W gamie dystrybucyjnej Renault Trucks do tej pory brakowało pojazdu ze zautomatyzowaną skrzynia biegów, od dzisiaj lukę tą wypełnił Midlum ze skrzynią Optitronic. Dystrybucja, szczególnie w miastach wymaga pojazdów zwrotnych, ekonomicznych i łatwych w użyciu. Renault Trucks oferuje takie pojazdy. Są to Renault Midlum oraz Premium Distribution. Aby jeszcze poszerzyć swoją ofertę, Renault Trucks wprowadza Midlum wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów

Przy konstruowaniu nowych 6-cio biegowych skrzyń 6AS800 dla Midlum 220 oraz 6AS1000 dla Midlum 240 oraz 280, Renault Trucks wykorzystało doświadczenia zabrane na podstawie świetnie przejętych na rynku skrzyń Optidriver+ (samochody dalekobieżne i budowlane)

Priorytetem dla Renault Trucks przy konstruowaniu skrzyni było hasło "przyjazne dla użytkownika". Dlatego też skrzynia proponuje kilka trybów jazdy, podczas gdy kierowca może się skupić na manewrach i prowadzeniu pojazdu.

Tryb: "Ekonomiczny" tryb, który zapewnia największy kompromis między zużyciem paliwa i osiągami pojazdu oraz automatycznie adaptuje się do warunków jazdy i obciążenia.

Tryb: "Manewrowy" pozwalający zwiększyć precyzję kierowania pojazdem, przy niskich prędkościach, sterowanie sprzęgłem jest uzależnione od położenia pedału przyspieszenia

Tryb: "Kick-down" gwarantujący większe przyspieszenia

Tryb: "Manual" na te sytuacje, kiedy kierowca chce przejąć kontrolę nad skrzynią biegów. Tryb dezaktywuje się po włączeniu tempomatu lub głębszym wciśnięciu pedału przyspieszenia.

Ergonomiczne sterowanie skrzynią Optitronic jest umieszczone przy kole kierownicy a istotne dane wyświetlane są na tablicy przyrządów, dzięki czemu ułatwiona zostaje codzienna praca kierowcy. Zautomatyzowana skrzynia Optitronic to uzupełnienie oferowanych do tej pory skrzyń manualnych i automatycznych, mająca na celu obniżenie kosztów eksploatacji pojazdu. Osiągi nowej skrzyni biegów są owocem badań mających zapewnić jak najniższe zużycie paliwa przy jednocześnie doskonałych osiągach pojazdu.

Ponadto skrzynia biegów Optitronic zapewni wysoką niezawodność i trwałość. Wszystkie elementy układu napędowego są zabezpieczone przed przeciążeniem. Oznacza to niższe koszty eksploatacji i zabezpiecza przed zniszczeniem mechanicznym na skutek niewłaściwego użycia a w efekcie niższe koszty serwisów i napraw w trakcie całego życia pojazdu.

Aby ustrzec się przed chorobami wieku dziecięcego Renault Trucks przeprowadziło próby drogowe. Piętnaście Midlumów w trakcie normalnej eksploatacji w kilku firmach transportowych przejechało 500 000 km.