Trzeciego dnia w Rajdzie Wielkiej Brytanii rozegrane zostaną tylko cztery odcinki specjalne. Oczywiście zawody są na tyle trudne, że klasyfikacji może się zmienić nawet w ostatniej chwili, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że sprawa tytułu jest rozstrzygnięta!
Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC) jadą bowiem bardzo spokojnie i rozważnie, nie wdając się w żadne pojedynki z rywalami. Oczywiście zawsze przydarzyć się im może błąd, a raczej pech, ale cały zespół Citroëna Sport jest na tyle zmotywowany, że samochód przygotowany jest perfekcyjnie.
Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 07) jedzie na wyspie tak, jak powinien - również rozważnie, ale szybko. Swoje szanse Fin pogrzebał Japonii i Irlandii i od początku było wiadomo, że tylko zbieg okoliczności może mu przynieść zwycięstwo....
Zobaczymy jak się rozwinie sytuacja.
Trzeci etap liczy 460,64 kilometrów, w tym 4 OS (2 różne) o łącznej długości 114,26 km. Są to: OS14: Brechfa 1 (28,89 km); OS15: Trawscoed 1 (28,24 km); OS16: Brechfa 2; OS17: Trawscoed 2.
Rozpoczynamy naszą relację.
Czternasty odcinek specjalny - Brechfa 1 (28,89 km)
Pierwszy odcinek specjalny przyniósł jedną zmianę. Ale po kolei.
Podobnie jak wczoraj, bardzo dobrze rozpoczął dzień Jari - Matti Latvala, który dojechał do mety w tym samym czasie co lider, Mikko Hirvonen.
Marcus Grönholm stracił dwie sekundy, a Sébastien Loeb - prawie piętnaście. Nic to jednak nie zmieniło, tym bardziej, że Francuz był znów szybszy od zajmującego miejsce za nim Pettera Solberga.
Wspomniana zmiana dotyczyła szóstej pozycji. Matthew Wilson okazał się wyraźnie szybszy od Chrisa Atkinsona, nie dość, że zniwelował stratę do konkurenta, to uzyskał prawie trzynaście sekund przewagi nad nim po OS-ie.
Szybki był także Mads Østberg, który wyprzedził wyżej notowanych rywali. Mads broni się przed atakiem Jari - Matti, bowiem Fin już jest blisko Jana Kopeckýego. Czecha być może będzie w stanie dogonić, Norwega raczej nie...
W PCWRC także zmiany. Guy Wilks i Phil Pugh (Mitsubisho Lancer Evo IX) utrzymali prowadzenie. Zwycięzcami odcinka zostali Juho Hānninen i Mikko Markkula (Mitsubishi lancer Evo IX). Mark Higgins i Martin Scott (Mitsubishi Lancer Evo IX) uzyskali drugi czas, ale zostali wyprzedzeni przez konkurentów - ich strata wynosi obecnie 4,7 sekundy.
Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak stracili niestety 4.07,4 minuty.
Wyniki próby: Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 06), Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07 - tan sam czas), Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 07 - strata 2,0 sek.), Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC - 11,8 sek.), Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC - 14,9 sek.), Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC - 15,3 sek.), Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 06 - 22,0 sek.), Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (Subaru Impreza WRC - 26,5 sek.), Xavier Pons i Xavier Amigo (Subaru Impreza WRC 2006 - 35,4 sek.), Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC - 41,6 sek.), Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC - 44,8 sek.).
Klasyfikacja po czternastu odcinkach specjalnych: 1. Mikko Hirvonen; 2. Marcus Grönholm (37,5 sek.); 3. Sébastien Loeb (1.29,9 min.); 4. Petter Solberg (2.41,6 min.); 5. Daniel Sordo (3.08,7 min.); 6. Matthew Wilson (6.21,9 min.); 7. Chris Atkinson (6.34,7 min..); 8. Manfred Stohl (7.37,0 min.); 9. Xavier Pons (8.21,8 min.); 10. Mads Østberg (9.55,1 min.); 11. Jan Kopecký (10.43,5 min.); 12. Jari - Matti Latvala (11.09,5 min.); 27. Michał Kościuszko (31.42,2 min.).
Piętnasty odcinek specjalny - Trawscoed 1 (28,24 km)
Sytuacja bez zmian!
Kapitalna jazda Jari - Mattiego Latvali pozwoliła Finowi awansować na jedenaste miejsce, po wyprzedzeniu Jana Kopeckýego. Przypomnijmy, że podczas ostatniego odcinka pierwszego etapu Fin miał problemy, mety nie osiągnął. Wystartował drugiego dnia w Superally, ale stracił przecież ponad pięć minut. Seria zwycięstw wczoraj i dziś przesunęła go bardzo w górę klasyfikacji...
Obaj "wielcy" planowo: Marcus Grönholm drugi, Sébastien Loeb - czwarty.
W klasyfikacji zmian nie ma, Matthew Wilson, choć nie zmieścił się w pierwszej dziesiątce na próbie urwał Chrisowi Atkinsonowi kolejne 11,3 sekundy, co przesądza chyba sprawę szóstego miejsca. Dla Brytyjczyka jest to znakomity sezon!
Prowadzenie utrzymuje Mikko Hirvonen i ma dużą szansę na zwycięstwo, bowiem sytuacja nie wymaga od niego podejmowania mało sportowych decyzji (przepuszczenia Marcusa)...
W PCWRC na wszelki wypadek przyspieszył Guy Wilks, choć jego przewaga nad rywalami nie podlega dyskusji.
Juho Hānninen powiększył znów o kilka sekund przewagę nad Markiem Higginsem. Brytyjczyk ma już 11,1 sekundy straty.
Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak na mecie. Awansowali w klasyfikacji o jedną pozycję.
Wyniki: Jari - matti Latvala, Marcus Grönholm (2,2 sek.), Mikko Hirvonen (7,6 sek.), Sébastien Loeb (11,2 sek.), Dani Sorod (17,1 sek.), Petter Solberg (21,1 sek.), Xavier Pons (34,6 sek.), Mads Østberg (38,6 sek.), Manfred Stohl (39,1 sek.)... Michał Kościuszko (3.00,0 min.).
Klasyfikacja po piętnastu odcinkach specjalnych: 1. Mikko Hirvonen; 2. Marcus Grönholm (32,1 sek.); 3. Sébastien Loeb (1.33,5 min.); 4. Petter Solberg (3.00,9 min.); 5. Daniel Sordo (3.18,2 min.); 6. Matthew Wilson (6.53,7 min.); 7. Chris Atkinson (7.17,8 min..); 8. Manfred Stohl (8.08,5 min.); 9. Xavier Pons (8.48,8 min.); 10. Mads Østberg (10.26,1 min.); 11. Jari - Matti Latvala (11.01,9 min.); 11. Jan Kopecký (11.36,1 min.); 26. Michał Kościuszko (34.34,6 min.).
Obecnie załogi zjeżdżają do Parku serwisowego.
Powiedzieli:
Sébastien Loeb: Jeszcze dwa odcinki... Są trudne i za pierwszym razem starałem się za bardzo nie cisnąć. Idzie nam dobrze, nie ma problemów.
Marcus Grönholm: Cały weekend jest desperacki. Próbuję ukończyć rajd.
Jari - Matti Latvala: Odcinek był trudniejszy niż poprzedni, było więcej błota. Parę razy pojechaliśmy szeroko, uszkodziliśmy zderzak.
Mikko Hirvonen: Na pierwszym odcinku nieco zaszalałem, lecz teraz było spokojnie. Na razie wszystko wygląda dobrze.
Daniel Sordo: Wcześniej myślałem, że to będzie najtrudniejszy odcinek, ale okazał się całkiem w porządku. Coś się dzieje z samochodem, jest jakiś dziwny hałas.
Petter Solberg: Przebiliśmy lewą przednią oponę i samochód trudno się prowadzi. Szczególnie trudno było na prawych zakrętach, stąd tyle straciliśmy do Sordo.
Matthew Wilson:: Wypadliśmy na zakręcie. Zaciągnąłem ręczny hamulec i włączył się system...
Chris Atkinson: Jadę "wszystko co mogę". Więcej się nie da...
Manfred Stohl: Zwolniłem - staram się ukończyć rajd na "swojej" pozycji.
Szesnasty odcinek specjalny - Brechfa 2 (28,89 km)
Znów sukces świętował Jari - Matti Latvala.
Marcus Grönholm szybko, ale zarówno Mikko Hirvonen jak i Sébastien Loeb kontrolują sytuację...
Petter Solberg wyraźnie zaniepokojony zbliżającym się do niego Danielem Sorod kontratakował. Skutecznie - wyprzedził rywala o ponad cztery sekundy.
Chris Atkinson pogodził sie już z faktem, że zajmie siódme nie szóste miejsce. Australijczyk znów przegrał z Mathhewem Wilsonem.
Mads Østberg poczuł się zagrożony. Pojechał bardzo szybko, dzięki czemu udało mu się obronić dziesiąte miejsce. Jari - Matti Latvala przed ostatnim odcinkiem ma do niego osiemnaście sekund straty. Czy da radę? Fin jest bez wątpienia bohaterem zawodów, ale z drugiej strony liczą się wyniki - a takich Latvala w Walii nie osiągnął...
W PCWRC jak się wydaje już jest też wszystko wyjaśnione. Juho Hānninen wygrywając odcinek raczej zapewnił sobie drugie miejsce w klasie przed Markiem Higginsem. Liderujący Guy Wilks awansował na bardzo wysokie, trzynaste miejsce w klasyfikacji generalnej.
Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak zameldowali się na mecie z 29 czasem. W klasyfikacji nadal są na 26 miejscu.
Wyniki przedostatniej próby w rajdzie: Jari - Matti Latvala, Marcus Grönholm (1,4 sek.), Petter Solberg (3,0 sek.), Mikko Hirvonen (3,7 sek.), Dani Sordo (7,4 sek.), Sébastien Loeb (8,0 sek.), Henning Solberg (12,7 sek.), Mads Østberg (17,8 sek.), Matthew Wiolson (22,4 sek.), Xavier Pons (32,1 sek.)... Michał Kościuszko (2.33,5 min.).
Klasyfikacja po piętnastu odcinkach specjalnych: 1. Mikko Hirvonen; 2. Marcus Grönholm (29,8 sek.); 3. Sébastien Loeb (1.37,8 min.); 4. Petter Solberg (3.00,2 min.); 5. Daniel Sordo (3.21,9 min.); 6. Matthew Wilson (7.12,4 min.); 7. Chris Atkinson (7.51,8 min..); 8. Manfred Stohl (8.37,7 min.); 9. Xavier Pons (9.17,2 min.); 10. Mads Østberg (10.40,2 min.); 11. Jari - Matti Latvala (10.58,2 min.); 11. Jan Kopecký (12.16,0 min.); 26. Michał Kościuszko (37.04,4 min.).
Siedemnasty odcinek specjalny - Trawscoed 2 (28,24 km)
Ogromna radość Sébastiena Loeba i Daniela Eleny oraz całego zespołu Citroën Sport. To czwarty tytuł z rzędu Francuzów, pierwszy w modelu C4 WRC!
Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 07) walczyli, ale byli praktycznie na z góry przegranej pozycji.
Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) zasłużyli na zwycięstwo w Rajdzie Wielkiej Brytanii. Przewagę nad konkurentami zapewnili sobie pierwszego dnia zmagań.
Jari - Matti Latvala pokazał, że jest świetnym kierowcą. Przez dwa dni był klasą dla samego siebie, nikt z konkurentów niue był w stanie mu dorównać. Fin wypełnił swój plan - ostatecznie "wskoczył" do pierwszej dziesiątki, wyprzedzając Madsa Østberga.
Matthew Wilson ostatecznie zajął szóste miejsce przed Chrisem Atkinsonem.
W PCWRC, podobnie jak na poprzedniej próbie najszybsi byli Juho Hānninen i Mikko Markkula (Mitsubishi lancer Evo IX). Zajęcli oni jednak drugie miejsce w klasie, bowiem wygrali Guy Wilks i Phil Pugh (Mitsubisho Lancer Evo IX). Mark Higgins i Martin Scott (Mitsubishi Lancer Evo IX) dojechali na trzecim miejscu.
Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak dojechali do mety ostatniej próby z 26 czasem. Ukończenie zawodów jest sukcesem kierowcy z Krakowa!
Wyniki ostatniego odcinka specjalnego: Jari - Matti Latvala, Marcus Grönholm (1,5 sek.), Dani Sordo (8,2 sek.), Sébastien Loeb (11,0 sek.), Petter Solberg (12,9 sek.), Henning Solberg (15,0 sek.), Mikko Hirvonen (15,8 sek.), Mads Østberg (19,5 sek.), Manfred Stohl (32,7 sek.), Matthew Wilson (36,3 sek.)... Michał Kościuszko (2.49,4 min.).
Fot. Rallyworld©Willy Weyens
.................................................................................................
UWAGA
prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!