Pierwszy drugiego dnia, a drugi w rajdzie odcinek specjalny (21,8 kilometra) wygrał Petter Solberg. Zwycięzca Rajdu Szwecji z 2005 roku pokonał Gigi Galliego o 5,9 sekundy oraz Sebastiena Loeba o 6 sekund i został liderem zawodów. Mistrz Świata miał pecha - jechał jako pierwszy, tymczasem w nocy padał śnieg, stąd Citroën C4 "odśnieżał" trasę...

Toni Gardemeister stracił 6,2 sekundy (był czwarty) i został wiceliderem zawodów (5,6 sek. straty doprowadzącego) przed Gigi Gallim (8,3 sek.). Marcus Grönholm (10,4 sek. straty - źle dobrane opony) przegrał z Danielem Carlssonem, Henningiem Solbergiem iManfredem Stohlem, ale mimo to zajmuje czwarte miejsce w klasyfikacji (10,3 sek.).

Michał Sołowow i Maciej Baran pokonał na odcinku Mistrza Świata, Nassera al-Attiyaha i z 41 awansował na 31 miejsce. Nowym liderem PCWRC został Kristian Sohlberg.

Trzeci odcinek specjalny o długości 11,3 kilometra przyniósł niespodzianki. Najszybszy był Gigi Galli, który nie ukrywał, że doskonale spisywały się opony Pirelli. Henning Solberg stracił 1,5 sekundy do Gallego. Trzeci był Grönholm (2,2 sek.), czwarty - Loeb (2,3 sek.). Obaj faworyci zgodnie twierdzili, że warunki na trasie preferują zawodników jadących z dalszymi numerami: po lepszej nawierzchni. Petter Solberg dojechał piąty (4,3 sek), ale utrzymał przodownictwo. Na problemy techniczne narzekał Mikko Hirvonen.

Sołowow i Baran zajęli 36 miejsce (36,9 sek.) i awansowali na trzydziestą pozycję.

Czwarta próba, kończąca pętlę liczyła 19,2 kilometra. Na trasie leżało mniej śniegu, więc do kontrataku przystąpili Loeb i Grönholm. Francuz był szybszy od Fina o 1,2 sekundy. Gardemeister dojechał trzeci, ale stracił 1,3 sekundy do Marcusa, co sprawiło, że tylko utrzymał trzecie miejsce w rajdzie. Grönholm awansowł na drugie, a dotychczasowy lider - Galli (8,5 sek.), spadł na piątą pozycję, wyprzedzony jeszcze przez Loeba.

Czółowka klasyfikacji po trzech odcinkach: 1. Petter Solberg; 2. Grönholm - strata 4 sek.; 3. Gardemeister - 5,1 sek.; 4. Loeb - 6,1 sek.; 5. Galli - 7,1 sek.; 6. Henning Solberg - 9,2 sek.; 7. Carlsson - 17,4 sek.; 8. Hirvonen - 17,8 sek.; 9. Stohl - 22,9 sek.; 10. Latvala - 23,6 sek.

Michał Sołowow i Maciej Baran dojechali na 33 miejscu (1.10,4 min.) i zajmują 32 miejsce (3.18,3 straty do lidera). W PCWRC prowadzi Kristian Sohlberg w Subaru Imprezie WRX Sti. W grupie N szybszy od niego jest Jukka Ketomäki w podobnej Imprezie.

Druga pętla rozpoczęła się od zdecydowanego ataku Marcusa Grönholma. Fin zmienił opony i od razu widać było efekt. Wyprzedził Pettera Solberga o 5,2 sekundy i został liderem.Trzeci był Hirvonen (6,4 sek.), czwarty - Henning Solberg (7,6 sek.). Gardemeister (piąty - 8,1 sek.) utrzymał trzecią pozycję w rajdzie, na czwarte miejsce awansował starszy Solberg. Piąty Loeb traci do Norwega 1,4 sekundy. Dramat przeżył Galli, który stracił 4.18,2 minuty. W klasyfikacji generalnej Gigi (4.21,3 straty do lidera) spadł daleko, tuż za Daniela Sordo (4.10,9 min.).

Michał Sołowow i Maciej Baran ukończyli OS na 31 miejscu (1.29,9 min.) i utrzymali 33 lokatę (4.44,2 min straty).

Jedenastokilometrowy odcinek specjalny numer sześć zmienił klasyfikację w czołówce, ale był zbyt krótki, aby móc przesądzic o końcowych wynikach. Ponownie najszybszy był Grönholm, choc Fin twierdził, że pogubił na poprzednioej próbie sporo kolców w oponach. Marcus wyprzedził Hirvonena (2,2 sek.), Loeba (2,4 sek.), Latvalę (3,8 sek.), Henninga Solberga (4,6 sek.), Chrisa Atkinsona (5,1 sek.) i Pettera Solberga (7,1 sek.). Przewaga Grönholma wzrosła więc nad Petterem do 8,3 sekundy. Na trzecie miejsce awansował Loeb (16,6 sek.), na czwartym pozostał Henning (17,4 sek.), na piąte spadł Gardemeister (18,6 sek.), na szóstym utrzymał się Hirvonen (22,4 sek.).

Sołowow uzyskał 29 czas (33,0 sek.) i awansował na 31 miejsce (5.23,2 min.).

Tymczasem zgodnie z przewidywaniami istotnym okazał się OS 7 - 26,4 kilometra przejeżdżane po raz pierwszy w zawodach. Bardzo szybki okazał się Loeb, który o 5,8 sekundy wyprzedził Grönholma. Petter Solberg stracił 18,2 sekundy i drugie miejsce na rzecz Mistrza Świata. Sebastien traci do Marcusa 10,8 sekundy i ma przewagę nad Petterem 10,3 sekundy. Temu ostatniemu bezpośrednio zagraża starszy brat - Henning ma tylko 2,1 sekundy straty, a Hirvonen - 5,7 sekundy. Gardemeister znów spadł o jedna pozycję(32,3 sek.). Sporą stratę (1.03,4 min.) zanotował Latvala i spadł z siódmego na dziesiąte miejsce.

Sołowow był 34 (1.38,4 min).

Ostatni odcinek piątkowego etapu, ósmy w rajdzie, to powtórzenie czwartkowego sprintu w Hagfors o długości 1,9 kilometra. Natchniony Grönholm wyprzedził Loeba o 0,3sekundy, Petera Solberga o 1,5 sekundy, Carlssona o 1,6 sekundy, Sordo o 1,9 sekundy oraz Hirvonena o 21, sekundy. W porównaniu z poprzednia próbą w klasyfikacji nie zaszły większe zmiany.

Michał Sołowow i Maciek Baran dojechali do mety OS-u na 31 miejscu (13,2 sek.), w zawodach zajmują 32 pozycję ze stratą 7.09,4 minuty do liderów.

W rajdzie nic nie jest jeszcze wyjaśnione. W sobotę załogi przejadą kolejnych siedem odcinków specjalnych, w niedziele - pięć. Tegoroczny Rajd Szwecji jest dość nietypowy - od lat nie było tak mało śniegu. Problemem jest dobór opon, bowiem warstwa puchu na każdej z prób jest inna. Doświadczyli tego najlepiej w piątek dwaj wielcy: Grönholm i Loeb, którzy jadąc z przodu rozgarniali świeży śnieg innym zawodnikom. Różnice w czołówce są nieznaczne, siedem załóg mieści się w 45 sekundach. Marcus wykazał, że stać go na wiele, Sebastien - że na mniej ośnieżonych odcinkach jest najszybszy, Petter - że lubi jeździć zimą. Jak się ułozy sytuacja - zobaczymy w sobotę...

Nr startowyKierowca (Auto) Czas1. M. GRÖNHOLM M. i T. RAUTIAINEN (FORD Focus RS WRC 06) 1:05.21,3 godz.2. S. LOEB i D. ELENA (CITROËN C4 WRC) strata 11,1 s.3.P. SOLBERG P. i P. MILLS (SUBARU Impreza WRC 2006)22,6 s.4. H. SOLBERG i C. MENKERUD (FORD Focus RS WRC 06)27,9 s.5. M. HIRVONEN i J. LEHTINEN (FORD Focus RS WRC 06)31,0 s.6. T. GARDEMEISTER i J. HONKANEN (MITSUBISHI Lancer WRC 05)34,9 s.7. D. CARLSSON i D. GIRAUDET (CITROËN Xsara WRC)44,1 s.8.M. STOHL M. i I. MINOR (CITROËN Xsara WRC)1.05,0 min.9. Ch. ATKINSON i G. MACNEALL (SUBARU Impreza WRC 20061.08,8 min.10. J.-M. LATVALA i M. ANTTILA (FORD Focus RS WRC 06)1.40,6 min.32.M. SOŁOWOW i M. BARAN (MITSUBISHI Lancer EVO IX) 7.09,4 min.