Polscy kibice pasjonują się naszymi reprezentantami, którzy dzielnie walczą na trasie bardzo trudnego Orlen Platinum 66. Rajdu Polski.Po rolowaniu Sebastiena Loeba ton walce na trasie nadaje duet Forda, z którym próbuje walczyć Dani Sordo.
Do czwartego miejsca jest trzech pretendentów – młody talent Sebastien Ogier i bracia Solbergowie.
Krzysztof Hołowczyc do Matthew Wilsona ma 25,3 sekundy i zamierza walczyć o siódme miejsce w tym rajdzie.
- Straciliśmy sporo na 11 odcinku specjalnym, było tam bardzo grząsko. Nie możemy wyczuć auta na tej specyfice trasy, ale samochód się świetnie sprawuje i nie ma żadnych problemów. Tniemy się z Matthew Wilsonem o każdą sekundę i wygraliśmy z nim dzisiaj kilka partii. Trzeba jednak zwyciężać całe etapy, a najlepiej rajdy. Od wielu lat ścigam się na mazurskich szutrach. Parę razy udało mi się wygrać Rajd Polski. Zawsze panuje tu niewiarygodna atmosfera. To jest piękne, że kibice ciągle w nas wierzą. Bardzo się cieszę, żemój sponsor firma PKN ORLEN pozwolił mi tu wystartować, dla mnie jest to wielka nagroda. Mamy ogromną radość z Łukaszem, że możemy ścigać się tak mocnym autem – powiedział Krzysztof Hołowczyc na mecie II etapu.
- Trasa jest bardzo szybka, nam to odpowiada i radzimy sobie bardzo dobrze na szybkich sekcjach. Problemy mamy jedynie, gdy jest miękko, a droga jest rozryta. Nie wiem, czy to jest związane z setupem, czy stylem jazdy Hołka. Samochód nie ma trakcji i nie możemy się wykopać z tych grząskich miejsc. Kiedy tylko robi się twardo wówczas ciśniemy do oporu. Staramy się dogonić Matthew Wilsona, jest to jednak zawodnik ze ścisłej światowej czołówki. Kiedy tylko Metthew pozna drogęwówczas robi się diabelnie szybki – dodał Łukasz Kurzeja, pilot ORLEN Team.
Kolejną niespodzianką jest Michał Bębenek, który aktualnie zajmuje 12 miesjce, ale w wyjątkowym towarzystwie, którego nie można chyba sobie lepiej wymarzyć. Przed nim Evgeny Novikov, a a znim aktualny mistrz świata Sebastien Loeb.Obaj reprezentują zespoły fabryczne Citroena.
Nadal trwa zacięty pojedynek w kategorii JWRC, którego stawką są punkty na miarę tytułu mistrza świata. Aktualnie prowadzi Holender Kevin Abbring, a tuż za nim Michał Kościuszko i jego najgroźniejszy rywal Czech Martin Prokop. Polak ma 0,8 sekundy straty do Holendra i przewagę 28,8 sekund nad Czechem.
- Jestem zadowolony gdyż powiększyłem przewagę nad Martinem Prokopem. Na drugiej pętli koleiny na trasie były większe. Na jednym z podjazdów koleiny były na tyle duże, że auto prawie się nam zakopało. Na szczęście tę partię odcinka pokonaliśmy bez pomocy kibiców. Atmosfera na trasie jest fenomenalna, szczególnie ostatnie trzy kilometry ostatniego odcinka – jak na stadionie, tysiące ludzi na łące i powiewające flagi. Rewelacyjnie się jedzie przy takim dopingu. Liczymy na taki sam doping w jutrzejszym, bardzo ważnym dla nas dniu. Niedzielna trasa jest najbardziej techniczna i odcinki bardziej zdradliwe, więc wiele może się wydarzyć szczególnie, gdy zmieni się pogoda. Będziemy jechać swoim tempem. Naszym celem na ostatni dzień rajdu jest utrzymanie przewagi nad Martinem. - powiedział Michał Kościuszko.
RoadLook.pl poleca:Harmonogram czasowy i lista startowaRelacja z 1. Superoesu w MikołajkachLoeb rolował na 4. OS - relacja z I. etapuRelacja z II. etapuRelacja z konferencji prasowej po I. etapieRajd Polski 2009 - fakty i ciekawostki
Trzeci dzień rajdu składa się z pięciu odcinków specjalnych. Kierowcy w niedzielę pokonają dwukrotnie oesy Miłki (27,70 km) i Tros (15,11 km), a na zakończenie będą rywalizowali na liczącej 2,5 kilometra trasie „slalomu” na torze w Mikołajkach. Trasa ostatniego dnia liczy ponad 294 kilometry, z czego 86,86 kmstanowią oesy.
Start pierwszej załogi o godz. 7.51.
Czternasty odcinek specjalny - Miłki 1 (27,07 km)
Mocne uderzenie młodego Francuza. Odcinek wygrywa nieoczekiwanie Sebastien Ogier przed mistrzem świata Sebastienem Loebam! Za Citroenami duet Forda.Dużo traci Dani Sordo, który w tym momencie ma 47,3 sekundy straty do lidera. Prowadzi Mikko Hirvonen z przewagę 9,5 sekundy nad Jari- Matti Latvalą.
Kolejny wspaniały odcinek Krzysztofa Hołowczyca, który jest tylko o 13 sekund gorszy od zwycięzcy i zajmuje szósta pozycję. Do swojego największego rywala Matthew Wilsona nadrabia 7,2 sekundy. W tym momencie różnica pomiędzy tymi dwoma kierowcami wynosi 18,1 sekundy.
W JWRC trwa zacięta walka. Najszybszy na odcinku Michał Kościuszko, ale tylko o 0,9 sekundy! Martin Prokop traci 6 sekund do Polaka. Aktualna kolejność: Kościuszko, Abbring (+0,1 sekundy), Prokop (+34,9 sekundy).
Michał Bębenek jedzie spokojnie i utrzymuje 11. pozycję, ale Sebastien Loeb ma już do niego stratę tylko 0,1 sekundy.
W superally wystartował dzisiaj Włoch Luca Griotti, w którego Renault Clio wczoraj złamana została oś. Radosław Typa zajmuje siódmą pozycję w klasyfikacji JWRC.
Na odcinku zatrzymał się Mats Östberg.
Powiedzieli:
M. Hirvonen: Dobrze. Na starcie mogłem być szybszy. W każdym razie złapałem dobry rytm.J-M. Latvala: Dla nas dobry odcinek, ale bardzo zdradliwy. Dużo wąskich odcinków, tak wąskich odcinków jeszcze nie widziałem.D. Sordo: Miałem błąd w opisie. Wjechałem z dużą szybkością w nawrót...ale OK.P. Solberg: Ucieka mi olej z auta. Zamazało nam szybę. 15 km nic nie widziałem.H. Solberg: Staram sie co sie da, jestem zadowolony,S. Ogier: Dobry start, potrzebuję czasy obu Solbergów. M. Wilson: Było to naprawdę ciężkie, długi odcinek na asfalcie, ślisko i straciłem dużo.S. Loeb: Dzisiaj sie nie da więcej zrobić, jedynie dojechać do mety. Dzisiaj nie jadę szybko.K. Hołowczyc: To jest pierwszy odcinek. Starałem się znaleźć dobre tempo. 7 sekund do Matthew, spróbujemy nacisnąć.C. Rautenbach: Jedynie dojechać do mety. Pierwsza część odcinka bardzo kręta.M. Bębenek: W porządku, jedziemy spokojnie. Trasa OK, ale drugi przejazd bezie znacznie gorszy.K. Abbring: Będziemy starali się dojechać pierwsi. To był czysty przejazd, nic innego nie dało się zrobić.M. Kościuszko: Dla naszego auta nie był to perfekcyjny odcinek, dużo równych odcinków i luźnego szutru.M. Prokop: OK, będziemy starali sie utrzymywać nasze tempo aż do mety. Będziemy obserwować walkę o pierwsze miejsce, potrzebujemy zwycięstwa Abbringa.
Piętnasty odcinek specjalny - Tros (15,11 km)
Na mecie jest już duet Forda. Mikko Hirvonen ma o 0,1 sekundę gorszy czas od Jari-Matti Latvali. Aktualna przewaga lidera wynosi 12,5 sekundy.Po atrakcyjnym skoku na hopie Mikko ma pęknięta szybę, ale nie mamy informacji czy jest to coś poważnego.Dani Sordo gorszy o 5,4 sekundy do Mikko i aktualnie jego strata do Fina wynosi już 52,8 sekundy. W tej sytuacji pozostaje mu już tylko bezpieczne dojechanie do mety i miejsce na podium.
Sebastian Ogier tym razem tuż za fabrycznymi Fordami.
Hennig Solberg o 0,1 sekundy lepszy od lidera, ale to za mało by wyprzedzić Sebastiena Ogiera, który ma po 15. OS ma lepszy czas o 16,9 sekundy
Atak Krzysztofa Hołowczyca na siódmą pozycje wciąż trwa. Czas na mecie - identyczny jak Sebastiena Ogiera i piąta pozycja na odcinku! Do pokonania Matthew Wilsona zostało jeszcze 10,7 sekundy. Do końca rajdu trzy odcinki. Piękna walka. Michał Bębenek został wyprzedzony przez mistrza świata Sebastiena Loeba. Polak stracił na tym odcinku 54,2 sekundy do zwycięzcy. Czyżby jakieś problemy?
W kategorii JWRC ponownie najszybszy Michał Kościuszko. Aktualnie różnica czasu pomiedzy dwoma pierwszymi w tej kategorii wynosi 1,8 sekundy. Zapowiada się walka do ostatnich metrów, a stawką jest tytuł mistrza świata JWRC. Każdy punkt jest ważny, bo i tak ostateczne rozstrzygniecie następi dopiero w sierpniu na trasach Finlandii, gdzie Kościuszko będzie walczył o punkty po raz ostatni w tym roku.
Powiedzieli:
M. Hirvonen: Jest OK, teraz jedynie nie popełnić błędu. Wielki skok, pękła nam szyba przy lądowaniu.J-M. Latvala: Jest w porządku, jedynie kontrolowaliśmy Mikko. Dani traci.D. Sordo: Już tylko dojechać.S. Ogier: Bardzo dobra jazda. nie wiem, czy mam czekać na czas Pettera i Henniga. Muszę jedynie poprawić parę rzeczy przed drugim przejazdem.H. Solberg: Starałem się, ale to jest bardzo trudne.P. Solberg: Coś sie stało, straciłem dużo oleju.M. Wilson: Naprawdę zdradliwy odcinek, nie chciałem ryzykować by nie popełnić błędu.S. Loeb: Na jednym skrzyżowaniu pojechałem prosto. Dużo błota, jechałem chyba 30 km/h, musiałem cofać.K. Hołowczyc: Nie jest to złe. Jestem zadowolony, jadę bardzo skoncentrowany.C. Rautenbach:Czuję sie dobrze, ale nie chcę ryzykować, tylko dojechać do mety.E. Novikov: Teraz było OD, bez problemów,K. Abbring: Cieszę się z walki. Dość ślisko, nie mieliśmy trakcji.M. Kościuszko; Wspaniała zabawa. Jest dobrze, bitwa trwa.M. Prokop: Mam nadzieję, że na drugiej pętli Kevin przyciśnie.
Orlen Platinum 66. Rajd Polski - klasyfikacja po 15. OS:
Poz. Nr KierowcaKategoria Czas Strata do pop. Strata do lidera1.3Mikko HIRVONENM2:43:45.50.00.02.4Jari Matti LATVALAM2:43:54.9+9.4+9.43.2Dani SORDOM2:44:47.7+52.8+1:02.24.12Sebastien OGIER-2:45:37.9+50.2+1:52.45.6Henning SOLBERGM2:45:54.8+16.9+2:09.36.11Petter SOLBERG-2:46:09.9+15.1+2:24.47.5Matthew WILSONM2:47:54.2+1:44.3+4:08.7 8.15Krzysztof HOŁOWCZYC-2:48:04.9+10.7+4:19.49.8Conrad RAUTENBACHM2:49:56.7+1:51.8+6:11.210.7Evgeny NOVIKOVM3:01:15.5+11:18.8+17:30.011.1Sebastien LOEBM3:03:06.5+1:51.0+19:21.0 12.64Michał BĘBENEK-3:03:54.1+47.6+20:08.6 13.32Michał KOŚCIUSZKOJ3:08:18.0+4:23.9+24:32.514.37Kevin ABBRINGJ3:08:19.8+1.8+24:34.315.38Martin PROKOPJ3:08:58.1+38.3+25:12.616.68Lukasz SZTUKA-3:10:37.3+1:39.2+26:51.817.71Valeriy GORBAN-3:12:33.9+1:56.6+28:48.418.35Yoann BONATOJ3:12:50.3+16.4+29:04.819.70Vytautas SVEDAS-3:14:13.8+1:23.5+30:28.320.36Hans WEIJSJ3:17:16.6+3:02.8+33:31.121.33Simone BERTOLOTTIJ3:22:18.2+5:01.6+38:32.722.88Mark WALLENWEIN-3:25:24.3+3:06.1+41:38.8 23.59Radosław TYPAJ3:26:05.9+41.6+42:20.424.87Michał STREER-3:31:19.1+5:13.2+47:33.625.34Luca GRIOTTIJ3:32:10.9+51.8+48:25.4 26.76Patrick ANGLADE-3:36:03.3+3:52.4+52:17.827.92Daniel FISHER-3:37:32.2+1:28.9+53:46.728.81Bader AL JABRI-3:39:04.2+1:32.0+55:18.729.65Zbigniew STANISZEWSKI-3:39:59.3+55.1+56:13.830.82Majed AL SHAMSI-3:40:12.6+13.3+56:27.131.78Burcu CETINKAYA-3:42:22.6+2:10.0+58:37.132.75Janusz SZAFRANIEC-3:44:10.0+1:47.4+1:00:24.533.79Ahmed AL MANSOORI-3:52:49.2+8:39.2+1:09:03.734.91Grzegorz GRONO-3:53:32.5+43.3+1:09:47.035.85Tom CAVE-3:55:14.7+1:42.2+1:11:29.236.80Denis GRODETSKIY-3:56:39.2+1:24.5+1:12:53.737.77Emre YURDAKUL-4:16:00.7+19:21.5+1:32:15.238.89Jerzy PARA-4:17:15.0+1:14.3+1:33:29.539.86Piotr JEDRUSINSKI-4:19:15.8+2:00.8+1:35:30.3
Start do drugiej pętli rajdu zaplanowano na godz. 11.49.
Szesnasty odcinek specjalny - Miłki 2 (27,07 km)
Rozpoczęła się ostatnia batalia. Na mecie jest już lider Fin Mikko Hirvonen (Ford Focus RS WRC 09).
Jari-Matti Latvala o 7 sekund gorszy. Aktualna przewaga lidera nad swoim kolegą z zespołu wynosi 16,4 sekundy. Dani Sordo o 8,5 sekundy wolniej od Hirvonena.
Na odcinku zatrzymał się Sebastien Ogier. Prawdopodobnie silnik w jego Citroenie C4 WRC odmówił posłuszeństwa. Czyżby koniec jazdy walecznego Francuza?
Na odcinku stoi także Michał Kościuszko! Krakowianin wypadł z trasy i wylądował na drzewie. To może oznaczać koniec marzeń o tytule mistrza świata JWRC. Liderem klasyfikacji rajdu jest Holender Kevin Abring, a najgroźniejszy rywal Michała do tytułu Czech Martin Prokop na drugiej pozycji. Kościuszko pojedzie jeszcze tylko jeden rajd w Finlandii i może zdobyć tylko 10 punktów, Prokop ma przed sobą dwa starty i możliwość zdobycia 20 punktów. Co prawda walka trwa do końca...
Dotychczas najlepszy czas przejazdu uzyskał Hennig Solberg (Ford Focus RS WRC 08). Krzysztof Hołowczyc jednak za Matthew Wilsonem. Polak chyba nie da rady wyprzedzić w tym rajdzie równo jadącego Anglika, bo 16,4 sekundy to za duża na dwa ostatnie odcinki rajdu. Po wypadnięciu z dalszej rywalizacji Ogiera Krzysztof Hołowczyc awansował na siódmą pozycję, a Michał Bębenek na jedenastą.
Powiedzieli:
Siedemnasty odcinek specjalny - Tros 2 (15,11 km)
Już tylko superoes dzieli Fina Mikko Hirvonena od przejęcia palmy pierwszeństwa w RSMŚ. Mikko jest już na mecie 17. OS.O 1,4 sekundy wolniej Jari-Matti Latvala. Tym razem Finów przedzielił Dani Sordo. Klasyfikacja generalna rajdu bez zmian: 1. Hirvonen, 2. J_M. Latvala (+ 17,8 s), 3. D. Sordo (+ 53,1 s).
Najlepszy czas na odcinku uzyskał Norweg Petter Solberg.
Krzysztof Hołowczyc ponownie lepszy o 3,7 sekundy od Matthew Wilsona, ale to wszystko za mało, by wyprzedzić Anglika w klasyfikacji generalnej.
Nadal Michał Bębenek po spokojnej jeździe utrzymuje swoją jedenastą pozycję oraz pierwszą w N4.
Natomiast w JWRC odcinek wygrywa Holender Kevin Abbring, a 8,6 sekundy za nim dojeżdża Czech Martin Prokop. W klasyfikacji kategorii JWRC nadal prowadzi Abbring przed Prokopem (+1:11.3 min), Bonato, Wejisem, Bertolotti, Typą i Griotti.
Radosław Typa i Maciej Wisławski na sżóstej pozycji w klasyfikacji JWRC, co należy uznać za wielki sukces polskiej załogi, a przede wszystkim młodego i utalentowanego kierowcy.Powiedzieli:
M. Hirvonen: Bardzo dobrze, jeszcze tylko jeden odcinek.J-M. Latvala: To był bardzo cieżki weekend. Cały czas jechało się na maksa. Ale psychicznie mnie to wzmocniło. D. Sordo: Jestem trzeci, na drugiej pętli nieco zwolniliśmy. Zobaczymy jak będzie w Finlandii.P. Solberg: Dla nas był to bardzo dobry rajd. Pokonał nas brat. Jechałem na maksimum, nie było szansy na lepszy wynik. Wspaniała atmosfera.H. Solberg: Jestem bardzo szczęśliwy. Cieszę się, że następny rajd będzie w Finlandii.M. Wilson: Na poprzednim odcinku trochę pocisnąłem, teraz jechałem już spokojnie.S. Loeb: Jak się spodziewałem. Punkt dla zespołu. Ten jeden punkt może być na końcu sezonu bardzo ważny.K. Hołowczyc: Matthew był szybki i pokazał mi, jaki jest jego poziom. Jeszcze superoes. Mam nadzieję na kolejną eliminację RSMŚ w Polsce.
Klasyfikacja po 17. OS:
Poz. Nr KierowcaKategoria Czas Strata do pop. strata do lidera1.3Mikko HIRVONENM3:05:37.60.00.02.4Jari Matti LATVALAM3:05:55.4+17.8+17.83.2Dani SORDOM3:06:48.5+53.1+1:10.94.6Henning SOLBERGM3:07:42.2+53.7+2:04.65.11Petter SOLBERG-3:08:02.8+20.6+2:25.26.5Matthew WILSONM3:09:54.9+1:52.1+4:17.3 7.15Krzysztof HOŁOWCZYC-3:10:09.8+14.9+4:32.28.1Sebastien LOEBM3:24:53.2+14:43.4+19:15.69.8Conrad RAUTENBACHM3:24:56.5+3.3+19:18.910.7Evgeny NOVIKOVM3:25:01.2+4.7+19:23.6 11.64Michał BĘBENEK-3:28:35.6+3:34.4+22:58.012.37Kevin ABBRINGJ3:33:04.7+4:29.1+27:27.113.38Martin PROKOPJ3:34:16.0+1:11.3+28:38.414.68Łukasz SZTUKA-3:35:48.6+1:32.6+30:11.015.71Valeriy GORBAN-3:37:48.6+2:00.0+32:11.016.35Yoann BONATOJ3:38:34.4+45.8+32:56.817.70Vytautas SVEDAS-3:38:37.3+2.9+32:59.718.36Hans WEIJSJ3:43:15.8+4:38.5+37:38.219.33Simone BERTOLOTTIJ3:49:47.6+6:31.8+44:10.020.88Mark WALLENWEIN-3:52:30.3+2:42.7+46:52.7 21.59Radosław TYPAJ3:54:26.4+1:56.1+48:48.822.34Luca GRIOTTIJ3:58:51.7+4:25.3+53:14.123.87Michal STREER-3:59:06.6+14.9+53:29.024.65Zbigniew STANISZEWSKI-4:04:26.8+5:20.2+58:49.225.76Patrick ANGLADE-4:04:40.8+14.0+59:03.226.92Daniel FISHER-4:06:32.9+1:52.1+1:00:55.327.81Bader AL JABRI-4:08:24.2+1:51.3+1:02:46.628.82Majed AL SHAMSI-4:08:30.9+6.7+1:02:53.329.78Burcu CETINKAYA-4:12:20.2+3:49.3+1:06:42.630.75Janusz SZAFRANIEC-4:12:21.6+1.4++1:06:44.031.91Grzegorz GRONO-4:21:24.9+9:03.3+1:15:47.332.79Ahmed AL MANSOORI-4:21:31.6+6.7+1:15:54.033.85Tom CAVE-4:22:39.6+1:08.0+1:17:02.034.80Denis GRODETSKIY-4:25:16.1+2:36.5+1:19:38.535.77Emre YURDAKUL-4:44:04.9+18:48.8+1:38:27.336.86Piotr JEDRUSINSKI-4:46:29.7+2:24.8+1:40:52.1
Przed nami jeszcze tylko finał. Równoległy "slalom" na 2,50 km torze w Mikołajkach. Początek o godz. 14.24.
Osiemnasty odcinek specjalny - Superoes - Mikołajki (2,50 km)
Załogi startują parami, ale w odwróconej kolejności, co oznacza, ze do bratobójczego pojedynku kierowców Forda dojedzie w ostatniej parze. Jako pierwsi wystartowali Walery Gorban i Evgeny Loenov, których rywalami byli Yoann Bonato i Benjamin Boulloud.
Pojedynki w parach mają charakter bardziej prestiżowy. Z Michałem Bębenkiem wygrywa Łukasz Sztuka, a z Evgeny Novikovem Conrad Rautenbach.
Na starcie jest nieprawdopodobny duet - Sebastien Loeb i Krzysztof Hołowczyc. Ten pojedynek Polak przegrał o 2,2 sekundy.
Hołowczyc, który skończył 47 lat, w tym rajdzie osiągnął swój życiowy rekord i zajął siódme miejsce.
Kolejna para, to bracia Solbergowie. Ponownie szybszy jest młodszy Petter, który startuje starszym samochodem (Citroen Xsara WRC).
Następna para to Matthew Wilson i Dani Sordo. Anglik uderzył w barierę i uszkodził zderzak, ale kontynuuje jazdę. Nieznacznie wygrywa Hiszpan.
Teraz na starcie dwaj najlepsi w JWRC - Kevin Abbring i Martin Prokop. Jeszcze godzinę temu na miejscu Czecha stałby Michał Kościuszko, który uszkodził swój samochód po wypadnięciu z trasy. Tym razem triumfuje Prokop.
No i danie główne - fabryczny team Forda i dwóch najlepszych w tym rajdzie - Mikko Hirvoneni Jari-Matti Latvala.
Bratobójczy pojedynek wygrywa Hirvonen, a Latvala uderzył w beczkę i urwał koło, a jego samochód zaczął sie palić.. Fin stracił także swoje drugie miejsce, a także punkty dla Forda. To chyba największa sensacja tego rajdu. w tej sytuacji brawurową jazdę Latvali uznać należy za co najmniej nieodpowiedzialną.
Tym samym Fin nie znajdzie się w końcowej klasyfikacji rajdu, a po korekcie wyników Krzysztof Hołowczyc ostatecznie zajmuje szóste miejsce i zdobywa trzy punkty w RSMŚ. Najlepsze w historii swoich startów w mistrzostwach świata!
Po Rajdzie Polski 2009 nowym liderem mistrzostw świata jest Fin Mikko Hirvonen, który zmienił na tej pozycji Francuza Sebastiena Loeba.
Na mecie rajdu powiedzieli:
S.Loeb: To lepsze niż nic. Jest w porządku. Cieszę się, że zdobyłem w Polsce punkty. Muszę się teraz skupić na kolejnym rajdzie.D. Sordo:To bardzo dobrze, że jesteśmy na podium. Szczerze mówiąc, to uważam, że w Finlandii muszę pojechać jeszcze szybciej.M. Hirvonen: To niewiarygodne co się stało z Latvalą. Cieszę się jednak z wygranej.J-M. Latvala: Na prawym zakręcie uderzył swoim samochodem w barierę. Uszkodził przednie zawieszenie. Spod auta zaczął się wydobywać dym. M. Wilson: Czy trzy lub dwa lata temu uwierzylibyście, że nasz zespół (Stobart) zdobędzie w mistrzostwach świata aż 250 punktów?H. Solberg: Jestem bardzo zadowolony, że znalazłem się na mecie. Rajd był wspaniały.E. Novikov: Rajd był dla nas bardzo ciężki. Trasy były bardzo szybkie, ale bardzo mi się podobało.C. Rautenbach: Mieliśmy sporo problemów, ale czerpaliśmy radość z jazdy. Teraz muszę się skupić na kolejnym starcie. Czeka nas sporo pracy.P. Solberg: Realnie na to patrząc to najlepszy wynik, jaki mogłem osiągnąć. Rajd był bardzo szybki. Nasz zespół wykonał świetną robotę. Rano mieliśmy trochę problemów, ale na szczęście udało się je rozwiązać. Cieszymy się, że jesteśmy na mecie. Być może w Finlandii wystartuję innym samochodem. K. Hołowczyc: Wspaniały rajd, bardzo się cieszymy że zajęliśmy 6. miejsce. Na pewno za dwa lata ten rajd będzie znowu rundą mistrzostw świata. Cieszę, że rajd wypadł tak dobrze. Bardzo dziękuję sponsorom. K. Abbring: Został najmłodszym w historii zwycięzcą rundy JWRC. Wcześniej ten rekord należał do Francoisa Duvala, który wygrywając Rajd Monte Carlo 2002 miał wówczas 22 lata i 2 miesiące. Staraliśmy się wypaść jak najlepiej na tym rajdzie. Miałem sporo szczęścia, że Kościuszko wypadł z trasy. Spodziewałem się jednak walki do końca.M. Prokop: Dla nas ważna informacja jest, że Kościuszko nie ukończył rajdu. To nawet ważniejsze od wygranej. Dla niego to prawie koniec sezonu, a dla nas nie.
Orlen Platinum 66. Rajd Polski 2009 - nieoficjalna klasyfikacja końcowa (po 18. OS):
Poz. Nr Załoga / AutoKategoriaCzas Strata do pop. Strata do lidera1.3HIRVONEN M. / LEHTINEN J.-FORD Focus RS WRC 09M3:07:27.50.00.02. 2SORDO D. / MARTÍ M.-CITROËN C4 WRCM3:08:37.8+1:10.3+1:10.33. 6SOLBERG H. / MENKERUD C.-FORD Focus RS WRC 08M3:09:33.2+55.4+2:05.74. 11SOLBERG P. / MILLS P.-CITROËN Xsara WRC-3:09:51.8+18.6+2:24.35. 5WILSON M. / MARTIN S.-FORD Focus RS WRC 08M3:11:45.0+1:53.2+4:17.5 6. 15HOŁOWCZYC K. / KURZEJA L.-FORD Focus RS WRC 08-3:12:01.4+16.4+4:33.97. 1LOEB S. / ELENA D.-CITROËN C4 WRCM3:26:42.6+14:41.2+19:15.18. 8RAUTENBACH C. / BARRIT D.-CITROËN C4 WRCM3:26:48.1+5.5+19:20.69. 7NOVIKOV E. / MOSCATT D.-CITROËN C4 WRCM3:26:53.7+5.6+19:26.2 10.64BĘBENEK M. / BĘBENEK G.-MITSUBISHI Lancer Evo IX-3:30:36.2+3:42.5+23:08.711.37ABBRING K. / MOMBAERTS E.-RENAULT Clio R3J3:35:05.2+4:29.0+27:37.712.38PROKOP M. / TOMÁNEK J.-CITROËN C2 S1600J3:36:15.4+1:10.2+28:47.9 13.68SZTUKA Ł. / CIESLAR Z.-MITSUBISHI Lancer Evo IX-3:37:48.5+1:33.1+30:21.014.71GORBAN V. / LEONOV E.-MITSUBISHI Lancer Evo IX-3:39:50.0+2:01.5+32:22.5 15.70SVEDAS V. / SAKALAUSKAS Z.-MITSUBISHI Lancer Evo IX3:40:34.3+44.3+33:06.816.35BONATO Y. / BOULLOUD B.-SUZUKI Swift S1600J3:40:39.7+5.4+33:12.217.36WEIJS H. / DEGANDT B.-CITROËN C2 S1600J3:45:17.2+4:37.5+37:49.718.33BERTOLOTTI S. / CELESTINI L.-SUZUKI Swift S1600J3:51:50.3+6:33.1+44:22.819.88WALLENWEIN M. / KOPCZYK S.-RENAULT Clio R3-3:54:32.4+2:42.1+47:04.920.59TYPA R. / WISŁAWSKI M.-CITROËN C2 R2J3:56:32.3+1:59.9+49:04.821.34GRIOTTI L. / BONATO C.-RENAULT Clio R3J4:00:53.6+4:21.3+53:26.122.87STREER M. / JANIK K.-RENAULT Clio Sport-4:01:11.3+17.7+53:43.823.65STANISZEWSKI Z. / BOBA B.-MITSUBISHI Lancer Evo IX-4:06:24.6+5:13.3+58:57.124.76ANGLADE P. / RÖHM B.-FORD Fiesta ST-4:06:44.6+20.0+59:17.125.92FISHER D. / MESZAROS S.-FORD Fiesta ST-4:08:37.6+1:53.0+1:01:10.126.81AL JABRI B. / McAULEY S.-FORD Fiesta ST-4:10:35.1+1:57.5+1:03:07.627.82AL SHAMSI M. / HARRYMAN A.-FORD Fiesta ST-4:10:36.8+1.7+1:03:09.328.78CETINKAYA B. / GUCENMEZ B.-FORD Fiesta ST-4:14:28.7+3:51.9+1:07:01.229.91GRONO G. / KUN M.-CITROËN C2 VTS-4:23:28.7+9:00.0+1:16:01.230.79AL MANSOORI A. / DUFFY K.-FORD Fiesta ST-4:23:39.0+10.3+1:16:11.531.85CAVE T. / PARRY C.-FORD Fiesta ST-4:24:43.0+1:04.0+1:17:15.532.80GRODETSKIY D. / LOTKO S.-FORD Fiesta ST-4:27:24.4+2:41.4+1:19:56.933.77YURDAKUL E. / ERDENER B.-FORD Fiesta ST-4:46:09.3+18:44.9+1:38:41.834.86JEDRUSINSKI P. / MACIUSZEK T.-HONDA Civic Type-R-4:48:02.8+1:53.5+1:40:35.3
.................................................................................................................................................
UWAGA:
prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane
Fot. Rallyworld©Willy Weyens