Dani Sordo i Marc Martí, zajmując trzecią pozycję, pomogli zespołowi zwiększyć dystans dzielący go od najpoważniejszych rywali w walce o tytuł w Klasyfikacji Producentów.

Gdy Sébastien Ogier i Sébastien Loeb, zajmujący odpowiednio pierwszą i drugą pozycję, wyjeżdżali z parku serwisowego na trasę trzeciego etapu, dzieliła ich różnica 21,1 sekndy. Olivier Quesnel, szef zespołu Citroën Racing, dał obu załogom jasne instrukcje: „Kwestię zwycięstwa mają sami rozstrzygnąć pomiędzy sobą. Ja wymagam tylko, aby oba auta skutecznie dotarły do mety!”

Dani Sordo zaczynał ostatni etap na czwartym miejscu i po dwóch pierwszych oesach wrócił na trzecią pozycję.

- To była wspaniała, bardzo wyrównana walka. W pierwszym etapie straciliśmy dużo czasu, musząc odkurzać trasę. Później ani na chwilę nie zaprzestawaliśmy walki o zwycięstwo, ale widocznie zabrakło jeszcze odrobiny prędkości. Patrząc na moją jazdę z perspektywy mety, myślę, że nie jechałem dość agresywnie. Tak, czy inaczej, wygrał dzisiaj ten zawodnik, który był najszybszy. Nasze drugie miejsce jest bardzo dobrym wynikiem, ponieważ dzięki temu od dziś mamy aż 38 punktów przewagi nad naszymi najważniejszymi rywalami w Klasyfikacji Kierowców - powiedział na mecie Sébastien Loeb.

Dzięki zajęciu trzeciego miejsca przez Daniego Sordo, Citroën zdobył także pełną pulę punktów w Klasyfikacji Producentów, a przewaga dzieląca zespół od drugiego teamu w tabeli wzrosła z 5 do 26 punktw.

- Jestem dumny, że dałem mojemu zespołowi ten wynik – powiedział na mecie zmęczony, ale szczęśliwy Dani Sordo. Mogliśmy być jeszcze bliżej obu Sébastienów, gdyby nie parę drobnych problemów, ale najważniejsze, że uzyskałem maksimum punktów dla Citroëna. Bardzo się cieszę, że kończę pierwszą połowę sezonu udanym występem. Nie mogę się już doczekać rajdów na asfalcie.

Frédéric Banzet, dyrektor marki Citroën, z wielkim zadowoleniem przyjął zajęcie całego podium przez Citroëny C4 WRC.</p>

- Podzielałem decyzję Oliviera Quesnel, podjętą w prawdziwym duchu sportowym, aby pozwolić dwóm wielkim kierowcom rozstrzygnąć ten pojedynek pomiędzy sobą, bez ingerencji ze strony zespołu - powiedział. Decyzja ta okazała się słuszna – zaliczyliśmy wspaniały wynik. Sébastien Ogier i jego zespół Citroën Junior Team zasłużyli na zwycięstwo w tym rajdzie, szczególnie po tym, jak przy innych okazjach pomogli zespołowi Citroën Total World Rally Team w wywalczeniu zwycięstwa. Drugie i trzecie miejsce, zaliczone w Portugalii przez Sébastiena Loeba i Daniego Sordo, dają Citroënowi naprawdę solidną przewagę w Klasyfikacji Producentów, a więc bilans tego weekendu jest dla nas bardzo pozytywny.

Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:

Etap 1: OS 1: Mikko Hirvonen (Ford Focus); OS 2: Dani Sordo (Citroën C4); OS 3 do OS 7: Sébastien Ogier (Citroën C4).

Etap 2: OS 8 i OS 9: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS 10: Petter Solberg (Citroën C4); OS 11: S. Ogier; OS 12 i OS 13 S. Loeb.

Etap 3: OS 14 – OS 17: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS 18: Frederico Villagra (Ford Focus).

Najskuteczniejsi: S. Loeb - 8 najlepszych czasów; S. Ogier, - 6; M. Hirvonen, D. Sordo, P. Solberg i F. Villagra - po 1.

Kolejni liderzy rajdu: OS 1: M. Hirvonen; OS 2 i OS 3: D. Sordo; OS 4 do OS 18: S. Ogier.

Foto: Rallyworld©Willy Weyens