Na Mazury jest również Pirelli – wyłączny dostawca opon dla WRC – z miękką oponą Pirelli Scorpion.

Ósma runda Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) będzie nowym wyzwaniem zarówno dla załóg jak i kierowców. Debiutujący rajd w kalendarzu WRC, to nowość pod względem charakterystyki terenu i nawierzchni na odcinkach specjalnych.

Z myślą o polskich trasach Pirelli przygotowało miękką mieszankę opon Scorpion, aby zagwarantować kierowcom wysokie osiągi i bezpieczeństwo na miękkim i błotnistym terenie.

- Wygląda na to, że będzie to runda, który mocno zapadnie w pamięci jej uczestników.Odcinki specjalne Rajdu Polski WRC są dość piaszczyste, a nawierzchnia ulega zmianiepo przejeździe każdego z samochodów.

Jednym z decydujących czynników rajdu będzie kolejność startu.Z niecierpliwością czekamy na to, kto najlepiej przystosuje się do nowych warunków, w pełni wykorzysta możliwości miękkich opon Scorpion i osiągnie najlepszy wynik – powiedział Mario Isola, Manager Rajdowy Pirelli.

Komponenty zastosowane w oponach Scorpion WRC, charakteryzują się innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie odporności. Pirelli Scorpion WRC zostały zaprojektowane w technologii „run flat”, która redukuje ryzyko przebicia do minimum, i pozwala na ukończenie odcinka bez straty cennych sekund na wymianę opony.

Zastosowanie tej technologii pozwala na zminimalizowanie strat czasowych załóg i uszkodzeń mechanicznych nadwozia.

W zmaganiach w Polsce nie wezmą udziału młodzi kierowcy z programu Pirelli Star Driver promowanego przez firmę Pirelli we współpracy z FIA. Kolejne zmagania młodych kierowców będzie można podziwiać na Rajdzie Finlandii.