Rajd Turcji był rundą RSMŚ pięciokrotnie, po raz pierwszy w 2003 r. W edycji 2010 jego trasa, wytyczona niemal w całości na kontynencie azjatyckim, prowadzić będzie z Kemer do Stambułu. Odcinki specjalne i park serwisowy znajdują się w okręgu Pendik, na półwyspie ograniczonym Morzem Marmara, cieśniną Bosfor i Morzem Czarnym.

Sébastien Loeb, znany ze swego poparcia dla pomysłu wytyczania nowych tras rajdowych, ocenia, że Rajd Turcji w nowej postaci będzie mu odpowiadał. „Dowiedziałem się, że drogi będą raczej szerokie i szybkie, jazda powinna więc być bardzo przyjemna. Wiem, że w drugim dniu czeka nas 40 km walki na nawierzchni asfaltowej. Oczywiście nasze C4 WRC będą wyposażone w opony szutrowe, ale w ubiegłym roku w Rajdzie Cypru z taką konfiguracją poradziliśmy sobie świetnie. Na odcinkach o mieszanej nawierzchni trzeba oczywiście znaleźć dobry rytm, by gładko przechodzić miejsca styku – z asfaltu na szuter i odwrotnie.”

Po zajęciu drugiego miejsca w Szwecji oraz wygranych rajdach Meksyku i Jordanii, Sześciokrotny Mistrz Świata ma 25 pkt. przewagi nad obecnie drugim w klasyfikacji Jari-Mattim Latvalą, podchodzi więc do nadchodzącej rundy z całkowitym spokojem.

„Dwadzieścia pięć punktów to tyle, ile zdobywa się za zwycięstwo. Dobrze jest mieć takiego dżokera w kartach, ale przebieg sezonu 2009 przypomniał nam, że nawet mając sporą przewagę trzeba się starać o każdy możliwy punkt. Tym razem także wystartujemy z silną motywacją, by zwyciężyć. Pozycja liderów w klasyfikacji indywidualnej sprawia, że pierwszego dnia walki w Turcji będziemy załogą czyszczącą trasę. Przekonamy się, jakie znaczenie będzie miał tym razem ten czynnik.”

Dani Sordo, czwarty w Rajdzie Jordanii, przyczynił się zdobytymi przez siebie punktami do objęcia przez zespół Citroëna prowadzenia w tabeli producentów. W Turcji Hiszpan ponownie walczyć będzie o miejsce na podium.

„Po dwóch pierwszych rajdach, które w kategoriach ostatecznego wyniku przyniosły mi rozczarowanie, musiałem odzyskać pewność siebie. Starałem się o to w Jordanii i rzeczywiście, zaliczyłem kilka bardzo dobrych czasów. Pod koniec wybraliśmy taktykę stuprocentowej ostrożności, bo dla zespołu niezbędne były punkty za moje czwarte miejsce. Tym razem chciałbym skorzystać z tej odbudowanej ostatnio pewności siebie i postarać się o pierwsze w tym sezonie miejsce na podium. Jestem pewien, że nasz C4 WRC będzie w tym terenie bardzo szybki”.

Marc Martí, pilot Daniego Sordo, jest jedynym członkiem zespołu, który brał udział we wszystkich dotychczasowych edycjach Rajdu Turcji. W 2003 r. zwyciężył w nim, będąc wówczas pilotem Carlosa Sainza (Citroën Xsara WRC).

Rajd Turcji 2010 – informacje szczegółowe. To runda 4/13, która odbędzie się w dnicach 15-18 kwietnia 2010. Nawierzchnia: szuter Miejsce: Stambuł.

Silniki Citroënów C4 WRC wykorzystane w Turcji mają już za sobą udział w Rajdzie Meksyku, a następnie służyć będą jeszcze w Rajdzie Portugalii. Komplet części zamiennych (skrzynie biegów, mechanizmy różnicowe, przednia i tylna rama pomocnicza, zębatka kierownicza i turbosprężarki) był podzielony pomiędzy dwa rajdy – w Turcji zespół ma do dyspozycji te same części, co w rozegranym już Rajdzie Meksyku.

Każda załoga ma do dyspozycji 36 szt. opon Pirelli Scorpion WRC o twardej mieszance, w tym 6 na odcinek testowy.

Zapoznanie z trasą zaplanowane na wtorek 13 kwietnia w godz. od 7:30 do 18:40 i na środę 14 kwietnia w godz. Od 7:30 do 18:00. Każda załoga ma prawo dwukrotnie przejechać zapoznawczo trasy wszystkich odcinków specjalnych z prędkością do 70 km/h, ewentualnie niższą tam, gdzie ograniczają ją odpowiednie znaki. Podczas zapoznania się z trasą superoesu obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Odcinek testowy odbędzie się we czwartek 15 kwietnia, w godz. od 8:00 do 12:00, w Kadilli, na trasie długości 4,75 km. Start w czwartek 15 kwietnia, w Ayasofya, od godz. 17:30. Trasa: o całkowitej długości 1104,15 km, w tym 23 odcinki specjalne (13 różnych) na łącznym dystansie 358,84 km.

Foto: Rallyworld©Willy Weyens

Etap / odcinek Długość
Etap 1: piątek 16 kwietnia. Start: godz.8:00 431,81 km (OS 98,42 km)
OS1: Darlik 1 15,66 km
OS2: Karabeyli 1 8,23 km
OS3: Bozgoca 1 13,52 km
OS4: Halli 1 9,60 km
Serwis A (12:27 / 30 min.).
OS5: Darlik 2 15,66 km
OS6: Karabeyli 2 8,23 km
OS7: Bozgoca 2 13,52 km
OS8: Halli 2 9,60 km
OS9: Superoes Stambuł 2,20 km
Serwis B (21:30 / 45 min.). – Ostatni samochód w parc fermé o godz. 00:30.
Etap 2: sobota 17 kwietnia. Start: 8:57 389,72 km (OS 145,82 km)
Serwis C (9:00 / 15 min.).
OS10: Göçbeyli 1 18,17 km
OS11: Ulupelit 1 12,98 km
OS12: Bozhane 1 14,59 km
OS13: Riva 1 27,17 km
Serwis D (13:55 / 30 min.).
OS14: Göçbeyli 2 18,17 km
OS15: Ulupelit 2 12,98 km
OS16: Bozhane 2 14,59 km
OS17: Riva 2 27,17 km
Serwis E (18:53 / 45 min).
Ostatni samochód w parc fermé o godz. 22:45.
Etap 3: niedziela 18 kwietnia. Start: 7:57 282,62 km (OS 114,60 km)
Serwis F (8:00 / 15 min.).
OS18: Deniz 1 16,76 km
OS19: Mudarli 1 21,32 km
OS20: Ballica 1 19,22 km
Serwis G (11:44 / 30 min.).
OS21: Deniz 2 16,76 km
OS22: Mudarli 2 21,32 km
OS23: Ballica 2 19,22 km
Serwis H (15:41 / 10 min.).
Meta o godz. 16:11.
Uroczystość ogłoszenia wyników i podium: niedziela 18 kwietnia, od godz. 16:11.
Konferencja prasowa po rajdzie: niedziela 18 kwietnia, o godz. 17:15, w biurze prasowym rajdu.