A oto szczegóły dotyczące tych dwóch rajdów. Zastrzegamy, że w harmonogramie zawodów mogą jeszcze nastąpić zmiany - do ich rozpoczęcia pozostało bowiem sporo czasu.

Rajd Elmot - Remy

Organizatorem 35. edycji Rajdu Elmot – Remy jest tradycyjnie Automobilklub Sudeck. Druga runda RSMP zaplanowana jest w dniach 27-28 kwietnia.

Trasa rajdu będzie wiodła tradycyjnie malowniczymi drogami Przedgórza Sudeckiego i Gór Sowich. Rozegranych zostanie siedemnaście odcinków specjalnych - pięć w piątek i dwanaście w sobotę.

Nawiązaniem do dawnych czasów jest OS po ulicach Świdnicy. Próba zostanie rozegrana pięciokrotnie w ciągu dwóch dni, a zaczynać się i kończyć będzie na ulicach Śląskiej i Sprzymierzeńców.

Trasa rajdu liczy 506 km, z czego prawie 178 km to odcinki specjalne. Rajd rozpocznie się i zakończy na świdnickim Rynku. Park serwisowy zlokalizowano jak zwykle przy zakładach Remy Automotive Poland.

Wkrótce ruszy strona rajdu, która wciąż jest w budowie.

Rajd Polski

64. Rajd Polski, najstarsza po Rajdzie Monte Carlo impreza samochodowa na świecie, po raz drugi kandydować będzie do cyklu WRC. Na razie stanowi jedynie rundę Mistrzostw Europy.

Organizatorzy w celu uatrakcyjnienia rywalizacji (szczególnie dla kibiców) postanowiliwłączyć do programu Superoes w Mikołajkach! Szutrowa próba rozpocznie rajd w piątek, 8 czerwca wieczorem - będzie również przejeżdżana na zakończenie sobotniego etapu.

Bazę rajdu ponownie stanowi Hotel Gołębiewski. Podobnie jak przed rokiem, park serwisowy zostanie zlokalizowany w pobliżu hotelu. Trasa rajdu liczy 730 kilometrów, z czego 283 km to czternaście odcinków specjalnych.

Dyrektorem Rally Poland będzie tradycyjnie Grzegorz Gac.

Poczyniono też kroki w celu wzmocnienia organizacyjnego zawodów. Ubiegłoroczny przewodniczący ZSS, Francuz Jacky Jung odpowiada za kontakty z zawodnikami - tę samą funkcję pełni podczas rund WRC. Jego żona, Irene Jung, także z doświadczeniem w Mistrzostwach Świata, została sekretarzem Zespołu Sędziów Sportowych. Przy rajdzie tradycyjnie pracować będą działacze kilku klubów – najwięcej z Automobilklubu Polski.

Do rajdu dopuszczono samochody klasy A8, które nie będą klasyfikowane w mistrzostwach Europy. Można zatem wystawić WRC!

W ostatnich dniach Rada Nadzorcza PKN Orlen zatwierdziła plan finansowy Koncernu, zawierający między innymi budżety Spółek Grupy ORLEN. W komunikacie napisano o finansowanie Wisły Płock, natomiast nie znalazły się informacje dotyczące sponsorowania (podobnie jak w latach ubiegłych), Rajdu Polski. Na szczęście to nic nie znaczy i jak tylko otrzymamy stosowne informacje na ten temat – poinformujemy Czytelników!

Wstępny program 64. Rajdu Polski

Piątek, 8 czerwca:18.00: OS 1 Superoes - Mikołajki (2,00 km).

Sobota, 9 czerwca:8.00: wyjazd z parcu ferme;8.02: serwis A Mikołajki (20 minut)9.37: OS 2 Gawliki (27,92 km);10.22: OS 3 Wydminy (25,46 km);10.57: OS 4 Miłki (20,28 km); 12.27: serwis B Mikołajki (20 min.);14.04: OS 5 Gawliki (27,92 km);14.49: OS 6 Wydminy (25,46 km);15.24: OS 7 Miłki (20,28 km);16.43: OS 8 Superoes - Mikołajki (2,00 km);16.49: serwis C Mikołajki (45 minut).

Niedziela, 10 czerwca:8.00: wyjazd z parc ferme;8.02: serwis D Mikołajki (20 minut);8.35: OS 9 Mikołajki (20,05 km);9.18: OS 10 Tros (16,60 km);10.34: OS 11 Paprotki (29,35 km:12.29: serwis E Mikołajki (20 minut);13.02: OS 12 Mikołajki (20,05 km);13.45: OS 13 Tros (16,60 km)15.01: OS 14 Paprotki (29,35 km)16.51: serwis F Mikołajki (20 minut);17.19: meta w Mikołajkach.