Ichkoledzy z zespołu, Dani Sordo i Marc Martí, również świetnie dysponowani w Algarve, zdobyli swoje drugie w tymsezonie miejsce na podium, dzięki czemu Citroën umacnia zyskaną od początku przewagę w KlasyfikacjiKonstruktorów.

Tradycyjnie, trzeci, niedzielny etap rajdu był wyraźnie krótszy od długich etapów rozegranych w piątek i w sobotę.Jego program obejmował dwie pętle liczące po dwa odcinki specjalne, wytyczone – jak w dni poprzednie – wokolicach Loulé. Na zakończenie rajdu, tak samo, jak na jego otwarcie we czwartek, odbył się superoes na EstadioAlgarve. Sébastien Loeb i Daniel Elena, pomimo niekorzystnej pierwszej pozycji startowej, rozpoczęli niedzielnąwalkę od dwóch zwycięstw oesowych.

„Dzisiaj powtarza się sytuacja z pierwszego dnia rajdu” – mówił Loeb.-„Pomimo, że musimy odkurzać trasę robiąc pierwszy ślad dla Mikko [Hirvonena], udaje się nam wygrywać z nim oparę sekund. Wczoraj, gdy to on jechał jako pierwszy i czyścił drogę dla nas, byliśmy wyraźnie szybsi.Proporcjonalnie wychodzi więc na to, że w identycznych warunkach jedziemy szybciej niż on, a to dobra zapowiedźna dalsze rajdy tego sezonu. Ale to przyszłość! Na razie trzeba pomyślnie dokończyć ciężką robotę w Portugalii!”

Dani Sordo i Marc Martí, utrzymujący się przez wszystkie niedzielne próby na trzecim miejscu, jechali wszczególnie niekorzystnych warunkach, natrafiając na wiszący w powietrzu kurz, wzbity kołami dwóch poprzednichsamochodów. „Dzisiaj walka nie była dla nas przyjemna, bo nie mogliśmy już nic zyskać, za to łatwo było wszystkostracić” – komentował Sordo.- „Nie pomogły dwuminutowe odstępy pomiędzy zawodnikami na starcie: pył niezdążał opaść i ograniczał widoczność. Mamy go pełno nawet we wnętrzu auta, bo kamień, który uderzył wpodłogę, spowodował jakąś nieszczelność. W dodatku rano słońce stało jeszcze nisko nad horyzontem, przez conaprawdę niewiele widziałem. Podwoiłem uwagę, by nie popełnić błędu”

Po trzydziestominutowym serwisie obydwa Citroëny C4 WRC ruszyły na drugą pętlę, złożoną z trzech oesówbiegnących dolinami wokół Algarve. Pragnąc przede wszystkim zachować korzystne pozycje, zarówno Loeb jak iSordo nieco zwolnili, skupiając się jednak na tym, aby straty wobec konkurentów nie przekraczały kilku sekund.Natomiast podczas superoesu na stadionie Algarve kierowcy Citroëna wykorzystali okazję do widowiskowegopotwierdzenia swej dominacji: pierwszy z nich pokonał w swojej parze Mikko Hirvonena, a drugi - Pettera Solberga.

„Cztery wygrane w czterech pierwszych rajdach sezonu! Jeszcze nigdy nie rozpoczęliśmy sezonu tak fantastycznie!”– cieszył się Sébastien Loeb, schodząc z podium.- .„Jak zawsze, sukces nie przyszedł nam łatwo. Pierwszego dniapopełniliśmy nieduży błąd, po którym trzeba było atakować i nadrabiać straty. W drugim dniu wszystko udawało sięnam jak we śnie i dzięki temu dzisiaj mogliśmy już spokojnie pilnować zyskanej przewagi. Dobrze, że zespół Fordanie zdecydował się w piątek wieczorem na zastosowanie rozgrywek strategicznych. Z kolei my zagraliśmy fair wsobotę, pod koniec drugiego etapu i dzięki temu wszystko rozstrzygnęło się w czystej walce. Przyjemnie jest wygraćw taki sposób.”

Dla Daniego Sordo, zdobywcy trzeciego miejsca, powodem do satysfakcji jest to, że przez cały rajd skutecznierywalizował ze ścisłą czołówką. „Jednak dzisiaj, gdy zdałem sobie sprawę, że nie mam już szans dogonić MikkoHirvonena, przestałem ryzykować. Przez cały rajd świetnie czułem samochód i byłem zadowolony z jego ustawień.Cieszę się, bo to dobrze rokuje na następne rundy” – mówił na mecie hiszpański kierowca.

Rajd Portugalii 2009 - wyniki

MiejsceZałoga (Auto)Czas / strata1.Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC)3:53.13,1 godz.2.Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC)24,3 sek.3.Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC)1.45,4 min.4.Petter Solberg i Philip Mills (Citroën Xsara WRC)2.44,6 min.5.Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC)5.46,3 min.6.Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (Subaru Impreza WRC)6.20,8 min.7.Federico Villagra i Jorge Perez Companc (Ford Focus RS WRC)12.59,5 min.8.Khalid Al Qassimi i Michael Orr (Ford Focus RS WRC)18.21,7 min.9.Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX)22.18,5 min.10.Martin Prokop i Jan Tomanek (Mitsubishi Lancer Evo IX)23.25,6 min.11.Eyvind Brynildsen i Mathieu Giraudet (Mitsubishi Lancer Evo IX)23.31,6 min.12.Hermann Gassner Junior i Katharina Wuestenhagen (Mitsubishi Lancer Evo IX)28.24,3 min.13.Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift Super 1600)29.25,5 min.14.Vitor Pascoal i Mário Castro (Peugeot 207 S2000)30.45,0 min.15.Ricardo Teodósio i Pedro Conde (Mitsubishi Lancer Evo IX)30.50,2 min.

Fot. RallyWorld©Willy Weyens oraz Citroën