Po asfaltowym Rajdzie Subaru i szutrowym Rajdzie Lotos Baltic Cup kolejną letnią rundą RSMP będzie Rajd Rzeszowski Matador, rozgrywany tradycyjnie na nawierzchniach asfaltowych. Pracy nie brakuje więc także mechanikom, którzy zmuszeni są zmieniać zawieszenia w rajdowych samochodach.

W Rzeszowie z czołowymi numerami pojadą: 1 - Michał Sołowow i Maciej Baran (Fiat Abarth Grande Punto Super 2000), 2 - Leszek Kuzaj i Jarosław Baran (Subaru Impreza), 3 - Tomasz Kuchar i Jakub Gerber (Subaru Impreza), 4 - Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000), 5 - Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX), 6 - Maciej Lubiak i Przemysław Mazur (Fiat Abarth Grande Punto Super 2000), 7 - Norbert Guzek i Krzysztof Zubik (Fiat Abarth Grande Punto Super 2000), 8 - Grzegorz Grzyb i Joanna Madej (Suzuki Swift Super 1600), 9 - Sebastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza), 10 - Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Z coraz wyższymi numerami startuje wicelider klasyfikacji generalnej mistrzostw, Bryan Bouffier. Przed nim jadą tylko dwaj kierowcy z listy priorytetowej FIA (Sołowow, Kuzaj) oraz lider RSMP, Kuchar.

Rywalizacja zapowiada duże emocje. Michał Solowow nie wystartował w Rajdzie Madery, tracąc pozycję wicelidera Mistrzostw Europy, ale trzy rajdy w trzy tygodnie to zdecydowanie za duży wysiłek. Leszek Kuzaj ma kolejną szansę na przełamanie pecha, podobnie jak Maciej Lubiak. Tomasz Kuchar traci dystans i musi przyspieszyć.

Dla Bryana Bouffiera jest to jedyny rajd w Polsce, w który startował wcześniej. Francuz – co udowodnił w Krakowie i na Kaszubach – jest bardzo szybki.

Przed szansą zwycięstwa staje także Grzegorz Grzyb, ale pod warunkiem, że potrafi wytrzymać presję. „Na fali” jest Zbigniew Gabryś – jak pokazały dwa ostatnie rajdy jest on też bardzo szybki.

Ciekawie będzie także w innych klasach. W A7 faworytem jest Marcin Majcher w Hondzie Civi – Type R, wśród załóg w Citroenach C2 R2: Piotr Maciejewski

Trasa Rajdu Rzeszowskiego Matador, którego organizatorem jest Automobilklub Rzeszowski, liczy 525,48kilometra, z czego 192,64 km stanowi czternaście odcinków specjalnych. W czwartek, 9 sierpnia odbędzie się prolog na ulicach Rzeszowa. W piątek zawodnicy przejadą sześć odcinków o długości 103,38 km, w sobotę zaś osiem OS-ów – 89,26 km.

Zespół Sędziów Sportowych tworzą: Grzegorz Lewandowski (przewodniczący), Janusz Szerla i Ryszard Krawczyk, Obserwatorem PZM jest Marek Oziębło, Delegatem Technicznym PZM - Marek Tymiński, a Delegatem PZM ds. bezpieczeństwa - Joachim Skutta.

Dyrektorem Rajdu jest Jarosław Noworól, jego zastępcami: Zdzisław Grzyb (ds. sportowych), Jan Jędrzejko (ds. organizacyjnych), Andrzej Makaran (ds. zabezpieczenia), Jan Solarewicz (ds. sędziów), Jan Rusek (ds. publiczności). Odpowiedzialnym za kontakty z zawodnikami jest Marek Jaczewski, Kierownikiem Trasy - Marcin Fiejdasz, Kierownikiem Biura Rajdu - Katarzyna Jędrzejko, Kierownikiem Biura Prasowego - Witold Tylutki, a Kierownikiem parku serwisowego - Lesław Roćko. Pracę Centrum Kierowania Rajdem koordynują Włodzimierz Łodziana i Zdzisław Siwiński.