Renault Megane R26.R na pierwszy rzut oka niezbyt różni się od modelu R26, ale w porównaniu do wersji „podstawowej”, która ze szczyptą zaparcia nadaje się do codziennej eksploatacji, chodzi o radykalną maszynę. Pod maską tego ekstremalnego hatchbacku zamontowano doładowany 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3. Jednostka oferuje moc 169 kW (230 KM) przy 5500 obr./min i moment obrotowy 310 Nm przy 3000 obr./min. Siła napędowa przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów i dyferencjału samoblokującego.
Moc jednostki napędowej odpowiada „zwykłej” wersji R26, co oznacza, że zmiany przebiegły w innych miejscach. Główną różnicą jest radykalne obniżenie masy. Konstruktorom udało się zaoszczędzić 123 kg w ten sposób, że 3-drzwiowy hatchback pozbawiono wszystkich zbędnych elementów. Z auta zniknęła tylna kanapa, poduszka powietrzna pasażera, spryskiwacze lamp przednich, światła przeciwmgielne i część materiałów izolacyjnych. Obniżenie masy uzyskano również dzięki zamontowaniu karbonowej maski silnika, polikarbonowych tylnych szyb, karbonowych foteli z aluminiową ramą i 6-punktowych pasów oraz tytanowego układu wydechowego. Wewnątrz pojawiły się również punkty mocujące ramy bezpieczeństwa.
Renault Megane R26.R oprócz niższej masy cechuje się również nowym zestrojeniem podwozia i zmodyfikowanymi hamulcami. Przednie tarcze Brembo o średnicy 312 mm współpracują z 4-tłoczkowymi zaciskami.
Wynikiem przeprowadzonych modyfikacji jest 3-drzwiowy hatchback o masie 1230 kg, który może pędzić z prędkością maksymalną 237 km/h, a od 0 do 100 km/h przyśpiesza w 6,0 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 8,5 l/100 km.
Samochód, który na torze Nürburgring ustanowił dzięki swoim właściwościom nowy rekord samochodów z napędem na przednią oś, uzyskując czas 8 minut i 17 sekund, powstanie w limitowanej edycji 450 egzemplarzy. Sprzedaż rozpocznie się w październiku bieżącego roku.