Logo
WiadomościAktualnościRegeneracja wg Boscha

Regeneracja wg Boscha

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Części i podzespoły tańsze o około 40 procent od nowych. I nie chodzi o podróbki.

Części są oryginalne i mają roczną gwarancję. Dlaczego więc są tańsze? Bo są regenerowane. Wszystko za sprawą wprowadzenia przez Boscha systemu regeneracji podzespołów, które uległy zużyciu podczas eksploatacji pojazdu. Ich naprawa wykonywana jest w zakładach produkcyjnych koncernu, a sprzedaż odbywa się w sieci autoryzowanych serwisów oraz wybranych hurtowniach motoryzacyjnych. Podzespoły objęte systemem wymiany BX wyróżnia specjalny znak (patrz apla obok). Części, z których zbudowany jest pojazd, zużywają się w czasie eksploatacji. Niektóre tracą swoje własności użytkowe szybko, np. filtry, klocki hamulcowe, świece zapłonowe muszą być okresowo wymieniane na nowe. Inne, nawet po koniecznej wymianie, nadal mają znaczną wartość i ich wyrzucanie jest z ekonomicznego punktu widzenia nieopłacalne. W przypadku tej grupy produktów stosuje się ich naprawę w wyspecjalizowanych centrach technicznych. Naprawione podzespoły są pełnowartościowe i mogą być powtórnie zamontowane w pojeździe. Analiza kosztów takiego postępowania skłoniła wielu producentów pojazdów do opracowania i wdrożenia systemu fabrycznej naprawy części i podzespołów. Dla użytkowników starszych samochodów korzyścią jest szybka naprawa pojazdu przy użyciu części o niższej cenie. W ramach programu oferowane są rozruszniki, alternatory, elementy układów wtryskowych i zapłonowych silników benzynowych oraz wysokoprężnych dla wszystkich grup pojazdów - od samochodów osobowych aż po maszyny rolnicze i ciężkie pojazdy budowlane.Naprawa wszystkich produktów wykonywana jest przy użyciu oryginalnych podzespołów. 100 procent części eksploatacyjnych podlega wymianie na nowe. Wszystkie zakłady firmy, zajmujące się regeneracją produktów, posiadają certyfikat jakości zgodny z normą ISO 9000. Warto podkreślić, że na wszystkie produkty regenerowane obowiązuje, tak jak na nowe produkty fabryczne, roczna gwarancja. Dodatkową zaletą jest ochrona środowiska. W porównaniu z produkcją nowego podzespołu zaoszczędza się ok. 90 procent surowców naturalnych oraz energii potrzebnej do wytworzenia odzyskiwanych elementów składowych. Zastosowanie części elementów ze zużytych podzespołów czyni cenę regenerowanych elementów znacznie korzystniejszą w stosunku do fabrycznie nowych odpowiedników. Różnica w cenie wynosi średnio 40 procent przy tych samych parametrach technicznych i rocznej gwarancji.Sprzedaż podzespołów, które obejmuje program BX, odbywa się według zasady "sztuka za sztukę". Oznacza to zwrot części używanych w zamian za zakupiony produkt regenerowany. Musi się on znajdować w oryginalnym opakowaniu, w którym dostarczono część regenerowaną. Możliwości Boscha są ogromne. Dla przykładu system wymiany BX odnoszący się do rozruszników i alternatorów pokrywa 97 procentach zapotrzebowania rynku europejskiego na te elementy. Rosnąca popularność i zainteresowanie warsztatów oraz sklepów świadczą o zapotrzebowaniu na regenerowane markowe produkty.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: