Jako pierwsi na trasę trzeciego etapu wyjechali wyjechali Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila, których przewaga nad Mistrzami Świata po rozegraniu piętnastu odcinków specjalnych wynosiła 7,3 sekundy.

Ostatni etap składał się zaledwie z czterech odcinków specjalnych. Od początku atakowali Sébastien Loeb i Daniel Elena.

Francuzi odnieśli cztery zwycięstwa. OS 16 wygrali różnicą 5,1 sekundy, OS 17 - 0,8 sekundy.

I choć na próbie osiemnastej osiągnęli aż 9,2 sekundy przewagi - w rajdzie liderowali nadal Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila! Mistrz Świata nie wytrzymał bowiem nerwowo, popełnił falstart i został ukarany dziesięcioma sekundami.

Do ostatniego odcinka specjalnego Jari - Matti wyruszył z przewagą 2,2 sekundy. Pojechał próbę szybciej niż za pierwszym razem i na mecie czekał na wynik konkurenta.

Sébastien Loeb udowodnił. że jest aktualnie najlepszym kierowcą świata - nadrobił 4,9 sekundy i wygrał rajd. Po raz pierwszy w swojej karierze... Tymczasem sędziowie anulowali karę Lebowi, co pozwoliło mu jeszcze zwiększyć przewagę nad konkurentem.

Trzecie miejsce zajęli Dani Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC). dzięki temu zespół Citroëna po przerwie powrócił na mistrzowski tron w konkurencji Producentów.

Powiedzieli:

S. Loeb: Naprawdę sobie użyłem. Był to zdradliwy rajd, szczególnie wczoraj. Dzisiaj walka.J. - M. Latvala: Starałem się jak mogłem. Wygrał lepszy.D.Sordo: Cieszę się z całym zespołem.M. Hirvonen: Zabrakło nam punktów z innych rajdów.F. Duval: Dla mnie po wypadku w Japonii, to dobry wynik. Był to trudny rajd, nie chciałem ryzykować.P.-G. Andersson Pierwszy dzień nam wyszedł, ale wczoraj i dzisiaj było już gorzej. Piąte miejsce jest naprawdę dobre.P. Solberg: Było trudno. Gdyby to był tylko czysty szuter, to pojechalibyśmy pewnie szybciej.

Zadowoleni mogą być przedstwiciele zespołu Suzuki: po raz kolejny obie załogi punktowały. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki SX4 WRC) zajęli piąte, a Toni Gardemeister i Tomi Tuominen w bliźniaczym samochodzie - siódme miejsce.

Bardzo dobrze zaprezentował się mistrz wśród motocyklistów, Valentino Rossi. Jadący z Carlo Cassiną w Fordzie Focusie RS WRC 07, Rossi zajął wysokie, dwunaste miejsce.

Wyprzedził on świetnie spisujących się pierwszego dnia: Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassię (Citroën C4 WRC). Pechowcami okazali się Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (Subaru Impreza WRC) oraz Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC).

Ci ostatni odpadając trzeciego dnia umożliwili zdobycie punktu Mikko Hirvonenowi i Jarmo Lehtinenowi (Ford Focus RS WRC). Dla wicemistrzów Świata 2008 był to bardzo nieudany występ, choć drugiego i trzeciego dnia zajmowali już miejsca w czołówce.

Rajd Wielkiej Brytanii w Walii był rundą klasy PCWRC. Wygrał ją doskonale znany kibicom ze startów w Polsce Patrik Flodin z Göranem Bergstenem w Subaru Imprezie. Rywalizujący z nim Patrik Sandell i Emil Axelsson (Peugeot 207 Super 2000) stanęli na ostatnim odcinku specjalnym...

W tej sytuacji drudzy byli Andreas Aigner i Klaus Wicha (Mitsubishi lancer Evo IX), którzy tym samym wywalczyli tytuł Mistrzów Świata PCWRC.

Rajd Wielkiej Brytanii 2008 - wyniki nieoficjalne:

Nieoficjalne wyniki w PCWRC

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Patrik Flodin i Göran Bergsten (Subaru Impreza WRX STi)2:56.01,3 godz.2.Andreas Aigner i Klaus Wicha (Mitsubishi Lancer Evo IX)1.42,1 min.3.Guy Wilks i Phil Pugh (Mitsubisho Lancer Evo IX)2.07,7.4.Jari Ketomaa i Miika Teiskonen (Subaru Impreza)4.46,9 min.5.Jaromir Tarabus i Daniel Trunket (Fiat Grande PuntoS2000)12.17,3 min.6.Spyros Pavlides i S. Lancaster (Subaru Impreza WRX STi)13.00,7 min.7.Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX)28.52,6 min.8.David Higgins i Ieuan Thomas (Subaru Impreza WRX STi)32.16,5 min.9.Bernardo Sousa i Jorge Carvalho (Mitsubishi Lancer Evo IX)33.59,4 min.10. Simone Campedelli i Danilo Fappani (Mitsubishi Lancer EvoIX)55.54,8 min.

Foto: Rallyworld©Willy Weyens