Rajd Warszawski rozpoczął się widowiskowym prologiem po ulicach Otwocka. Trasę próby, która jednak nie była wliczana do klasyfikacji, najszybciej pokonali ex aequo Mariusz Małyszczycki i Jarosław Baran (Mitsubishi Lancer Evo IX) oraz Filip Nivette i Wojciech Brejlak (Mitsubishi Lancer Evo VIII).
Prawdziwe ściganie odbyło się na odcinkach specjalnych, zlokalizowanych w pobliżu Sobieni Jezior, Wilgi i Maciejowic. Pierwszymi liderami zostali Paweł Danys i Tomasz Markiewicz w Hondzie Civic Type R. Wyprzedzali oni o 2,3 sekundy Piotra Jędrusińskiego i Tamasza Maciuszka.
Dwa kolejne OS-y wygrali Jędrusiński i Maciuszek i to oni objęli prowadzenie po pierwszej pętli.
Na kolejnych sześciu odcinkach trwała nadal interesująca rywalizacja, a różnice pomiędzy załogami były sekundowe. Liderzy przez cały czas kontrolowali jednak sytuację i nie oddali prowadzenia do mety.
Drugie miejsce zajęli Danys i Markiewicz, a trzecie Paweł Hankiewicz i Agnieszka Wierzchowska (Peugeot 206 RC).
Najlepszą kobietą za kierownicą okazała się Izabela Szwarczyńska, która prowadząc Renault Clio zajęła w klasie A7 dziesiątą pozycję.
Ostatnią, widowiskową próbę na Autodromie Automobilklubu Polski na warszawskim Bemowie wygrali Adam Kozak i Marcin Mielechin w Renault Clio, ale nie miało to już wpływu na końcowe wyniki.
„Goście”, czyli zawodnicy, których wkrótce oczekuje start w drugiej rundzie Mistrzostw Polski – Rajdzie Krakowskim, potraktowali start w Rajdzie Warszawskim jako ważny sprawdzian. Znakomicie spisywali się początkowo Filip Nivette i Wojciech Brejlak, ale awaria silnika w Mitsubishi wyeliminował ich z rywalizacji.
Prowadzenie objęli Mariusz Małyszczycki i Jarosław Baran, tuż za nimi jechali Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski. Po dwóch pętlach (sześciu odcinkach) to oni zostali liderami. Załoga Castrol Q Service nie oddała prowadzenia już do mety, tym bardziej, że ich najgroźniejsi rywale wycofali się z konkurencji.
Szansę na dobry wynik zaprzepaścili na przedostatnim Os-ie Grzegorz Grono i Małgorzata Kun w Ciroenie. Stracili oni miejsce na podium, wyprzedzeni przez Sławomira Sawickiego i Artura Natkańca (Mitsubishi Lancer Evo IX) oraz Piotra Marciniaka i Adama Marciniaka (Peugeot 206 RC).
34. Rajd Warszawski, którego dyrektorem był Marek Pawłowski, był ciekawą i doskonale zorganizowaną imprezą.
Zdjęcia - galeria: Artur Radecki, www.futura.pl