Drugi etap rajdu liczy 659,24 kilometra, z czego odcinki specjalne stanowią 142,1 kilometra. Najdłuższy liczy 34,7 kilometra, na zakończenie dnia załogi po raz kolejny przejadą niespełna 1,9-kilometrową próbę w Hagfors.

Dziewiąty odcinek specjalny liczył 10,5 kilometra. Tej nocy spadło zdecydowanie mniej śniegu, utrzymywał się kilkunastostopniowy mróz, od rana świeciło słońce. Sebastien Loeb (Citroën C4), zgodnie z wczorajszymi zapowiedziami, nie złożył broni - zaatakował i wygrał OS. Jego przewaga nad Marcusem Grönholmem (Ford Focus RS WRC 06) wyniosła 1,2 sekundy. Kolejne pozycje zajęli: Petter Solberg (Subaru Impreza WRC 2006) (4,5 sek.), Mikko Hirvonen (Ford Focus RS WRC 06 - 8,4 sek.), Henning Solberg (Ford Focus RS WRC 06 - 9,4 sek.) i Chris Atkinson (Subaru Impreza WRC 2006 - 10,6 sek.). Sporo (21,1 sek.) stracił Daniel Carlssson (Citroën Xsara WRC), który "zwiedzał" zaspę, ale miał szczęście, bo w poblizu było wielu kibiców...

W klasyfikacji bez zmian: Grönholm przed Loebem (9,9 sek.), Petterem Solbergiem (25,9 sek.), Henningiem Solbergiem (36,1 sek.), Hirvonenem (38,2 sek.) i Tonim Gardemeisterem (44,8 sek.).

W klasyfikacji W PCWRC, Kristian Sohlberg powiększył przewagę nad Juho Hänninenem o 5,3 sekundy. Jedyni Polacy w rajdzie - Michał Sołowow i Maciej Baran w Mitsubishi Lancerze Evo IX usyskali 37 czas (52,9 sek.) i zajmują 32 miejsce (8.01,1 min).

- Na następnym odcinku spróbuję zaatakować - zapowiadł Petter Solberg.

I Norweg spróbował. Metę osiągnął, ale prawie 14 minut z gorszym czasem od Marcusa Grönholma. Marzenia o sukcesie dla Pettera i Subaru na tym rajdzie skończyły się...

Wydawało sie, że ponad 38,5 kilometrowy odcinek dziesiąty może rozstrzygnąć losy zawodów. Tymczasem tak się nie stało. Grönholmodniósł zwycięstwo, ale Loeb stracił zaledwie 0,6 sekundy! W skali przejechanego dystansu to kilka centymetrów. Pozostała trójka, rywalizująca obecnie o podium, straciła wiecej, ale róznice pomiędzy nimi także były sekundowe. Trzecie miejsce na OS 10 zajął Gardemeister (8,1 sek.), następne: Hirvonen (9,0 sek.) i Henning Solberg (10,8 sek.). Atkinson był znów szybszy od Carllsona, ale Szwed obronił szóstą lokatę w klasyfikacji - ma obecnie 12,6 sekundy przewagi nad rywalem w Subaru. W pierwszej dziesiatce są też: Stohl (Citroën Xsara WRC), Latvala (Ford Focus RS WRC 06) oraz M. Östberg w Subaru Imprezie WRC.

Sołowow, który dojechał na 31 miejscu (2.13,4 min.) awansował na 29 pozycję w rajdzie (10.14,5 min.).

Grönholm zeecydowanie postanowił wygrać Rajd Szwecji 2007. Na dziewiątej próbie odniósł wyraźne zwycięstwo. Gardemeister uzyskał drugi czas, ale był gorszy na dziewiętnastu kilometrach o 7,6 sekundy. Hirvonen stracił 8,4 sekundy, a Loeb 9,6 sekundy. Tym samym przewaga Fina nad Francuzem wzrosła do 20,1 sekundy.

Zmiany zaszły na dalszych miejscach. Hirvonen (55,6 sek. straty) awansował na trzecie miejsce, wyprzedzając Gardemeistera (1.00,5 min.)Henning Solberg (1.01,0 min.) spadł na szóstą pozycję. Ale róznice są minimalne i walka o podium trwać będzie zapewne do końca. Carlsson (1.41,6 min.) odskoczył na szesnaścoe sekund Atkinsonowi (1.57,7 min.). Punktowane miejsce zajmuje Stohl (2.02,8 min.).

Sołowow i Baran jadą rozważnie i wciąż awansują. Na OS 11 uzyskali 29 czas (1.16,9 min.) i zajmują już 27 miejsce (11.31,4 min.).

Dwunasty odcinek (24,63 km) był pewnego rodzaju powtórką. Marcus, znów bardzo szybki, wyprzedził Hirvonena (6,8 sek.) i Loeba (7,5 sek.). Starszy Solberg zrewanżował się Gardemeisterowi, odzyskując czwarte miejsce. Carlsson był znów szybszy od Atkinsona.

Grönholm ma już bezpieczną przewagę nad Mistrzem Świata - 27,6 sekundy. Sytuacja Forda robi się coraz lepsza - trzeci Hirvonen (1.02,4 min.) także "odskoczył" od starszego Solberga na 10,5 sekundy. Z kolei Norweg wyprzedza o 3,9 sekundy Gardemeistera. Dani Sordo w drugim Citroënie C4 wciąż nie punktuje dla zespołu - jest dziewiąty w klasyfikacji mistrzostw WRC. Dwie Xsary WRC Carlssona i Stohla przedziela Subaru Atkinsona.

W klasyfikacji W PCWRC, Kristian Sohlberg ma tylko 1,7 sekundy przewagi nad Juho Hänninenem. Michał Sołowow i Maciej Barab znów dobrze - 28 miejsce (1.39,6 min.) i 27 w "generalce" (13.11,0 min.). Przed Polakami dziewięć samochodów N4, w tym sześć z PCWRC.

Teraz zawodników czeka zjazd na serwis. Potem odbęda się dwie nowe próby: Fredriksberg (24,75 km) i Lejen (26,47 km), a etap zakończy Sprint w Hagfors (1,9 km).

Po powrocie na trasę Marcus Grönholm nadal prezentuje wyborną formę. Trzynasta próba nie okazała się dla niego pechową - wygrał pewnie, wyprzedzając Henninga Solberga (strata 3 sek.), Mikko Hirvonena (3,5 sek.), Sebastiena Loeba (6,9 sek.), Gardemeistera (9,8 sek.) i Latvalę (17,2 sek.).

Jak się wydaje - Mistrz Świata już spasował: będzie jechał :swoje" licząc jedynie na błąd Marcusa. Pierwszemu liderowi rajdu - Toniemu Gardemeisterowi szansa na miejsce na podium zaczyna wymykać się... Trwa rywalizacja o miejsce w "dziesiątce" - Kopecky w Skodzie Fabii WRC i tym razem przegrał z Östbergiem (choć zaledwie o 0,3 sek.) i jego strata wynosi 4,1 sekundy.

Polska załoga Sołowow i Baran jechała spokojnie. Trzydziesta druga lokata (1.47,1 min.) pozwoliła na utrzymanie 27 pozycji w zawodach (14.58,1 min.). W PCWRC Sohlberg powiększtył przewagę nad Hänninenem do 6,6 sekundy.

Czternasty odcinek specjalny o długości 26,5 kilometra wygrał Grönholm przed Loebem (3,1 sek. ) i Hirvonenem (5,7 sek.). Kłopoty techniczne ze skrzynią biegów w Mitsubishi Lancerze miał Gardemeister. Stracił 1.12,2 minuty i spadł na ósme miejsce. Słońce oślepiło Solberga, który pomylił droge i musiał się cofać. Jego strata do Hirvonena wzrosła do 26,1 sekundy. Atkinson odrobił dystans do Carlssona i obecnie dzieli ich 8,6 sekundy. Do dziesiątki distał się Jan Kopecky, który obecnie wyprzedza Östberga o 1,1 sekundy.

- Jest dobrze - stwierdził Marcus. Wszystko OK, byle tak dalej!

- Nie zamierzam walczyć z Grönholmem - stwierdził Sebastien. Na tym terenie pokonanie go jest zawsze bardzo trudne, a tym razem wręcz niemożliwe. Osiem punktów też mnie w pełni zadowoli...

- Dla mnie rajd już się skończył - powiedział Toni. Mam kłopoty ze skrzynią biegów i półosią...

Sołowow i Baran zajęli 25, najwyższe doychczas miejsce (1.37,5 min.) i nadal zajmują 27 lokatę (16.35,6).

Ostatnia, piętnasta próba II etapu była popisem dla kibiców. Z czołówki nikt nie ryzykował, więc niespodzianek nie brakowało. Zwyciężył Östberg, który pokonał Latvalę (1,4 sek.), Schiego (Ford Focus RS WRC - 1,5 sek.), Kopeckyego (1,8 sek.) i Gardemeistera (2,6 sek.), który zdołał dojechać do odcinka, choć spóźnił się 5 minut na PKC, za co otrzymał 50 sekund kary.. W klasyfikacji nie zaszły żadne zmiany - do dziesiątki powrócił zwycięzca odcinka, który obecnie wyprzedza Kopeckyego o 0,7 sekundy.

Sołowow i Baran z idealną regularnością - 30 miejsce (16,0 sekundy) i awans na 26 miejsce (16.48,3) i 0,7 sekundy przed Dorosinskiego.

Po dwóch dniach rywalizacji sytuacja w rajdzie wydaje się być poukładana. Gronholm posiada bezpieczną przewagę nad Loebem i tylko błąd lub defekt techniczny lub przebita opona mogą odebrać mu zwycięstwo. Francuz - jak sam twierdzi - zadowolony jest z drugiego miejsca, zakładał wcześniej, że w "jaskini lwa" może przegrać. Dla Forda dobrą nowiną jest trzecie miejsce Miko Hirvonena, bowiem Sordo jak na razie nie punktuje dla Citroëna. Henning Solberg raczej nie ma szans na odrobienie 27,3 sekund do Fina. Jutro będzie trwała twarda rywalizacja o piąte miejsce pomiędzy Carlssonem i Atkinsonem (różnica 8,7 sek.), Gardemeisterem i Latvalą (9,2 sek.) oraz Östbergiem i Kopeckym (0,7 sek.) o miejsce w "dziesiątce".

Michał Sołowow i Maciej Baran wyraźnie przyspieszyli, a czysta jazda spowodowała awans klasyfikacji. Michał podkreśla, że rajd jest trudny, ale doskonale przygotowany samochód pozwala na jazdę bez obciążeń.

Jutro, w niedzielę - w ostatnim dniu rajdu zawodników czeka pięć odcinków: dwa nowe, przejeżdżane dwukrotnie (31 oraz 11.25 kilometra) i na zakończenie Sprint. Meta rajdu przewidziana jest na 14.10.

Nr startowyKierowca (Auto) Czas1. M. GRÖNHOLM i T. RAUTIAINEN (FORD Focus RS WRC 06) 02.22:29.6 godz.2. S. LOEB i D. ELENA (CITROËN C4 WRC) strata 38,4 s.3. M. HIRVONEN i J. LEHTINEN (FORD Focus RS WRC 06) 1.13,4 min.4. H. SOLBERG i C. MENKERUD (FORD Focus RS WRC 06)1.47,7 min.5. D. CARLSSON i D. GIRAUDET (CITROËN Xsara WRC )2.46,5 min.6. Ch. ATKINSON i G. MACNEALL (SUBARU Impreza WRC 2006)2.55,2 min.7. M. STOHL M. i I. MINOR (CITROËN Xsara WRC)3.26,7 min.8. T. GARDEMEISTER i J. HONKANEN (MITSUBISHI Lancer WRC 05)3.28,1 min.9. J.-M. LATVALA i M. ANTTILA (FORD Focus RS WRC 06)3.37,3 min.10. M. ÖSTBERG i O.-K. UNNERUD (SUBARU Impreza WRC)5.53,3 min.26.M. SOŁOWOW i M. BARAN (MITSUBISHI Lancer EVO IX)16.48,3 min.