Wszystkie czołowe załogi oczywiście odpowiednio przygotowywały się do startu w Szwecji, testując w zimowych warunkach. Mikko Hirvonen pojechał w Rajdzie Monte Carlo (wygrał w Fordzie Fiesta S2000), z kolei Dani Sordo czy Kimi Räikkönen ścigali się w Finlandii.

Rajd Szwecji jest jednak zawsze imprezą specyficzną - trudna, bowiem warunki potrafią zmieniać się dość raptownie. Czy tak będzie i tym razem: przekonamy się: dobór opon i oszczędzanie ogumienia może mieć wielkie znaczenie...

Pierwszy etap liczy 734,97 kilometrów, w tym osiem odcinków specjalnych (4 różne) o długości 126,34 km. Po wczorajszym prologu w Karlstad są to: OS 2: Likenäs 1 (20,78 km); OS 3: Viggen 1 (21,28 km); OS 4: Torntop 1 (19,21 km); OS 5: Likenäs 2 (20,78 km); OS 6: Viggen 2 (21,28 km); OS 7: Torntop 2 (19,21 km); OS8: Superoes Karlstad 2 (1,90 km). Parc fermé o godz. 20:40.

Zaczynamy naszą relację.

Drugi odcinek specjalny (Likenäs 1 - 20,78 km)

Czwarty na wczorajszym prologu Sébastien Loeb rozpoczął bardzo mocno. Wygrał próbę, zostając liderem.

Mikko Hirvonen okazał się gorszy od "Seba" o 1,9 sekundy. Ta pierwsza konfrontacjamoże mieć psychologiczne znaczenie...

Dani Sordo jest wiceliderem, choć stracił do kolegi z zespołu 3,3 sekundy.

Udany początek miał Jari - Matti Latvala.

Pozostali pretendenci do czołowych lokat stracili po kilkanaście sekund. Marcus Grönholm uległ Sébastienowi Ogierowi.

Bracia Solbergowie gorzej od Madsa Østberga.

Kimi Räikkönen stracił 56 sekund.

Najszybszym z samochodów klasy Super 2000 była Škoda Fabia prowadzona przez Per-Gunnara Anderssona. W PCWRC najszybsi okazali się Patrik Flodin i Göran Bergsten (Mitsubishi Lancer Evo IX) i oni liderują.

Wyniki : Sébastien Loeb, Mikko Hirvonen (1,9 sek.), Dani Sordo (3,3 sek.), Jari - Matti latvala (3,8 sek.), Sébastien Ogier (12,2 sek.), Marcus Grönholm (15,7 sek.), Mads Østberg (17,1 sek.), Henning Solberg (17,6 sek.), Matthew Wilson (33,8 sek.)...Kimi Räikkönen (56,0 sek.).

Klasyfikacja po dwóch odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC); 2. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC - strata 1,0 sek.); 3. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC - 1,7 sek.); 4. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC - 4,1 sek.); 5. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C4 WRC - 11,9 sek.); 6. Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus WRC - 16,0 sek.); 7. Mads Østberg i Jonas Andersson (Subaru Impreza WRC - 19,9 sek.); 8. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC - 21,0 sek.); 9. Petter Solberg i Philip Mills (Citroën C4 WRC - 28,4 sek.); 10. Matthew Wilson i Scott Martin (Ford Focus RS WRC - 35,4 sek.); 11. Per-Gunnar Andersson i Anders Fredriksson (Škoda Fabia S2000 - 47,0 sek.); 12. Kimi Räikkönen i Kaj Lindström (Citroen C4 WRC - 58,8 sek.).

Trzeci odcinek specjalny (Viggen 1 - 21,28 km)

Ponownie najszybszy Sébastien Loeb. Widać świetne przygotowanie Citroëna do sezonu - drugi metę osiągnął Deni Sordo.

Dwie kolejne pozycje dla zespou Forda: Mikko Hirvonen stracil do zwycięzcy 2,8 sekundy, a Jari - Matti Latvala - 7,8 sekundy.

Awans zanotyowali bracia Solbergowie, którzy wyprzedzili Madsa Østberga.