Evo IX)3.27,2 min.8. Stefen Karnabal i Michał Kuśnierz (Mitsubishi Lancer Evo IX)4.02,0 min.9. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Lancer Evo IX)4.36,9 min.10.Tomasz Kuchar i Jakub Gerber (Subaru Impreza) 4.39,4 min.

NIEOFICJALNE WYNIKI W KLASIE A6 (PO I ETAPIE)

MiejsceKierowca (Auto) Czas1. Grzegorz Grzyb i Joanna Madej (Suzuki Swift Super 1600) strata 9.02,6 min..2. Vilius Rozukas i Audrius Shoshas (Suzuki Swift Super 1600) strata 11.41,4 min.3. Antonin Tlustak i Pavel Dresler (Citroën Saxo Kit Car)strata 20.29,6 min.

NIEOFICJALNE WYNIKI W KLASIE A7

MiejsceKierowca (Auto) Czas1.Emmanuel Guigou i Xsavier Panseri Xsavier (Renault Clio R3) strata 12.13,7 min..2. Marcin Majcher i Daniel Leśniak (Honda Civic Type-R)strata 21.43,1 min.3.Grzegorz Grąbczewski i Michał Karczewski Ford Focus ST)strata 53.10,9 min.

NIEOFICJALNE WYNIKI W RAJDOWYM PUCHARZE PEUGEOT

MiejsceKierowca (Auto) Czas1.Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski strata 24.56,5 min..2. Przemysław Zabrocki i Szymon Gospodarczykstrata 28.41,3 min.3. Kamil Butruk i Maciej Wilk strata 36.17,1 min.

Wyniki staną się oficjalnymi po ich zatwierdzeniu przez Zespół Sędziów Sportowych. Możliwe są zmiany, bowiem na razie nie uwzględnione są w klasyfikacji załogi, które skorzystają z systemu Superally na drugim etapie.

....................................................................................................

UWAGA:

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!