Zadaniem zakładu w Sandouville jest osiągnięcie najwyższego poziomu niezawodności i jakości już w momencie uruchomienia produkcji. Sieć sprzedaży aktywnie przygotowała się do wprowadzenia Nowej Laguny – wdrożone zostały nowe urządzenia diagnostyczne, przeprowadzono również odpowiednie szkolenia. Podobne wymagania zostaną rozciągnięte na całą gamę pojazdów Renault na całym świecie.

Ścisłe przestrzeganie procedur, metod oraz korzystanie z istniejących narzędzi, wśród których należy wymienić SPR (System Produkcji Renault) oraz PER (Plan Doskonałości Renault), ma zgwarantować sukces w realizacji tego zobowiązania.

Kluczowe znaczenie w dążeniu do doskonałości ma stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników, włączenie dostawców w proces produkcji oraz wdrożenie systemu SPR, pozwalającego na usprawnienie organizacji i działania instalacji produkcyjnych.

Głównym zadaniem planu PER jest zdobycie wiodącej pozycji Aliansu Renault Nissan: "Zostać uznanym przez klientów za jednego z trzech najlepszych producentów samochodów na świecie pod względem jakości produktów i usług, we wszystkich regionach świata i we wszystkich segmentach rynku".

Od 1964 roku w Sandouville produkuje się samochody klasy wyższej Renault. W ciągu ostatniego czterdziestolecia wyprodukowano tu niemal 20 różnych modeli.

W celu zapewnienia wymaganej jakości dostaw Dyrekcja Zakupów i Dział Jakości Dostawców w poszczególnych zakładach produkcyjnych Renault ściśle z sobą współpracują.

"Katalog usterek" i szkolenia

Nowa Laguna jest przeznaczona dla wymagających klientów, którzy oczekują idealnej obsługi, zarówno jeśli chodzi o proces sprzedaży, jak i serwisu posprzedażnego. Kwestie dotyczące ułatwienia przeglądów i napraw zostały uwzględnione już na etapie pierwszych makiet cyfrowych. Ponad 1500 elementów objęto kontrolą w prototypowych serwisach, których zadaniem było przetestowanie urządzeń diagnostycznych i metod naprawczych. Sporządzono katalog 800 objawów i 6000 typów usterek, co umożliwia przełożenie objawów opisywanych przez klienta na specjalistyczny język techniczny.

Wdrożenie planu szkoleń technicznych i handlowych dla konsultantów technicznych i sprzedawców rozpoczęło się w 2006 roku. W 2007 roku szkolenia w zakresie nowych narzędzi objęły 11 tys. elektryków i mechaników. Program szkoleń obejmuje również nowe szkolenie dla pracowników serwisów bezpośrednio obsługujących klientów. Dzięki temu pracownicy mają możliwość dogłębnego zapoznania się z produktem i dostępnymi narzędziami.

Na miesiąc przed wprowadzeniem nowego modelu szkolenie ukończyli wszyscy sprzedawcy. Szkolenie zostało uzupełnione o specjalny moduł, a dostępna w salonach platforma e-learningowa pozwala na samodzielne szkolenie i sprawdzenie swojej wiedzy (np. w przypadku karty Renault zawiera dokładny opis tego, co powinien wiedzieć pracownik wydający samochód).Zapraszamy na prezentację nowej laguny