Odnosząc 40 zwycięstwo w RMŚ, obrońca tytułu nadrobił 3 punkty do lidera klasyfikacji Kierowców, natomiast sytuacja w tabeli Konstruktorów nie uległa zmianie.

Na trzecim etapie rajdu Loeb i Elena przez cały etap musieli umiejętnie gospodarować swą 29-sekundową przewagą, by obronić się przed atakiem dwóch głównych konkurentów.

Naprawdę dałem na nim z siebie wszystko, jeszcze bardziej opóźniając hamowania i korzystając z tego, że trasa była szersza, szybsza i czystsza - komentował swoja jazdę Mistrz Świata. Walka była chwilami frustrująca. Otwierając stawkę, odkurzając trasę, nie byliśmy w stanie jechać skutecznie. Dobrze, że wcześniej zyskaliśmy przewagę, która wystarczyła do końca. Pozostawało nam nie popełnić żadnego błędu. C4 spisywał się perfekcyjnie. Utrata wygranej byłaby tu wielkim rozczarowaniem. Jestem szczęśliwy, dziękuję zespołowi, cieszę się z postępów w klasyfikacji. Po raz kolejny przekonaliśmy się, że nasz samochód radzi sobie doskonale w takim terenie. To dobry znak na resztę sezonu.

Dani Sordo i Marc Martí, po pięknej jeździe i stoczonej zaciętej walce z Włochem Gigi Galli, zajęli piąte miejsce.

- Nie udało mi się w tym etapie zwiększyć tempa na tyle, by z nim wygrać – żałował na mecie Hiszpan. Próbowaliśmy różnych ustawień, nie trafiając na takie, które pozwoliłyby mi w pełni wykorzystać potencjał samochodu. Jestem trochę rozczarowany, ale cieszę się z dobrych czasów pierwszego dnia i z punktów zdobytych dla Citroëna. Przed nami jeszcze długi sezon, będziemy mieli następne okazje, by wejść na podium.

- Biorąc pod uwagę skalę trudności, jakie trzeba było pokonać, nasz sukces daje powód do wielkiej satysfakcji; jest nagrodą za pracę całego zespołu” – podsumował Olivier Quesnel. Wymagał stoczenia zaciętej walki, trwającej trzy pełne dni – oto dowód konkurencyjności naszych załóg. Przez większą część rajdu Sébastien i Daniel musieli robić pierwszy ślad, przecierać trasę dla rywali. Poradzili sobie w imponującym stylu. Po raz czterdziesty wygrali rajd WRC za kierownicą Citroëna, poprawiając przy okazji swoje notowania w tabeli. Dani i Marc też zasługują na uznanie za wspaniałą jazdę, choć drugi etap, utrudniony czyszczeniem trasy, był dla nich mniej pomyślny. Punkty zdobyte na Sardynii pozwalają nam utrzymać pozycję w klasyfikacji Konstruktorów. Trzeba też wspomnieć o wynikach dwóch innych C4 WRC, z zespołu PH-Sport, wspieranego przez Citroën Technologies: Urmo Aava i Kuldar Sikk zajęli ósme, a Conrad Rautenbach/David Senior - trzynaste miejsce.

Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:

Etap 1: OS1: Jari-Matti Latvala (Ford Focus); OS2 i OS3: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS4: Gigi Galli (Ford Focus); OS5: S. Loeb; OS6: JM. Latvala.;Etap 2: OS7, 8, 9, 10, 11 i 12: JM. Latvala.Etap 3: OS13: Mikko Hirvonen (Ford Focus); OS14: S. Loeb; OS15: JM. Latvala; OS16: M. Hirvonen; OS17: JM. Latvala.

Najskuteczniejsi:

J.M. Latvala, 10 najlepszych czasów; S. Loeb, 4; M. Hirvonen, 2; G. Galli, 1.

Kolejni liderzy rajdu:

OS1: J.M. Latvala; OS2 do OS17: S. Loeb.