Na podwarszawskim obiekcie odbyły się Mistrzostwa Europy Strefy Centralnej jednocześnie z Mistrzostwami Polski i Mistrzostwami Czech, organizowane przez Automobilklub Rzemieślnik.

Na starcie obok krajowej czołówki stanęli zawodnicy z Czech, Węgier, Austrii i Białorusi.

Jako pierwsza zawsze startuje klasa narodowa. Teoretycznie najsłabsze auta w zawodach Rallycrossu, okazały się najbardziej waleczne. Najszybszy w Słomczynie był Łukasz Figiel. Drugie miejsce wywalczył Konrad Kacprzak. Na trzeciej pozycji uplasował się Krzysztof Skorupski, debiutujący w tym roku w Rallycrossie. Doświadczenie nabyte w Szayowozie zaczęło przynosić efekty, mimo że Szayowóz i Fiat Seicento różnią się sposobem napędu.

W dywizji 1 gdzie startują najmocniejsze auta tryumfował Piotr Dyjak. Kierowca z Olsztyna debiutował za kierownicą Mitsubishi Lancera i stopniowo oswajał się z nową maszyną. Pierwsze kilometry były bardzo nerwowe, ale z każdym okrążeniem czasy poprawiały się. W biegu finałowym Piotr zajmował drugą pozycję, a po awarii lidera wysunął się na pierwszą pozycję.

Faworyt zawodów, Alois Hoeller w Fordzie Focusie, prowadził przez większą część zawodów. Niestety w biegu finałowym auto słabło z okrążenia na okrążenie i ostatecznie Austriak zajął drugą pozycję.

Rewelacyjnie spisał się Adam Kozak. Kierowcy Renault Clio udało się wywalczyć trzecią pozycję w dywizji 1, mimo że dysponuje autem z napędem na jedną oś, podczas gdy konkurencja autami 4x4.

Bela Goracz w Oplu Corsie tryumfował w dywizji 1A. Kierowca z Węgier zwyciężył w Mistrzostwach Europy Strefy Centralnej. W Mistrzostwach Polski pierwszy był Zygmunt Stanek przed Kamilem Sokołowskim.

Roman Castoral i Łukasz Tyszkiewicz stoczyli ostrą walkę o zwycięstwo w dywizji 2. Kierowcy walczą o punkty do Mistrzostw Europy Strefy Centralnej. Łukasz potwierdził dobrą formę i powoli zmniejsza stratę do lidera, jednak tym razem szybszy był Roman Castoral i to on tryumfował w Słomczynie.

W bardzo widowiskowej klasie aut tylno-napędowych, czyli dywizji Rx Cup, zwyciężył Andrzej Grigorjew startujący Seatem Ibizą. W klasie z utraconą homologacją najszybszy był Marek Ozimski w BMW 318.

Bo biegach finałowych odbył się jeszcze jeden bieg. Handicap zawsze kończy zawody w Słomczynie. To mieszany "bieg na dochodzenie". Razem startują auta z każdej dywizji. Możliwość udziału ma dwóch najlepszych z finału. Zawodnicy startują w odstępach czasowych i teoretycznie wszyscy powinni spotkać się razem na mecie. Podczas wyścigu dochodzi do ciekawych sytuacji gdzie np. Fiat Seicento ucieka przed Mitsubishi Lancerem.

Ostatni bieg III rundy wygrał Łukasz Zoll w BMW. Drugi był Łukasz Tyszkiewicz w Oplu Astra OPC, a na trzeciej pozycji finiszował Łukasz Figiel w Fiacie Seicento. Całe podium dla Łukaszów!

Warto odnotować występ jedynej kobiety za kierownicą - Patrycji Stępniewskiej.

WYNIKI III RUNDY MPRC

Klasa Narodowa

Dywizja 1

Dywizja 1A

Dywizja 2

Dywizja 4

Dywizja 5

Dywizja 6

Dywizja Rx Cup

Bieg Handicapowy

MiejsceKierowca (Kraj)1. Łukasz Zoll (Polska - BMW E36)2.Łukasz Tyszkiewicz (Polska - Opel Astra OPC)3.Łukasz Figiel (Polska - Fiat Seicento)4.Marek Ozimski (Polska - BMW E318)5.Konrad Kacprzak (Polska - Fiat Seicento)6.Marcin Kasprolewicz (POlska - Ford Sierra Rx)7.Łukasz Kabaciński (Polska - Subaru Impreza)8.Witold Starobrat (Polska - Ford Focus)