Pierwszego dnia zawodnicy przejadą sześć odcinków specjalnych o łącznej długości 145,4 kilometra. Oto jak wygląda harmonogram etapu ze startem i metą w Olbia:

OS1 (Crastazza - 31.13 km): godz. 9.43;OS2 (Terranova - 21.21 km): godz. 10.58;OS3 (Monte Olia - 20.36 km): godz. 11.34;Serwis A (Olbia - 30 min.): godz. 13.10;OS4 (Crastazza - 31.13 km): godz. 14.53;OS5 (Terranova - 21.21 km): godz. 16.08;OS6 (Monte Olia - 20.36 km): gpdz. 16.44;Serwis B (Olbia - 45 min.): godz. 18.00;Meta (Olbia): godz. 18.45.

Rywalizacja zapowiada się bardzo ciekawie. Zgodnie z regulaminem, jako pierwsi wyruszą na trasę Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4), i oni będą "czyścili" trasę. Nie stawia to Mistrza Świata w najlepszej sytuacji, ale Francuz zapowiedział ostry atak od pierwszego odcinka specjalnego. Wiceliderzy i praktycznie jak dotychczas jedyni rywale Loeba i Daniela, Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 06) w Argentynie nie mieli większych szans - ich Ford był po prostu wolniejszy. Fin zapowiedział jednak, że ostatnie modyfikacje sprawiły, że obecnie samochód jest lepszy. Zapowiada do interesującą rywalizację!

Do miejsc na podium kandydują także: Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 06), Daniel Sordo i Marti Marc (Citroën C4) oraz Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC).

Czołówka klasyfikacji Mistrzostw Świata Kierowców: 1. S. Loeb (Francja) - 48 pkt.; 2. M. Grönholm (Finlandia) - 45 pkt.; 3. M. Hirvonen (Finlandia) - 36 pkt.; 4. D. Sordo (Hiszpania) - 22 pkt.; 6. H. Solberg (Norwegia) - 15 pkt.; 7. C. Atkinson (Australia) - 12 pkt.; 7. J. Latvala (Finlandia) - 12 pkt.;pkt.; 9. D. Carlsson (Szwecja) - 9 pkt.; 10. 12. M. Stohl (Austria) - 6 pkt.;

Klasyfikacja Producentów: 1. BP Ford WRT - 81 pkt.; 2. Citroën Sport - 72 pkt.; 3. Stobart VK Ford M-Sport - 30 pkt.; 4. Subaru WRT - 29 pkt.; 5. OMV-Kronos Citroën WRT - 22 pkt.

My liczymy na udany występ Michała Kościuszki i Macieja Szczepaniaka w Renault Clio Super 1600, którzy rywalizują w klasyfikacji JRC.

Przypomnijmy klasyfikację po dwóch rundach JRC: 1. P-G. Andersson (Szwecja) - 20 pkt.; 2. U. Aava (Estonia) - 14 pkt.; 3. J. Molder (Estonia) - 10 pkt.; 4. P. Sandell (Szwecja) - 8 pkt.; 5. J. Béres (Słowacja) - 6 pkt.; 6. A. Cortinovis (Włochy) - 6 pkt.; 7. A. Burkart (Niemcy) - 4 pkt.; 8. T. Svenkerud (Norwegia) - 3 pkt.; 9. M. Rueda (Hiszpania) - 3 pkt.; 10. S. Gallagher (Irlandia) - 3 pkt.: 11. V. Rozukas (Litwa) - 1 pkt.

WYSTARTOWALI! Rozpoczął się pierwszy odcinek specjalny. Kto będzie najbardziej rozbudzony i wytrzyma trudy bardzo długiej próby - przekonamy sie wkrótce!

Pierwszy odcinek specjalny (31,13 km)

Już pierwszy odcinek specjalny przyniósł niespodzianki. O wszystkim decydował dobór opon oraz kolejność na starcie. Różnice w czołówce były znaczne!

Niespodziewanie najlepszy czas uzyskali Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Focus RS WRC 06), którzy wyprzedzili Marcusa Grönholma i Timo Rautiainena (Ford Focus RS WRC 06) o 6,7 sekundy.

Kolejne miejsca zajęli: Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC - strata 7,0 sek.), Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC - 11,2 sek.), Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 - 12,4 sek.), Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 06 - 14,0 sek.), Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06 - 17,8 sek.), Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC - 25,4 sek.), Toni Gardemeister i Jakke Hönkanen (Mitsubishi lancer WRC - 25,7 sek.) oraz Daniel Sordo i Marti Marc (Citroën C4 - 32,3 sek.).

Zgodnie z przypuszczeniami na starcie odcinka zabrakło Daniela Carlssona i Denisa Giraudeta w Citroënie Xsarze WRC, którzy nie zebrali budżetu na start w rajdzie i ze względu na zagrożenie wysoką karą za absencję, stawili się jedynie na odcinku testowym, na starcie honorowym i dziś rano w parku zamkniętym...

Aktualnie do mety zjeżdżają załogi rywalizujące w JRC. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak w Renault Clio Super 1600 stracili do liderów rajdu 3.51,2 minuty, a do najlepszej załogi w klasie - 1.36,7 minuty (Polacy zajęli trzynaste miejsce).

Zwyciężyli w tej klasyfikacji Urmo Aava i Kuldar Sikk (Suzuki Swift Super 1600 - strata 2.14,5 min.), drudzy byli Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki Swift Super 1600 - 2.26,5 min.), trzeci - Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 Super 1600 - 2,54,7 min.).

Drugi odcinek specjalny (21,21 km)

Sébastien Loeb odnalazł - jak się wydaje, swój rytm: wygrał drugi odcinek specjalny. Aspiracje do miejsca w najściślejszej czołówce potwierdził Henning Solberg, trzeci - za bratem Petterem - na mecie próby. Grönholm stracił do Francuza 4,0 sekundy, ale pozostał przed nim w klasyfikacji. Latvala utrzymał prowadzenie.

Tuż za pierwszą dziesiątka plasują się zawodnicy z RPA: Frederico Villagra i Jorge Perez Companc (Mitsubishi Lancer WRC 05), ale tracą do dziesiątego Sordo już 15,8 sekundy.

Wyniki drugiego OS-u: Loeb, Petter Solberg (1,8 sek.), Henning Solberg (2,1 sekundy), Grönholm (4,0 sek.), Latvala (6,8 sek.), Hirvonen (9,7 sek.), Sordo (14,0 sek.), Atkinson (14,3 sek.), Gardemeister (16,7 sek.), Stohl (20,4 sek.).

Po dwóch próbach: 1. Latvala; 2.Grönholm (3,9 sek.); 3. Loeb (5,6 sek.); 4. Petter Solberg (6,2 sek.); 5. Henning Solberg (13,1 sek.); 6. Hirvonen (16,9 sek.); 8. Gardemeister (35,6 sek.); 9. Stohl (39,0 sek.); 10. Sordo (39,5 sek.).

W JRC Andersson (1.49,0 min.) pokonał Aavę o 0,3 sekundy, ale Estończyk pozostał na prowadzeniu. Kościuszko i Szczepaniak znów daleko ze stratą 2.42,7 minuty. Był to swunasty rezultat w JRC i taką właśnie lokatę zajmują Polacy po dwóch odcinkach.

Trzeci odcinek specjalny (20,36 km)

Henning znów w natarciu. Pokonał Marcusa o 1,2 sekundy. Spore straty zanotowali Sébastien (8,4 sek.) i Mikko (8,3 sek.). Jari-Matti zdołał się wybronić (stracił 3,6 sek.) i po raz pierwszy w karierze lideruje przez trzy odcinki z rzędu. Starszy Solberg wyprzedził w klasyfikacji Loeba, a Sordo (mimo sporej straty) - Gardemeistera.

W rajdzie brak już Jana Kopeckyego, który wypadł z trasy.

Wyniki: Henning Solberg, Grönholm (1,2 sek.), Latvala (3,6 sek.), Petter Solberg (4,2 sek.), Hirvonen (8,3 sek.), Loeb (8,4 sek.), Atkinson (9,1 sek.), Stohl (14,8 sek.), Juho Hanninen i Mikko Markkula (Mitsubishi Lancer WRC 05 - 24,2 sek.), Gareth Mac Hale i Paul Nagle (Ford Focus WRC - 38,3 sek.).

Po dwóch próbach: 1. Latvala; 2.Grönholm (1,5 sek.); 3. Petter Solberg (6,8 sek.); 4. Henning Solberg (9,5 sek.); 5. Loeb (10,4 sek.); 6. Atkinson (20,0 sek.); 7. Hirvonen (21,6 sek.); 8. Sordo (50,7 sek.); 9. Hanninen (1.15,9 min.); 10. Mads Östberg i Ole Kristian Unnerud (Subaru Impreza WRC - 1.50,4 min.).

Po weryfikacji wyników okazało się, że Gardemeister zajmuje ósme miejsce (prezd Sordo) - 43,9 sekund straty, a Manfred Stohl jest dziesiąty - 52 sekundy straty.

W JRC Aava (1.35,9 min.) przed Anderssonem (1.36,7 min.). Różnica pomiędzy nimi wynosi obecnie 12,5 sekundy na korzyść Estończyka. Kościuszko i Szczepaniak stracili 2.39,5 minuty (dwunasta lokata), ale awansowali na jedenaste miejsce w klasyfikacji JRC (4.12,1 min. do Aavy). W klasyfikacji generalnej zajmują 38. miejsce ze stratą 9.41,4 minuty.

Po zakończeniu trzeciego odcinka specjalnego załogi udały się do parku serwisowego.

Powiedzieli na serwisie:

Sébastien Loeb: Wszystko jest w porządku, sytuacja jest opanowana. Druga pętla będzie znacznie lepsza!Marcus Grönholm: Szkoda tej straty czterech sekund na drugim odcinku. Ale jest OK. Samochód spisuje się doskonale. Podczas drugiego przejazdu będzie lepiej.Mikko Hirvonen: Musimy podczas serwisu popracować trochę nad ustawieniem samochodu, nie prowadzi się najlepiej.Jari-Matti Latvala: Jest doskonale. Ale do mety jeszcze bardzo, bardzo daleko... Samochód perfekcyjny, trochę się tylko ślizgaliśmy...Henning Solberg: Jedziemy z tyłu i nie popełniliśmy żadnych błędów. Jesteśmy na prawdę skupieni!Petter Solberg: Ciągle szukam właściwego rytmu i tempo nie było najlepsze. Jestem pewien, że zdecydowanie poprawimy się na drugim przejeździe.

Zawodnicy opuścili kuż strefę serwisową i udali się na drugą pętlę rajdu.

Czwarty odcinek specjalny (31,13 km)

Gdy na metę wjechałała pierwsza załoga jadąca w rajdzie: Loeb i Elena, od razu stało sie jasne, że rywalizacja nabiera tempa. Francuzi poprawili bowiem czas swojego przejazdu odcinka (w porównwniu z pierwszą pętlą) aż o 29,8 sekundy! Jeszcze szybsi byli Grönholm i Rautiainen - pobili samych siebie o 42,6 sekundy. Fachowcy ze zdumienia przecierali oczy. Wszyscy oczekiwali na przyjazd liderów Latvali i Anttili...

Hirvonen i Jarmo Lehtinen stracili niespełna dwie sekundy do Loeba, Sordo i Marti - 16,4 sekundy. Spore straty zanotowali: Henning Solberg, a szczególnie Petter Solberg. Napięcie wzrastało...

Wreszcie dojechał Jari-Matti Latvala. Uzyskał czas o 0,7 gorszy od Loeba i o 6,8 sekundy od Grönholma. Aktualny Wicemistrz Świata został nowym liderem!

W klasyfikacji zaszły więc zmiany...

Wyniki odcinka: Grönholm, Loeb (6,1 sek.), Latvala (6,8 sek.), Hirvonen (8,0 sek.), Henning Solberg (16,3 sek.), Sordo (22,5 sek.), Petter Solberg (27,0 sek.), Atkinson (28,5 sek.), Stohl (36,0 sek.), Gardemeister (36,4 sek.)..

Po czterech OS-ach: 1. Grönholm; 2. Latvala (5,3 sek.); 3. Loeb (15,0 sek.); 4. Henning Solberg (24,3 sek.); 5. Hirvonen (28,1 sek.); 6. Petter Solberg (32,3 sek.); 7. Atkinson (47,0 sek.); 8. Sordo (1.11,7 min.); 9. Gardemeister (1.25,5 min.); 10. Stohl (1.33,3 min.).

W JRC - Aava (2.50,0 min.) powiększył przewagę nad Anderssonem (2.53,2 min.) o kolejne 3,2 sekundy i po czterech próbach wyprzedza rywala już o 15,7 sekundy. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak stracili do Grönholma 4.14,9 minuty. Są na dziesiątym miejscu w JRC (5.37,0 min. do Aavy), a do lidera rajdu trasą 13.54,8 minuty.

Piąty odcinek specjalny (21,21 km)

Piąta próba zdecydowanie pasuje Loebowi. Francuz podczas drugiego przejazdu zyskał do Grönholma aż 12,3 sekundy! Sébastienpoprawił własny wynik aż o 30 sekund, Marcus - "tylko" o 20,5 sekundy... Różnica pomiędzy dwoma wielkimi kierowcami wynosi obecnie 2,6 sekundy.

Mikko Hirvonen zrównał się w klasyfikacji z Henningiem Solbergiem - obaj po czterech pięciu próbach mają jednakowy czas (jest on ofcijalnie mierzony do dziesiętnych części sekundy). Fin jest lepszy od Norwega w setnych częściach sekundy. "Nie jedzie się" zupełnie Petterowi Solbergowi, który notuje duże straty.

Z rajdu odpadli Jari-Matti Latvala oraz Chris Atkinson, którzy zapewne powrócą jutro w systemie Superally.

Organizatorzy mają problemy z publikacją wyników. Przed przerwa "zgubili" im się Stohl i Gardemeister.

Niepełne wyniki odcinka: Loeb, Grönholm (12,3 sek.), Hirvonen (12,5 sek.), Sordo (14,6 sek.), Henning Solberg (16,3 sek.), Petter Solberg (27,0 sek.), Gardemeister (33,4 sek.), Stohl (48,4 sek.).

Po pięciu odcinkach specjalnych: 1. Grönholm; 2. Loeb (2,7 sek.); 3. Hirvonen i Henning Solberg (po 28,3 sek.); 5. Petter Solberg (47,0 sek.); 6. Sordo (1.14,0 min.); 7. Gardemeister (1.46,6 min); 8. Stohl (2.09,4 min.).

Niestety trasa Rajdu Włoch przerasta możliwości naszej jedynej załogi: Michała Kościuszki i Macieja Szczepaniaka. Tym razem Polacy stracili 3.45,1 minuty. Być może mają nawet szanse na zajęcie punktowanego miejsca w JRC (są obecnie na dziewiątym miejscu), ale jeśli traci sie po 125 kilometrach OS-owych 7.17,2 minuty do liderów, to znak, że nie jest się równorzędnym rywalem...

W klasyfikacji JRC prowadzi Aava, ale na ostatnim odcinku Andersson nadrobił 5,2 sekundy, więc róznica pomiędzy załogami zmalała do 10,5 sekundy. Będzie jeszcze dużo walki...

Szósty odcinek specjalny (20,36 km)

"Pozamiatane"! Marcus Grönholm miał problemy z amortyzatorami na ostatnbim odcinku pierwszego etapu, stracił 25,1 sekundy i jak się wydaje losy rywalizacji zostały przesądzone. Strata 22,4 sekundy "ustawia" bowiemsytuację w rajdzie: Loeb nie zwykł popełniać błędów. Jeśli nie zajdą nieprzewidziane okoliczności - Marcusowi będzie niezwykle trudno go pokonać...

Trochę szkoda, bo niewatpliwie rajd straci na atrakcyjności.

Grönholm będzie się obecnie musiał bronić przed atakami kolegi z zespołu, Mikko Hirvonena, który ma stratę zaledwie 6,7 sekundy.

Nieoficjalne wyniki ostatniej próby pierwszego etapu: Loeb, Hirvonen (3,5 sek.), Sordo (7,0 sek.), Henning Solberg (7,3 sekundy), Gardemeister (20,3 sek.), Grönholm (25,1 sek.), Petter Solberg (26,7 sek.), Stohl (29,1 sek.), Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC - 34,3), Mac Hale (51,6 sek.).

Nieoficjalnie po sześciu OS-ach: 1. Loeb; 2. Grönholm (22,4 sek.), 3. Hirvonen (29,1 sek.); 4. Henning Solberg (32,9 sek.); 5. Petter Solberg (1.11,0 min.); 6. Sordo (1.18,3 min.); 7. Gardemeister (2.04,2 min.); 8. Stohl (2.35,8 min.); 9. Wilson (3.34,9 min.); 10. Mac Hale (4.38,3 min.).

W klasyfikacji JRC Andersson znów odrobił do Aavy, ale tylko 2,2 sekundy. Liderem został więc nadal Estończyk, którego przewaga wynosi 8,3 sekundy.

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak mety odcinka nie osiągnęli - powodem były problemy z silnikiem w ich Clio. Być może wystartują w Superally, ale mieli i tu pecha - został im zaliczony czas aż o 10 minuty gorszy od Anderssona... W klasyfikacji JRC nasza załoga zajmuje szesnaste miejsce, w generalnej - 58 (20.59,2 minuty straty).

POWIEDZIELI

Sébastien Loeb: Wiedziałem, że Marcus ma problemy i atakowałem, ile się dało!Marcus Grönholm: Skończyły się amortyzatory, dlatego straciłem 25 sekund i prowadzenie... Jutro będzie ciężko odrobić straty.Mikko Hirvonen: Dla mnie to dobry wynik. Pamiętajmy, że to dopiero pierwszy dzień rajdu. Jeszcze dwa dni i dużo odcinków.Petter Solberg: Cały czas mieliśmy problemy z hamulcami. Staciliśmy bardzo wiele. Dobrze, że to juz koniec etapu...Daniel Sordo: Ładny rajd, podoba mi się. Jeszcze daleko do mety.Toni Gardemeister: Przez cały czas jechałem środkiem drogi i starałem się w ogóle nie ciąć zakrętów.Manfred Stohl: Uff, udało sie dojechać. Mieliśmy problem z oponami, skończyły nam się i pływaliśmy...Henning Solberg: Mieliśmy trochę szczęścia, uderzyliśmy lekko przodem, ale na szczęście nic się nie stało...

NIEOFICJALNE WYNIKI PO PIERWSZYM ETAPIE

Nr startowyKierowca (Auto) Czas1. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4) 1:42,10,0 godz.2. Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 06) 22,4 sek.3. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 06) 29,1 sek.4. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06)32,9 sek.5. Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC)1.18,3min.6. Daniel Sordo i Marti Marc (Citroën C4)1.21,0 min.7. Toni Gardemeister i Jakke Hönkanen (Mitsubishi lancer WRC)2.04,2min.8. Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC)2.35,8 min.9. Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC)3.34,0 min.10. Gareth Mac Hale i Paul Nagle (Ford Focus WRC)4.38,3 min.14. Urmo Aava i Kuldar Sikk (Suzuki Swift Super 1600)11.44,2 min. 58. Michał Kościuszko i Maciej szczepaniak (Renault Clio Super 1600)29.59,2 min.

...............................................................................................................................

UWAGA:

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!