Później przyszła pora na trochę większy Dauphine. Równolegle cały czas produkowano skonstruowany jeszcze przed wojną model Juvaquatre. To jednak nie wystarczało. Szybki rozwój małych, rodzinnych przedsięwzięć zmusił wiele francuskich firm do zbudowania rodzinnego, wielozadaniowego samochodu, który poza funkcjami wybitnie pasażerskimi obsłużyłby jeszcze mały biznes. Chodziło po prostu o znane dzisiaj kombi. Wyzwanie z lat 40. wymogło na Renault zbudowanie serii Colorale, czyli małych aut dostawczych o ładowności 300 kg. Jednym z serii był prezentowany już model Dauphinoze. Początek serii dał w 1950 r. Renault Colorale napędzany przedwojennym silnikiem o pojemności 2383 ccm i mocy 52 KM pochodzącym z modelu Vivaquatre. Model ten produkowano w wersji break i pikap. W 1954 r. rodzina Colorale powiększyła się o takie modele, jak czterodrzwiowy Praire oraz dwudrzwiowy Savane. Obydwa napędzane były silnikami o pojemności 1997 ccm, ale za to o mocy 60 KM.
Renault Colorale 1950 Francja
Po II wojnie światowej zakłady Renault zostały upaństwowione. Pierwszym powojennym modelem firmy był maleński 4CV.
Auto Świat
Renault Colorale 1950 Francja