W barwach nowego zespołu Dynamic Word Rally Team polska załoga wystartuje w Mistrzostwach Świata w dwóch pełnych cyklach SWRC i WRC Cup przygotowanym przez M-Sport, a obsługiwanym w trakcie rajdów przez firmę Symtech Fordem Fiesta S2000.

- To fantastycznie móc przystąpić do nowego sezonu mając za sobą tak mocny zespół sponsorski i świetne zaplecze techniczne. Spółka LOTOS Paliwa od dawna obecna w sportach motorowych postanowiła wesprzeć również mnie, rozpoczynając największy rajdowy projekt w Polsce. Dzięki temu kibice będą mogli oglądać naszą rajdówkę - Forda Fiesta S2000 - pięknie prezentującą się w barwach Lotos Dynamic. Sezon 2010 będzie dużym wyzwaniem - nowe auto, nowy zespół i nowa klasa rozgrywek. Te zmiany niewątpliwie działają na mnie bardzo mobilizująco. Wspólnie z Dynamic World Rally Team przystępujemy do długofalowego projektu, dzięki któremu osiąganie dobrych wyników będzie możliwe sukcesywnie i w zaplanowany sposób. Znam większość swoich rywali w SWRC i rajdy, w których będziemy rywalizować. Jestem przekonany, że stać nas na walkę o wysokie miejsca w każdym rajdzie. Już nie mogę się doczekać pierwszego startu w Meksyku! – powiedział Michał Kościuszko.

- Jestem niezmiernie szczęśliwy, że w sezonie 2010 będziemy mogli rywalizować w tak prestiżowych cyklach, jak SWRC i WRC Cup. Starty w barwach Dynamic Word Rally Team są kolejnym krokiem w drodze do zdobycia mistrzostwa świata. Patrząc na listę zgłoszeń zespołów startujących w mistrzostwach możemy mieć pewność, że rywalizacja będzie bardzo zacięta i wyrównana. SWRC i WRC Cup przyciągnęły nazwiska od wielu lat znane na trasach rajdowych. Myślę, że nasza walka przysporzy wielu emocji kibicom oraz dziennikarzom – dodał Maciek Szczepaniak.

Załoga pojedzie Fordem Fiesta S2000, wybranym przez Michała Kościuszko po serii jazd testowych.

- W czasie testów zrobiłem autem parę kilometrów i jestem przekonany, że dokonałem najlepszego wyboru. Ford Fiesta S2000 to samochód z bardzo dużym potencjałem – powiedział Michał.

Zespół Dynamic World Rally Team został oficjalnie zgłoszony do startów w pełnych cyklach SWRC i WRC Cup. Kalendarz startów obejmuje rajdy: Meksyku (5-7 marca), Jordanii (1-3 kwietnia), Portugalii (28-30 maja), Finlandii (29-31 lipca), Niemiec (20-22 sierpnia), Francji (1-3 października) i Wielkiej Brytanii (12-14 listopada).

W Polsce kibice będą mieć okazję zobaczyć zespół Dynamic World Rally Team podczas Rajdu Polski (4-6 czerwca) i Rajdu Barbórka.

W sezonie 2010 Partnerem Głównym zespołu jest marka Lotos Dynamic, a partnerami wspierającymi firma Ford Polska Sp. z o.o. i Klub Sportowy PROF.

- Wierzę w sukces Dynamic World Rally Team. Zaangażowanie doświadczonego zespołu przygotowującego obiecujący samochód połączone z talentem takiego zawodnika, jak Michał Kościuszko oraz wsparciem, które zapewnia mu Lotos pozwolą zrealizować wyznaczone cele i pokazać się podczas światowych rajdów z jak najlepszej strony – powiedział Paweł Lisowski, prezes LOTOS Paliwa Sp. z o.o.

- Firma Ford od wielu lat wspiera sport samochodowy na całym świecie. Także w Polsce mieliśmy niezwykłą możliwość współpracy z jednym z najlepszych kierowców lat 90., śp. Januszem Kuligiem. Patrząc na rozwój kariery i sukcesy, jakie odnosi Michał Kościuszko postanowiliśmy wesprzeć tego ambitnego, niezwykle utalentowanego i bardzo szybkiego kierowcę. W naszych oczach jest to najbardziej perspektywiczny polski kierowca, z dużymi szansami, by odnieść światowy sukces – mówił Adam Kołodziejczyk, prezes i dyrektor generalny Ford Polska Sp. z o.o.

FORD FIESTA S2000 - SPECYFIKACJA

SILNIKBudowa4 cylindry, 16 zaworów, Pipo I4 Duratec S2000, system elektronicznego sterowania pracą silnika Cosworth, katalizator spalinPojemność1998 cm3Średnica tłoka87 mmSkok tłoka83 mmMoc280 KM przy 8000 obr. / min.Moment obrotowy260 Nm przy 6500 obr. / min. UKŁAD NAPĘDOWYRodzajstały na 4 kołaSkrzynia biegówM-Sport / Xtrac ze sprzęgłem AP, sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów ZAWIESZENIEPrzód / tyłkolumny MacPersona z amortyzatorami Reiger, trzy regulacje amortyzacji, przedni i tylny stabilizator, aluminiowe zwrotnice OPONYAsfaltobręcze magnezowe, opony 650mm, 8x18 caliSzuterobręcze aluminiowe, opony 650mm, 7x15 cali HAMULCEAsfalt: przód355mm Brembo wentylowane, 4-tłoczkowe monoblokowe zaciski hamulcoweAsfalt tył300mm Brembo wentylowane, 4-tłoczkowe monoblokowe zaciski hamulcoweSzuter: przód i tył300mm Brembo wentylowane, 4-tłoczkowe monoblokowe zaciski hamulcoweRęcznyhydrauliczny UKŁAD KIEROWNICZYRodzajprzekładnia zębatkowa ze wspomaganiem, o wysokim przełożeniu (12:1) – 1,5 obrotu pomiędzy skrajnymi położeniami ZBIORNIK PALIWAStandardFIA FT3PołożeniecentralnePojemność80 litrów ELEKTRONIKARodzajsystem Cosworth umożliwiający zbieranie i analizowanie danych podczas rajdu KROSERIARodzajkonstrukcja samonośna, unikalne kompozytowe poszycie, wspawana stalowa klatka bezpieczeństwa, stal T45. Spoiler aerodynamiczny – tylny, unikalny system mocowania przedniego zderzaka WYMIARYDługość3958 mmSzerokość1820 mmWaga1 200 kg