Dzięki temu na torze zobaczymy zawodników z Czech, Austrii i Węgier.

Zawodnicy będą startować w połączonych klasach. Klasa 3 zostanie połączona z dywizją 1A i analogicznie klasa 4 z autami z dywizji 1. Mimo, że goście nie walczą o punkty do MP to wszyscy wystartują razem, puchary czekają na trzech najszybszych w klasie niezależnie od klasyfikacji narodowych. W Słomczynie wystartuje również dywizja 2 z europejską czołówką. Obecnie liderami klasyfikacji ME są Czesi - Roman Castoral i Tomas Kotek, którzy zapowiedzieli swój udział w słomczyńskich zawodach. Polskę będą reprezentować Adam Kozak i Łukasz Tyszkiewicz, a klasa liczy 9 aut. To będzie bardzo dobra okazja dla naszych zawodników do sprawdzenia się w bojowych warunkach.

Łącznie na torze w Słomczynie wystartuje ponad pięćdziesięciu zawodników. Kibice będą mogli zapoznać się z ciekawymi konstrukcjami. Peter Ratler wystartuje Seatem Leonem - jest to mało popularne auto w dywizji 1.

Poprzednia runda w Czechach na torze w Sosnovej pokazała, że jednocześnie bardzo szybkie. Także będzie można zobaczyć dwa Mitsubishi Lancer – auto, które jest często stosowane w rajdach, ale w rallycrossie nie cieszy już taką popularnością. Węgrzy jednak skutecznie zaadaptowali to auto do wyścigów torowych. Obok Seata i Lancerów zobaczymy także historyczną Lancie Delta z Czechem Iro Josefem za kierownicą.

Zawody w Słomczynie to dopiero trzecia runda w sezonie. Rallycross najpóźniej rozpoczął nowy sezon ze wszystkich dyscyplin sportów motorowych. Zawodnicy mają za sobą rundę w Toruniu i Sosnovej. Teraz czas na Słomczyn. Na zawodników i kibiców czeka wiele niespodzianek. Nawierzchnia została wyremontowana po ubiegłym sezonie i zimie. Do tego wybudowano Joker Lap, który od tego weekendu będzie stałym elementem rywalizacji na torze w Słomczynie. Sytuacja w klasyfikacji przed zawodami 23 i 24 czerwca dopiero zaczyna się układać. W klasie 2 liderem jest Tomasz Oleksiak, ale ma niewielką przewagę nad konkurentami. Druga runda w Sosnovej pokazała, że Grzegorz Niedziołko też potrafi wygrywać i bezbłędnie pojechał bieg finałowy nie dając rywalom szans na wyprzedzenie. Obecnie drugi w klasyfikacji Jacek Chojnacki systematycznie i skrupulatnie zbiera punkty, co na pewno przyda się na koniec sezonu. Pojedyncza wygrana może przynieść awans tego doświadczonego zawodnika.

Maciej Nasiłowski prowadzi w klasie 3. Tuż za nim uplasował się Michał Guranowski. Trzecie miejsce zajmuje Piotr Tyszkiewicz, który dopiero oswaja się z nowym autem i jego charakterystyką. W klasie 4 prowadzi Marcin Wicik. Wobec braku konkurentów zawodnik z Bydgoszczy ma bardzo ułatwione zadanie w drodze po punkty.

Od tego roku w rallycrossie startuje klasa 6 czyli dwulitrowe auta z napędem na tylną oś. Liderem klasy po dwóch rundach jest Bohdan Ludwiczak. Frekwencja klasy rośnie z rundy na rundę. Start w klasie zapowiedział Andrzej Grigorjew, który dostosował swojego Seata Ibizę do wymogów nowej klasy. Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku Andrzej startował Seatem w klasie 3 czyli w grupie aut z napędem na przednią oś. Regulamin klasy 6 dopuszcza przeniesienie napędu.

Zapraszamy 23 i 24 czerwca na III rundę Mistrzostw Polski w Rallycrossie. Przypominamy, że zawody będą dwudniowe. Tor w Słomczynie sąsiaduje z giełdą samochodową, dlatego w niedzielę należy uwzględnić wzmożony ruch na trasie dojazdowej. Na stronie internetowej III rundy (http://www.rallycross.pl/strona/index.htm) znajdują się mapy i opisy trasy jak ominąć największe korki.

Harmonogram III rundy MPRC w Słomczynie

Sobota, 23 czerwca:- godz. 14.00 - 15.15 - trening wolny;- godz. 15.30 - 16.30 - trening oficjalny;- godz. 17.00 - I bieg kwalifikacyjny.

Niedziela, 24 czerwca:- godz. 8.00 - 9.00 - rozgrzewka;- godz. 9.15 - II i III bieg kwalifikacyjny;- godz. 13.00 - biegi finałowe;- godz. 14.45 - rozdanie nagród.