Dzięki dynamicznej polityce rozwoju sieci, Renault oferuje klientom doskonale przemyślany system usług w zakresie przeglądów i napraw samochodowych, odpowiadający zapotrzebowaniom wszystkich właścicieli samochodów.

Renault Minute i Renault Minute Karoseria

Renault Minute i Renault Minute Karoseria to dwie sieci stworzone przez koncern Renault, mające istotne znaczenie dla zaspokojenia wymagań klienta, takich jak: bliskość serwisu i szybkość realizacji usług.

Renault Minute to sieć serwisów szybkiej obsługi specjalizująca się w przeglądach i naprawach bieżących, która ukierunkowana jest na zaspokojenie wymagań klienta. Renault Minute kładzie szczególny nacisk, obok niezawodności i szybkości usług, na jakość samej obsługi, rozwijanie sieci placówek w pobliżu miejsca zamieszkania klientów (którzy mogą korzystać z ich usług umawiając się na dany termin lub „od ręki”, bez konieczności rezerwacji) oraz na umiejętności techniczne i skuteczną sprzedaż usług. Sukces sieci wynika ze stałej troski przykładanej do badań nad oczekiwaniami klientów, pomagających w lepszym zaspokajaniu ich potrzeb.

Związany jest również z jakością usług i procedur oferowanych przez sieć, popartą certyfikatem ISO 9001. Założono ją w 1986 roku jako odpowiedź na zapotrzebowanie na rynku, w celu pozyskania przez koncern Renault lojalnych klientów sieci wśród posiadaczy samochodów.

Sieć od zawsze zwracała uwagę na istniejące na rynku zapotrzebowanie i wymagania klientów, stale się do nich przystosowując. Dziś działa w 21 krajach i z końcem roku 2006 liczyła 1145 placówek. Sukces sieci w tylu państwach dowodzi, jak wielką wagę przywiązuje się w Renault Minute do odpowiednich metod działania na rynku usług dotyczących przeglądów i napraw samochodowych. Sieć ta odgrywa kluczową rolę we wzroście obrotów w sektorze części zamiennych Renault.

Sieć Renault Minute Karoseria specjalizuje się w naprawach nadwozia, skracając czas pobytu samochodu w warsztacie do maksymalnie 48 godzin. Stworzenie sieci Renault Minute Karoseria podyktowane było nowymi potrzebami rynku, na którym coraz więcej miejsca zajmują naprawy związane ze stłuczkami i lekkimi uszkodzeniami (70 procent). Renault Minute Karoseria świadczy usługi w uprzednio zarezerwowanym terminie lub „od ręki” – bez wcześniejszego umawiania się. Serwis oferuje klientowi samochód zastępczy na czas naprawy. Warsztaty dają roczną gwarancję na wykonane prace.

Naprawa w dziesięć godzin

Działalność sieci cechują jasne zasady płatności, oparte na kosztorysach i systemie ryczałtów oraz szybkości realizacji usługi. W warsztatach Renault Minute Karoseria, których w Polsce jest już dwadzieścia, prawie 72 procent ogółu napraw odbywa w ciągu dziesięć godzin. Warsztaty Renault Minute Karoseria są zlokalizowane w koncesjach, w pobliżu strefy recepcji, są nowocześnie wyposażone i są to najbardziej wyeksponowane miejsca całego warsztatu, które pokazują profesjonalne urządzenia i pozwalają klientowi patrzeć na auto w czasie naprawy.

Podobnie jak Renault Minute, sieć Renault Minute Karoseria kładzie w swojej działalności nacisk na zaspokojenie wymagań klienta i jakość obsługi.

Liczba placówek sieci Renault Minute Karoseria na całym świecie wzrasta błyskawicznie: w 2002 r. było ich 176, w październiku 2006 r. został otwarty w Turcji sześćsetny warsztat Renault Minute Karoseria. Sieć ma obecnie 625 oddziałów w dziewiętnastu państwach. Renault Minute Karoseria działa w czterech regionach. W Europie (poza Francją) ma 306 serwisów, sześć w krajach Euromed ijedenaście w obu Amerykach. W Polsce jest już 20 placówek w roku 2007 planowane jest otwarcie kolejnych 5. Nazwa sieci ma dwanaście wersji językowych. W 2005 r. jej obroty wzrosły do 130 milionów euro.

Warsztaty Motrio

Motrio to jedna z pierwszych sieci serwisów naprawy samochodów różnych marek. Warsztaty Motrio posiadają minimum dwa stanowiska naprawcze i oferują podstawowy zakres usług: naprawy hamulców, wymiana amortyzatorów, wymiana olejów i płynów eksploatacyjnych, przeglądy okresowe etc. Posiadają magazyn podręczny części zamiennych na bieżące potrzeby. Sieć uruchomiona pod koniec 2003 r., w roku 2006 miała we Francji już 1200 warsztatów. W Polsce Motrio rozpoczęło działalność w 2001 roku z 3 punktami, obecnie sieć liczy 34 warsztaty.

Sieci Renault spotykają się z przychylnym przyjęciem klientów. Dzięki nim koncern stale poszerza ofertę produktów i usług posprzedażnych, pragnąc przystosować się do potrzeb firm z branży konserwacji i napraw samochodowych oraz zaspokoić oczekiwania wszystkich klientów.