Ta prestiżowa nagroda jest przyznawana co roku przez niemiecki dziennik Bild am Sonntag, czytelników AutoBILD oraz innych czasopism branżowych z 25 krajów Europy.

Nowy Scenic otrzymał 30,6 procent głosów i zdobył prestiżową nagrodę Złotej Kierownicy 2009. Łącznie w głosowaniu wzięło udział ponad 250 000 czytelników z 25 krajów Europy.

O głosy czytelników walczyło 46 modeli w sześciu różnych kategoriach. W kategorii van, podobnie jak w kategorii supersport, czytelnicy wybierali zwycięzcę w głosowaniu bezpośrednim. Zwycięzcy byli oceniani w oparciu o liczne kryteria, takie jak: design, komfort, bezpieczeństwo, jakość wykonania czy poszanowanie środowiska.

Nagroda została wręczona w Berlinie Patrickowi Pélata, Zastępcy Dyrektora Generalnego Renault ds. Operacyjnych.

- Otrzymanie tego wyróżnienia to ogromna przyjemność. Czytelnicy AutoBild są bardzo wymagającymi kierowcami. Nagroda ta stanowi cenny wyraz uznania dla zalet Scenica, aktualnie najlepiej sprzedającego się vana w Europie – powiedział Patrick Pélata.

Scenic, flagowy produkt Renault, 13 lat temu przyczynił się do powstania tego segmentu, w którym przez 10 lat z rzędu utrzymał pozycję lidera.

Wprowadzone na rynek w czerwcu 2009 roku Nowe Renault Scenic jest dziś drugim najlepiej sprzedającym się vanem w Europie – posiada 14 % udziałów w rynku, a jego sprzedaż jest jedynie o 1200 egzemplarzy niższa od wyniku lidera. Zgodnie z zapowiedziami powinien odzyskać pozycję lidera w segmencie kompaktowych vanów na terenie Europy Zachodniej przed końcem bieżącego roku.