Podczas drugiego etapu Orlen Platinum 66. Rajdu Polski zawodnicy mają do pokonania kolejnych sześć odcinków specjalnych o łącznej długości 149,44 kilometrów oesowych. Start pierwszego samochodu o 10.14.

Niespodziewanym reżyserem może stać się dzisiaj kapryśna aura oraz zapowiadane opady deszczu.

Wiadomo już, że Sebastien Loeb jutro wystartuje w ramach Superally. Jego auto wczoraj udało się mechanikom doprowadzić do stanu umożliwiającego kontynuowanie jazdy. Jeżeli dojedzie do mety, to ma szansę nawet na zdobycie dwóch cennych punktów dla swojego zespołu.

Natomiast Ford stawia wszystko na jedną kartę, czego najlepszym potwierdzeniem jest fakt oddelegowania wczoraj 4 mechaników Jari-Matti Latvali do pracy przy samochodzie Mikko Hirvonena. Wiadomo, że zwycięstwo w tym rajdzie oznacza dla Hirvonena powrót do walki o tytuł mistrzowski i uzyskanie przewagi trzech punktów nad swoim największym rywalem Sebastienem Loebem.

RoadLook.pl poleca:Harmonogram czasowy i lista startowaRelacja z 1. Superoesu w MikołajkachLoeb rolował na 4. OS - relacja z I. etapuRelacja z konferencji prasowej po I. etapieRajd Polski 2009 - fakty i ciekawostki

Polscy kibice będą emocjonowali się jazdą Krzysztofa Hołowczyca, który po I. etapie zajmuje dziewiąte miejsce, ale ma poważny apetyt na zdobycie punktów w klasyfikacji RSMŚ.

Także o punkty walczy nasz eksportowy junior Michał Kościuszko, który po I. etapie zajmuje drugie miejsce w kategorii JWRC, ale wyprzedza swojego najgroźniejszego rywala w walce o tytuł mistrza świata Czecha Martina Prokopa. Różnice są niewielkie, więc zapowiada się twarda walka do ostatnich metrów.

Ósmy odcinek specjalny - Danowo 1 (11,88 km)

Start pierwszej załogi o godz. 10.14.

Nad trasą dzisiejszych odcinków zebrały się chmury, czasami lekko pokropi, ale póki co nie pada. Prognozy jednak nie są zbyt optymistyczne.

Dzisiaj nie wystartował do kolejnej próby Norweg Andreas Mikkelsen, którego Škoda Fabia WRC miała problemy z silnikiem. To pierwszy kierowca, który definitywnie zakończył udział w rajdzie. Na trasie jest aktualnie 47 załóg.

Na mecie odcinka są już obaj kierowcy Forda. Mikko Hirvonen pojechał o 1,6 sekundy szybciej od Jari-Matti Latvali. Dani Sordo ma o 3,8 sekundy gorszy czas od Mikko. Atak Forda trwa!

Młody Sebastien Ogier szybszy od oby braci Solbergów.

A jednak Sebastien Loeb. Mistrz powrócił na trasę rajdu w ramach Superally i chociaż już nie ma szansy na końcowe zwycięstwo, to swoją klasę pokazuje na odcinkach specjalnych. Tym razem o 0,7 sekundy pojechał szybciej od Mikko Hirvonena.

Linię mety odcinka minął właśnie Krzysztof Hołowczyc. Chyba nieźle, czas o 2,5 sekundy lepszy od Conrada Rautenbacha. Coraz bliżej...Aktulanie różnica pomiędzy obu rywalami (miejsce punktowane) wynosi 5,8 sekundy.

Dojechał także na metę odcinka "polski" lider N4 - Michał Bębenek z czasem gorszym od Loeba o 50,9 sekundy. O 1,5 sekundy gorszy wynik miał Maciej Oleksowicz. Obaj jednak trzymają sie dzielnie. Bębenek jest 11. w klasyfikacji generalnej!

W kategorii JWRC najszybciej pojechał ponownie Holendar Kevin Abbring. O 0,2 sekundy gorzej Michał Kościuszko i 3,7 sekundy gorzej Martin Prokop. W klasyfikacji bez mian. Prowadzi Abbring, 27,2 sekundy straty ma Kościuszko, a 10,6 sekundy do Polaka ma Prokop.

Nadal dzielnie trzyma się Radek Typa, któremu sekunduje "senior" Maciej Wisławski. Wciąż na punktowanej pozycji, chociaż z czasami gorszymi od najlepszych juniorów.

Na mecie odcinka powiedzieli:

M. Hirvonen: Było to OK, chociaż trochę ostrożnie w niektórych miejscach. Lekkie wyjście z trasy może kosztować dużo czasu.J-M. Latvala: OK, jestem zadowolony z uzyskanego czasu. W zasadzie nie walczymy pomiędzy sobą z Mikko.P. Solberg: Jechałem totalnie na maksa. Naprawdę piękny odcinek.H. Solberg: Jestem zadowolony z auta, dzisiaj sprawuje sie dobrze. Do mety jeszcze daleko.S. Ogier: Dobrze, dzisiaj moim celem jest dojść Henniga. Ładny odcinek.M. Wilson: Trochę zaczepiliśmy o pobocze. Ale jest OK. Chcieliśmy walczyć z Sebastienem, ale dzisiaj rano był szybszy.S. Loeb: Auto jest OK. Dzisiaj tylko trzeba jechać dobrym rytmem, by zdobyć punkty dla zespołu. Zobaczymy, co bedzie się działo.E. Novikov: Wczoraj wszystko naprawiliśmy i auto jest OK, sprawuje się dobrze. Dzisiaj chcemy uzyskiwać dobre czasy.K. Hołowczyc: Pierwszy odcinek specjalnym ponownie nie było łatwo znaleźć właściwą prędkość. W partiach technicznych jechałem za bardzo szeroko.M. Östberg: Znów to samo z chłodnicą, musieliśmy się zatrzymać.M. Bębenek: Musimy trzymać rozsądne tempo. Do mety jeszcze daleko.K. Abbring: Nie byłoźle. Na takich odcinkach możemy osiągać dobre wyniki.M. Kościuszko: Nie walczę z Kevinem. Staram się utrzymywać Martina za sobą. Wymieniliśmy skrzynię biegów.M. Prokop: Nie wiedziałem gdzie jestem. Było to bardzo szybkie, zobaczymy drugi przejazd.

Dziewiąty odcinek specjalny - Gawliki 1 (32,75 km)

To dzisiaj najdłuższy odcinek, który kierowcy pokonają dwukrotnie. Można oczekiwać, że ten i następny, równie długi odcinek, mogą zadecydować o wynikach rajdu.

Na mecie jest już lider Mikko Hirvonen, który na pokonanie 32,75 km potrzebował 17:57.5 min. Jednak Mati-Jarri Latvala o 6,6 sekundy szybciej! Młodszy kierowca Forda zmniejszył swoją stratę do Mikko do 3,9 sekundy. Czyżby ponownie doszło do bratobójczego pojedynku w zespole fabrycznym Forda? Chyba jednak nie, bo cenniejsze są punkty Mikko w klasyfikacji mistrzostw świata...Dani Sordo jeszcze szybciej! O 6,5 sekundy lepiej od Latvali.

Ponownie znakomity czas uzyskał Sebastien Ogier, który tym razem był tylko o 0,3 sekundy gorszy od Daniego Sordo. Młody Francuz traci już do Henniga Solberga tylko 0,1 sekundy. Piękna walka.

Sebastien Loeb tylko o 1,8 sekundy wolniej od swojego kolegi z zespołu Citroena Daniego Sordo. Na odcinku najszybsze trzy C4 WRC - Sordo, Loeb i Ogier, a za nimi trzy Fordy Focus RS WRC.

Kolejna miła niespodzianka Krzysztofa Hołowczyca, który stracił 15,3 sekundy do Sordo na ósmej pozycji. Polak pojechał szybciej od Pettera Solberga. W tym momencie Hołowczyc awansował na punktowaną ósmą pozycję! O 20 sekund wyprzedza Conrada Rautenbacha i ma 34,8 sekundy straty do Matthew Wilsona.

W "polskiej" rywalizacji tym razem Maciej Oleksowicz szybszy o 14,6 sekundy od Michała Bębenka. Klasyfikacja bez zmian.

Obudził się Michał Kościuszko. Tym razem Polak odnotował o 15 sekund lepszy czas od lidera klasyfikacji JWRC Kevina Abbringa. Michał Prokop o 10 sekund za Polakiem. Klasyfikacja bez zmian. Prowadzi Abbring, 12,2 sekundy za nim Kościuszko i 20,6 sekundy za Polakiem Prokop. Stawka jest wysoka.

Wypadek na tym odcinku miał Jan Chmielewski, którego Citroen C2 dachował. Załoga samodzielnie opuściła samochód, ale przybyły lekarz stwierdził, że konieczna jest obserwacja kierowcy.

Na mecie odcinka powiedzieli:

M. Hirvonen: Starałem się cisnąć, ale nic nie pomogło. Zobaczymy drugi przejazd.J-M. Latvala: Sordo jedzie, musiał od początku cisnąć, bo był sześć sekund przede mną. Miejscami było inaczej jak na treningu, bardziej sucho.D. Sordo: Szło mi to dobrze. Było ciężko, ale jestem zadowolony z czasu.P. Solberg: Nie mogę zrobić więcej, było to wielkie ryzyko. Bardzo wąsko, bardzo szybko, byłem zupełnie na limicie. H. Solberg: Jadę dobrym tempem, ale wciąż długa droga przed nami.S. Ogier: Dla nas to dobry odcinek, mieliśmy trochę wątpliwości z opisem. Momentalnie perfekcyjnie.K. Hołowczyc:Był to bardzo szybki odcinek, ale mi się podobał. Auto jechało perfekcyjnie.S. Loeb: Dani uzyskał świetny czas.M. Wilson: Miałem problemy na jednym skrzyżowaniu, Nie jechałem na maksa.C. Rautenbach: Mieliśmy trochę problemów, straciliśmy na tym odcinku dużo.E. Novikov: Nie było to dobre, problemy z autem, nie wiem co sie stało.K. Abbring: Było dobrze, nie było głębokich kolein. Mały błąd z hamowaniem.M. Kościuszko: Dla nas dobry odcinek. Spróbowaliśmy przyspieszyć. Jestem zadowolony.M. Prokop: Uważam, ze dobrze. Na pierwszy przejazd było to moje maksimum. Michał zna to lepiej. Drugi przejazd pojadę szybciej.

Dziesiąty odcinek specjalny - Wydminy 1 (30,09 km)

Trzecia próba pierwszej pętli dzisiejszego dnia. Powinno rozstrzygnąć się kilka pojedynków. Czy Latvala tym razem odważy się wyprzedzić lidera swojego zespołu Hirvonena? O czwartą pozycję walczy trzech kierowców - bracia Solberg i młody Ogier. Krzysztof Hołowczyc ma coraz większy apetyt i aktualnie goni Matthew Wilsona, a stawką jest siódma pozycja w rajdzie.

Polscy kibice emocjonują się również pojedynkiem najlepszych juniorów. Michał Kościuszko zbliża się do prowadzącego Kevina Abbringa, ale wciąż na plecach czuje oddech swojego największego rywala do tytułu mistrza świata, Martina Prokopa.

Jari-Matti Latvala szybciej od Mikko Hirvonena, ale tylko o 0,9 sekundy. Na czele klasyfikacji po pierwszej dzisiejszej pętli więc bez amian. Liderem jest Fin Mikko Hirvonen, który o 3 sekundy wyprzedza swojego rodaka i kolegę z zespołu Jari-Matti Latvalę.

Dani Sordo atakuje i uzyskuje o 7,3 sekundy lepszy czas od Latvali. W tym momencie Hiszpan ma do lidera 19,5 sekundy straty, a do Latvali już tylko 16,5 sekundy. Czyżby Citroen postawił wszystko na jedną kartę i Sordo ma za zadanie odebrać jak największą liczbę punktów rywalowi Loeba?

A jednak! Młody Sebastien Ogier już czwarty. Na odcinku uzyskał tylko o 1,4 sekundy gorszy czas od Daniego Sordo. Aktualnie ma przewagę nad Hennigiem Solbergiem 11,7 sekundy.

Najszybciej odcinek pokonał mistrz świata Sebastien Loeb. Czas lepszy do Daniego Sordo o 4,7 sekundy.

Kolejny znakomity przejazd Krzysztofa Hołowczyca, który zmniejszył dostans do Matthew Wilsona do 21,9 sekundy. ponownie szybciej od Pettera Solberga.

Maciej Oleksowicz, jadący samochodem Peugeot 207 S200, zatrzymał się na odcinku. Ma uszkodzony silnik.

Natomiast Michał Bębenek, który zajmuje aktualnie znakomitą 11. pozycję (jak na możliwości smaochodu), pozostaje niezagrożonym liderem "enki".

Michał Kościuszko liderem JWRC! Rywale popełnili błędy i stracili. Najwięcej Holender Abbring, którego strata to aż 29 sekund. W tym momencie Michał ma przewagę nad Kevinem Abbringiem 17,6 sekundy i nad Michałem Prokopem ponad 30 sekund. Czyżby był to decydujący moment dla tegorocznej edycji mistrzostw JWRC?

Na ostatniej hopie Łukasz Sztuka uderzył w kamień i uszkodził smaochoód. Ostatnie 3 kilometry załoga jechała już wolno.

Po pierwszej pętli powiedzieli:

M. Hirvonen: Jadę na maksimum, ale trasa jest lepsza dla tych co sa za mną.J-M. Latvala: Nie był to łatwy odcinek.D. Sordo: Staram sie trochę cisnąć. Jest to bardzo trudne, szybki odcinek.P. Solberg: Jadę swoim tempem. Staram się nie popełnić błędu.H. Solberg: Spadliśmy w klasyfikacji. Będę cisnął w drugim przejeździe.S. Ogier: Kolejny dobry odcinek, na końcu było trochę ciężko.M. Wilson: Trochę z problemami. Mam nadzeję, że po południu będzie lepiej.V. Rautenbach: dobry odcinek, podobało mi się.S. Loeb: Z wyjątkiem wyniku, jestem zadowolony. Wszystko działa bez zarzutu. Po południu wypróbujemy inny setup.E. Novikov: Mam problem z autem, ale jechałem na maksimum. To jest jakiś elektryczny problem.K. Hołowczyc: Niewiarygodne pięć ostatnich kilometrów. Dla tych ludzi jechałem do oporu.M. Bębenek: Wszystko w porządku, mieliśmy trochę problemów na poprzednich odcinkach, ale teraz już jest OK. Prowadzimy w "ence".K. Abbring: Otwarty bagażnik. Starciliśmy dużo czasu. Jazda bez bieżnika na tylnej oponie, straciłem trakcję. M. Kościuszko: Musimy wymienić intercom. Dobry odcinek M. Prokop: Zrobniłem na początku dwa błedy na nawrotach. Jeden musiałem nawracać.

Orlen Platinum 66. Rajd Polski - klasyfikacja po 10. OS

Poz. Nr KierowcaKategoria Czas strata do pop. strata do lidera1.3Mikko HIRVONENM1:42:33.20.00.02.4Jari Matti LATVALAM1:42:36.2+3.0+3.03.2Dani SORDOM1:42:52.7+16.5+19.54.12Sebastien OGIER-1:43:54.8+1:02.1+1:21.65.6Henning SOLBERGM1:44:06.5+11.7+1:33.36.11Petter SOLBERG-1:44:13.2+6.7+1:40.07.5Matthew WILSONM1:45:16.7+1:03.5+2:43.58.15Krzysztof HOŁOWCZYC-1:45:38.6+21.9+3:05.49.8Conrad RAUTENBACHM1:46:25.1+46.5+3:51.910.14Mads OSTBERG-1:48:02.3+1:37.2+5:29.111.64Michał BĘBENEK-1:54:34.9+6:32.6+12:01.712.32Michał KOŚCIUSZKOJ1:57:45.1+3:10.2+15:11.913.37Kevin ABBRINGJ1:58:02.7+17.6+15:29.514.38Martin PROKOPJ1:58:14.5+11.8+15:41.315.69Hermann GASSNER JUNIOR-1:58:43.4+28.9+16:10.216.7Evgeny NOVIKOVM1:58:49.1+5.7+16:15.917.71Valeriy GORBAN-1:59:20.1+31.0+16:46.918.68Lukasz SZTUKA-1:59:34.3+14.2+17:01.119.35Yoann BONATOJ2:00:31.4+57.1+17:58.220.1Sebastien LOEBM2:02:02.9+1:31.5+19:29.721.36Hans WEIJSJ2:02:08.2+5.3+19:35.022.34Luca GRIOTTIJ2:04:54.3+2:46.1+22:21.123.70Vytautas SVEDAS-2:05:03.7+9.4+22:30.524.33Simone BERTOLOTTIJ2:05:46.5+42.8+23:13.325.88Mark WALLENWEIN-2:06:32.7+46.2+23:59.526.59Radoslaw TYPAJ2:07:52.2+1:19.5+25:19.027.87Michal STREER-2:12:12.4+4:20.2+29:39.228.76Patrick ANGLADE-2:15:09.5+2:57.1+32:36.329.92Daniel FISHER-2:15:21.3+11.8+32:48.130.82Majed AL SHAMSI-2:15:38.8+17.5+33:05.631.65Zbigniew STANISZEWSKI-2:16:13.0+34.2+33:39.832.81Bader AL JABRI-2:17:22.2+1:09.2+34:49.033.74Oleksii TAMRAZOV-2:18:08.6+46.3+35:35.334.78Burcu CETINKAYA-2:19:14.1+1:05.5+36:40.835.85Tom CAVE-2:20:17.3+1:03.2+37:44.136.75Janusz SZAFRANIEC-2:23:02.4+2:45.1+40:29.237.80Denis GRODETSKIY-2:28:33.0+5:30.6+45:59.838.60Marcin DOBROWOLSKIJ2:32:31.3+3:58.3+49:58.139.91Grzegorz GRONO-2:32:41.8+10.5+50:08.640.79Ahmed AL MANSOORI-2:39:38.8+6:57.0+57:05.641.89Jerzy PARA-2:43:46.3+4:07.5+1:01:13.1

Krzysztof Hołowczyc w strefie serwisowej: - Jedzie mi się coraz lepiej. Widzę, że nawiązujemy walkę z czołówką na szybkich, długich partiach. Na krótkich w dalszym ciągu ponosimy straty, ciągle brakuje nam precyzjijazdy. Bardzo się cieszymy, gdyż jednak cały czas jest progres. Z wnętrza rajdówki wygląda, że jedziemy sporo wolniej na OSach, jest więcej spokoju, a czasy są coraz lepsze. Z odcinka na odcinek odrobinę przyśpieszamy i powoli włączamy się do rywalizacji z najlepszymi światowymi kierowcami. Ósme miejsce jest punktowane w Mistrzostwach Świata, śmiejemy się z Łukaszem, że jeszcze uda nam się tu te punkty wywalczyć. Będziemy próbowali oczywiście nawiązać walkę z najbliższym rywalem: Matthew Wilsonem. Jedziemy swoje i mamy świadomość, że jest jeszcze wiele odcinków specjalnych.

Michał Kościuszko:- Pętla dla nas bardzo udana,wyszliśmy na prowadzenie w klasyfikacji Juniorów. Mamy prawie 30 sekundprzewagi nad naszym głównym rywalem Martinem i ponad 15 sekund nad Kevinem.Jestem zadowolony z wyniku, ale przed nami jeszcze trzy trudne odcinkispecjalne. Musimy jechać szybko i nie możemy popełnić błędu. Mam nadzieję,że zakończymy ten dzień na pozycji lidera. Cieszy nas tak ogromna liczbakibiców i ich doping. Wielu kierowców porównuje ten rajd do Rajdu Finlandiipod względem liczby kibiców obecnych na trasach.

>h2>Jedenasty odcinek specjalny - Danowo 2 (12,08 km)Rozpoczęła się druga pętla.

Od mocnego uderzenia rozpoczął Mikko Hirvonen, który miał o 7 sekund lepszy czas od Jari-Matti Latvali. Czekamy na odpowiedź Citroena.

Jednak Dani Sordo gorzej, czas o 6,9 sekundy gorszy od Hirvonena.

Sebastien Ogier zatrzymał sie na jednym z nawrotów i stracił 9,5 sekundy do braci Solbergów. Jednak Francuz nadal zajmuję czwartą pozycję w rajdzie.

Sebastien Loeb uzyskał drugi czas przejazdu o 2 sekundy gorszy od Hirvonena.

Krzysztof Hołowczyc tym razem gorzej do Matthew Wilsona 22,3 sekundy za liderem. Aktualna strata to 29,3 sekundy.

Mat Östberg uszkodził nadwozie.

W kategorii JWRC tym razem najszybciej pojechał Martin Prokop. O 0,5 sekundy wolniej Kevin Abbring i o 4 sekundy za nim Michał Kościuszko. W tej klasyfikacji prowadzi nadal Michał Kościuszko, Abbring ma 14,1 sekund straty, a Prokop 11,3 sekundy do Holendra. Jeszcze wszystko może się wydarzyć, zwłaszcza na dwóch długich następnych odcinkach.

Włoch Luca Griotti złamał w swoim Renault Clio oś, co oznacza, że jadący gościnnie Radosław Typa i Marcin Dorbowolski mają szansę na zdobycie swoich perwszych w karierze punktów do klasyfikacji JWRC.

Powiedzieli:

M. Hirvonen: Bez problemu. Jadę na maksimum, zobaczymy.J-M. Latvala: Było to trochę trudne. Na koleinach straciłem kontrolę, Może nie miałem dobrego rytmu.D. Sordo: Było to bardzo złe. Trasa jest bardzo zniszczona.P. Solberg: auto sprawuje się dobrze. Twardo atakuję.H. Solberg: Staram się jak mogę.S. Ogier: Zatrzymałem się na nawrocie. Straciłem dużo czasu.M. Wilson: Bez problemów, ale już są na trasie głębokie koleinyC. Rautenbach: Żadnych zmian, jedynie bardziej dokładne opisy. Trasa jest naprawdę rozjeżdżona.S. Loeb: Staram się cisnąć. Głębokie koleiny, ale i tak szybko. Dobry czas.E. Novikov: miałem kryzys. Na jednym zakręcie o mało nie rolowaliśmy.K. Hołowczyc: Tutaj trzeba być sprytnym, żeby uzyskać dobry czas.M. Bębenek: Mam nadzieję, ze nie bezie już takich odcinków jak ten. Auta WRC wygrzebały głębokie koleiny.K. Abbring: Na tym odcinku starałem się nadrobić. Uderzyłem w kamień, musimy jechać ostrożnie.M. Kosciuszko: Staramy się jechać swoim normalnym tempem. Nie cisnąć i nie popełniać błędów.M. Prokop: Starałem sie cisnąć. Dużo kamieni, trasa rozjeżdżona. Musimy jechać ostrożnie, żeby nie przebić koła.

Dwunasty odcinek specjalny - Gawliki 2 (32,75 km)

Na mecie odcinka są już dwaj Finowie. Mikko Hirvonen o 5,1 sekundy lepszy czas od Jari-Matti Latvali.

Dani Sordo wolniej od duetu Forda. Aktualnie Mikko Hirvonen ma 10,7 sekundy przewagi nad Jari-Matti Latvalą i 32,7 sekundy nad Danim Sordo.

Sebastien Ogier gorzej od braci Solbergów i aktualnie jego przewaga zmalała nad Hennigiem do 0,3 sekundy.

Poza trasę był Conrad Rautenbach, ale na całe szczęście nie uszkodził samochodu i może kontynuować jazdę.

Sebastien Loeb ponownie uzyskał najlepszy czas na odcinku, o 5,9 sekundy lepszy od Hirvonena.

Krzysztof Hołowczyc, który ma lekko uszkodzony samochód, znów szybciej od Matthew Wilsona, chociaż tylko o 2,8 sekundy. Aktualnie ma stratę do Anglika 26,5 sekundy.

W JWRC najszybciej pojechał Kevin Abbring. Michał Kościuszko stracił do Holendra 13,2 sekundy, a Martin Prokop 13,5 sekundy. Klasyfikacja JWRC bez zmian - prowadzi Kościuszko przed Abbringiem (tylko 0,9 sekundy) i Prokopem (+ 25,7 sekundy). Trwa zacięta walka o każdy punkt.

Powiedzieli:

M. Hirvonen: Jadę tak szybko jak mogę. Nie mogę pozwolić sobie na w9olniejsza jazdę.

J-M. Latvala: Jadę absolutnie na maksimum. Sordo utrudnia nam życie.D. Sordo: Jest tutaj ciasno. Staram sie jechać na maksimum, ale jest to bardzo trudne. P. Solberg: Mamy większą prędkość. Nie był źle.

H. Solberg: Staramy się, zobaczymy.S. Ogier: Droga jest bardziej rozjeżdżona niż rano. Nie jest to dobre.M. Wilson: Na trasie są wielkie kamienie. Ale jest trochę lepiej niż rano.C. Rautenbach Jakbyśmy ścinali trawę. Wylecieliśmy z trasy w pole. S. Loeb: Bardzo dobry czas na odcinku, ale trasa bardzo zła. Nie ma szans na punkty dla mnie, jedynie dla zespołu.E. Novikov: Jeszcze większe koleiny. Teraz pojechałem szybciej niż rano.K. Hołowczyc: Jedynie skróciłem sobie drogę przez trawę. Fantastyczny odcinek.M. Bębenek: Jadę bezpiecznym tempem, dużo kamieni. Dzisiaj dojechać, a jutro chłodno kalkulować.

K. Abbring: Jadę na maksimum, bez ryzyka. Daję z siebie wszystko.M. Kościuszko: Bardzo ciężki odcinek, koleiny, dużo kamieni. Abbring był szybszy.M. Prokop: Robię co mogę, ale Clio ma lepszy silnik.

Trzynasty odcinek specjalny - Wydminy 2 (30,09 km)

Finałowa próba kończąca drugi etap.

Na mecie jest już duet Forda. Mikko Hirvonen lepszy o 1,3 sekundy od Jari-Matti Latvali. Po 13. OS lider ma 12 sekund przewagi.Dani Sordo gorzej o 5,4 sekundy.

Sebastien Ogier ponownie szybciej od braci Solbergów. aktualnie jego przewaga to 7,4 sekundy nad Petterem. Jutro zapowiada się zacięty pojedynek o czwartą pozycję w tym rajdzie.

Matthew Wilson przebił prawe przednie koło, ale były to ostatnie kilometry odcinka, więc strata jest raczej niewielka.

Ponownie najszybciej dzisiaj pojechał Sebastien Loeb, którego wynik jest lepszy o 6,2 sekundy od Mikko Hirvonena. Niestety, w tym rajdzie francuski kierowca walczy już tylko o przysłowiową pietruszkę, bo rajdu już nie może wygrać.

Na mecie jest tez Krzysztof Hołowczyc z czasem gorszym od zwycięzcy o 27,9 sekundy, ale o 1,2 sekundy lepiej od Matthew Wilsona. Polak po 13. OS zajmuje punktowane ósme miejsce, a do Anglika ma 25,3 sekundy straty. Czy jutro uda sie to odrobić? Zapewne będzie bardzo trudno, ale nie znaczy, że jest to niemożliwe.

Do mety II. etapu dojechał także najlepszy w "enkach" Michał Bębenek.

Zmiana lidera w JWRC. Michał Kościuszko wolniej o 1,7 sekundy od Kevina Abbringa, co oznacza spedak na drugą pozycję po 13. OS ze stratą 0,8 sekundy.

Powiedzili:

M. Hirvonen: Jechałem na maksimum, wspaniały skok, niewiarygodny. Dobry dzień. Myślałem, że będzie łatwiej.J-M. Latvala: To był bardzo interesujący dzień. Nigdy nie jechałem tak szybko, jak dzisiaj po południu. D. Sordo: Było ciężko, ale OK. Nie wiem co będzie jutro, mogę być szybszy podczas pierwszej pętli.P. Solberg: Dzisiaj rano straciłem, bo była sypka droga, po południu już było czyściej. Potrzebuję więcej mocy.H. Solberg: Nie jest to dużo. Jutro będzie twarda walka.S. Ogier: Na ostatniej próbie starałem sie osiągnąć dobry czas. Chcemy uzyskać dobry wynik w ten weekend.M. Wilson: Przebiłem koła ze trzy-cztery kilometry przed końcem odcinka, nie straciłem dużo.C. Rautenbach: Jutro będę starał się uzyskać znowu dobre tempo i nie popełniać błędów. S. Loeb: staram sie ponownie uzyskać dobry rytm i tempo. w tym momencie jest to OK, idzie bardzo dobrze. Nowy początek na Finlandię.K. Hołowczyc: Nie wygląda to źle. Celem teraz jest Matthew Wilson.M. Bębenek: Według mnie był to najtrudniejszy dzień w całym rajdzie. Nie mieliśmy problemów, ale było to bardzo ciężkie.K. Abbring: Myślałem, że pierwszą pętle przespałem. Na poprzednim odcinku pojechałem jak Fin.M. Kościuszko: Dobra pozycja. Jestem zadowolony, ze utrzymałem Martina za sobą.M. Prokop: Nie jestem zadowolony, starałem się jechać jak było można. Jeżeli chcę pozostać w grze, to muszę być szybszy o 10-15 sekund. Ale nie mogę zrobić więcej. Myślę, że Kevin jutro będzie równie szybki.

Orlen Platinum 66. Rajd Polski - klasyfikacja po II. etapie (13. OS):

Poz. Nr Załoga/Auto KategoriaCzas Strata do pop. Strata do lidera1.3HIRVONEN M. / LEHTINEN J./FORD Focus RS WRC 09M2:21:45.80.00.02.4LATVALA J. - M. / ANTTILA M./FORD Focus RS WRC 09M2:21:57.8+12.0+12.03.2SORDO D. / MARTÍ M./CITROËN C4 WRCM2:22:24.3+26.5+38.54.12OGIER S. / INGRASSIA J./CITROËN C4 WRC-2:23:45.1+1:20.8+1:59.35.11SOLBERG P. / MILLS P./CITROËN Xsara WRC-2:23:52.5+7.4+2:06.76.6SOLBERG H. / MENKERUD C./FORD Focus RS WRC 08M2:23:53.8+1.3+2:08.07.5WILSON M. / MARTIN S./FORD Focus RS WRC 08M2:25:33.8+1:40.0+3:48.0 8.15HOŁOWCZYC K. / KURZEJA L./FORD Focus RS WRC-2:25:59.1+25.3+4:13.39.8RAUTENBACH C. / BARRIT D./CITROËN C4 WRCM2:27:11.7+1:12.6+5:25.910.14ÖSTBERG M. / ANDERSSON J./SUBARU Impreza WRC 08-2:28:21.3+1:09.6+6:35.511.7NOVIKOV E. / MOSCATT D./CITROËN C4 WRCM2:38:36.0+10:14.7+16:50.2 12.64BĘBENEK M. / BĘBENEK G./MITSUBISHI Lancer Evo IX-2:39:06.6+30.6+17:20.813.1LOEB S. / ELENA D./CITROËN C4 WRCM2:41:05.4+1:58.8+19:19.614.37ABBRING K. / MOMBAERTS E./RENAULT Clio R3J2:43:16.6+2:11.2+21:30.8 15.32KOŚCIUSZKO M. / SZCZEPANIAK M./SUZUKI Swift S1600J2:43:17.4+0.8+21:31.616.38PROKOP M. / TOMÁNEK J./CITROËN C2 S1600J2:43:46.2+28.8+22:00.417.68SZTUKA L. / CIEŚLAR Z./MITSUBISHI Lancer Evo IX-2:45:02.7+1:16.5+23:16.918.71GORBAN V. / LEONOV E./MITSUBISHI Lancer Evo IX-2:46:44.8+1:42.1+24:59.019.35BONATO Y. / BOULLOUD B./SUZUKI Swift S1600J2:46:48.3+3.5+25:02.520.70SVEDAS V. / SAKALAUSKAS Z./MITSUBISHI Lancer Evo IX-2:49:25.2+2:36.9+27:39.421.36WEIJS H. / DEGANDT B./CITROËN C2 S1600J2:50:09.7+44.5+28:23.922.69GASSNER H. Jr. / WUESTENHAGEN K./MITSUBISHI Lancer Evo IX-2:53:13.7+3:04.0+31:27.923.33BERTOLOTTI S. / CELESTINI L./SUZUKI Swift S1600J2:54:07.4+53.7+32:21.624.59TYPA R. / WISŁAWSKI M./CITROËN C2 R2J2:58:09.3+4:01.9+36:23.525.88WALLENWEIN M. / KOPCZYK S./RENAULT Clio R3-2:58:17.0+7.7+36:31.226.87STREER M. / JANIK K./RENAULT Clio Sport-3:03:20.4+5:03.4+41:34.627.34GRIOTTI L. / BONATO C./RENAULT Clio R3J3:05:07.7+1:47.3+43:21.928.76ANGLADE P. / RÖHM B./FORD Fiesta ST-3:07:37.1+2:29.4+45:51.329.92FISHER D. / MESZAROS S./FORD Fiesta ST-3:08:22.1+45.0+46:36.330.81AL JABRI B. / McAULEY S./FORD Fiesta ST-3:10:17.2+1:55.1+48:31.431.82AL SHAMSI M. / HARRYMAN A./FORD Fiesta ST-3:11:33.1+1:15.9+49:47.332.78CETINKAYA B. / GUCENMEZ B./FORD Fiesta ST3:12:28.8+55.7+50:43.033.75SZAFRANIEC J. / WAWRZYNCZYK L. / MITSUBISHI Lancer Evo VIII-3:14:44.9+2:16.1+52:59.134.65STANISZEWSKI Z. / BOBA B./MITSUBISHI Lancer Evo IX-3:15:34.5+49.6+53:48.735.74TAMRAZOV O. / SKOCHYK O./SUBARU Impreza WRX STi-3:19:35.3+4:00.8+57:49.536.91GRONO G. / KUN M./CITROËN C2 VTS-3:25:28.5+5:53.2+1:03:42.737.85CAVE T. / PARRY C./FORD Fiesta ST-3:27:18.3+1:49.8+1:05:32.538.80GRODETSKIY D. / LOTKO S./FORD Fiesta ST-3:27:20.1+1.8+1:05:34.339.60DOBROWOLSKI M. / DOBROWOLSKI M./CITROËN C2 R2J3:28:43.8+1:23.7+1:06:58.040.90CHMIELEWSKI J. / GOSPODARCZYK S./CITROËN C2 VTS-3:28:49.6+5.8+1:07:03.841.79AL MANSOORI A. / DUFFY K./FORD Fiesta ST-3:32:08.1+3:18.5+1:10:22.342.89PARA J. / DĘBOWSKI F./RENAULT Clio Sport-3:42:45.3+10:37.2+1:20:59.543.86JEDRUSINSKI P. / MACIUSZEK T./HONDA Civic Type-R-3:51:25.2+8:39.9+1:29:39.444.77YURDAKUL E. / ERDENER B./FORD Fiesta ST-3:54:02.1+2:36.9+1:32:16.3Orlen Platinum 66. Rajd Polski cieszy się ogromnym zainteresowaniem ze strony kibiców. Zagraniczni obserwatorzy są zgodni, że dawno nie widzieli przy trasie aż tylu fanów sportów motorowych. Na uwagę zasługuje również ich całkowita subordynacja.

Przed zawodnikami już tylko pięć odcinków specjalnych o łącznej długości 86,86 km. Rywalizację zakończy przejazd widowiskowego super OES- Mikołajki.

Fot. Rallyworld©Willy Weyens.................................................................................................................................................

UWAGA:

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane