Megane Renault Sport dCi zapewnia przyjemność jazdy na co dzień i jest przeznaczony - co może wydawać się zaskakujące - dla klientów zwracających uwagę na koszty eksploatacji. Silnik 2.0 dCi 175 KM i 6-biegowa skrzynia mechaniczna gwarantują przyjemność jazdy godną najlepszych sportowych samochodów z silnikami benzynowymi, przy zużyciu paliwa w cyklu mieszanym na poziomie zaledwie 6,5 l/100 km!

W modelu tym wykorzystano przednie i tylne zawieszenie Megane Renault Sport, gwarantujące wysokiej klasy zachowanie na drodze i dynamikę. W opcji oferowane jest sportowe zawieszenie Cup, zapewniające jeszcze bardziej sportową jazdę. Sportowy charakter ma również design zewnętrzny i wystrój kabiny Megane Renault Sport dCi. Model ten jest produkowany w zakładzie Renault w Dieppe.

Po wprowadzeniu do sprzedaży w grudniu 2006 Megane GT 2.0 dCi 150 KM, Renault prezentuje na salonie w Genewie 2007 nowy model Megane z silnikiem wysokoprężnym o jeszcze bardziej imponujących osiągach - Megane Renault Sport dCi. Opracowany przez Renault Sport Technologies, jest adresowany do klientów zwracających uwagę zarówno na przyjemność, jaką daje jazda sportowym samochodem, jak i na niskie koszty eksploatacji pozwalające cieszyć się nim na co dzień.

Roczne przebiegi sportowych samochodów z silnikami wysokoprężnymi są znacznie wyższe niż analogicznych modeli benzynowych. Oznacza to, że sportowy charakter w połączeniu z zużyciem paliwa stanowi determinujące kryterium przy wyborze samochodu. Klienci ci reprezentują w Europie Zachodniej dynamicznie rosnący rynek.

Gdy Diesel = emocje…

Aby spełnić podwójne oczekiwanie klientów, firma Renault wyposażyła ten model w silnik wysokoprężny 2.0 dCi i podwozie opracowane dla Megane Renault Sport 2.0 T. Jednostka ta, dostępna w modelach Renault wyższej klasy, została specjalnie zmodyfikowana w celu uzyskania bardziej sportowych parametrów. Oparta na najbardziej zaawansowanych technologiach stosowanych w silnikach wysokoprężnych, rozwija moc 175 KM przy 3750 obr/min i osiąga wysoki moment obrotowy 360 Nm już od 2 000 obr/min. Szeroki zakres obrotów, w których moc i moment obrotowy utrzymują się na wysokim poziomie przypomina silniki benzynowe.

Turbosprężarka o zmiennej geometrii zapewnia wysoki moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Piezoelektryczne wtryskiwacze wykonują do 5 wtrysków w cyklu, co znacznie obniża hałaśliwość pracy silnika oraz zużycie paliwa i emisję cząstek stałych. Po raz pierwszy w silniku 2.0 dCi ciśnienie w rampie wtrysku wynosi 1 800 barów, co gwarantuje optymalne rozpylenie paliwa i większą jednorodność mieszanki paliwowo-powietrznej.

Silnik ten jest wyposażony ponadto w filtr cząstek stałych o okresowej regeneracji, pracujący bez żadnych dodatków oraz dwa wałki wyważające, przyczyniające się do eliminacji drgań i obniżenia emisji hałasu.

Współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną silnik zapewnia bezkonkurencyjnie niskie zużycie paliwa, niespotykane w segmencie sportowych samochodów z silnikiem wysokoprężnym tej mocy – spala 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym. Pozwoliło to na ograniczenie emisji CO2 do 172 g/km.

Dwa renomowane układy zawieszenia

Szczególną uwagę w Megane Renault Sport dCi poświęcono rozwiązaniom zapewniającym wysoką efektywność jazdy. Układ jezdny pochodzi z wersji benzynowej Megane Renault Sport 2.0 T. Seryjnie montowane zawieszenie Renault Sport zapewnia dynamiczną jazdę w połączeniu z komfortem niezbędnym w codziennej eksploatacji. W opcji dostępne jest sportowe zawieszenie Cup oraz całkowicie dezaktywowany układ ESP, pozwalające amatorom sportowej jazdy na wykorzystanie pełnego potencjału tej niesłychanie mocnej wersji Megane napędzanej silnikiem wysokoprężnym.

Przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem gwarantuje precyzyjne prowadzenie i to niezależnie od sytuacji. Z tyłu zastosowano sprężystą oś o programowanym ugięciu. Zawieszenie zostało dostosowane do rozłożenia masy i specyfiki Megane Renault Sport dCi.

Mocny i odporny na przegrzanie układ hamulcowy Brembo, obejmuje 4 hamulce tarczowe o dużej średnicy (312 mm – wentylowane z przodu i 300 mm – z tyłu) i grubości (28 mm – z przodu i 11 mm – z tyłu), oraz 4-tłoczkowe zaciski z przodu. Obręcze kół ze stopu metali lekkich zostały wyposażone w opony Continental Sport Contact 2 225/45R17 w przypadku wersji Confort oraz 225/40R18 – w wersji Luxe. Wybrano je ze względu na doskonałą przyczepność i zdolność przenoszenia napędu.

Elektryczne, zmienne wspomaganie układu kierowniczego zostało specjalnie przystosowane – zmodyfikowane algorytmy uwzględniają inne rozłożenie masy w tym modelu. W zakresiebezpieczeństwa czynnego, Megane Renault Sport dCi jest wyposażony w seryjnie montowany system kontroli toru jazdy (ESP), o parametrach dostosowanych do specyfiki Megane Renault Sport dCi. Wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo bierne jest takie samo jak w innych modelach gamy Megane, które zdobyły 5 gwiazdek w testach EuroCAP.

Wygląd zewnętrzny Megane Renault Sport dCi nie różni się niczym od wersji benzynowej. Znika jedynie tylny spoiler w górnej części klapy. W kabinie odnajdujemy sportowe klimaty – aluminiowe pedały, skórzaną kierownicę i siedzenia o wzmocnionym podparciu bocznym.

Know-how zakładu w Dieppe

Megane Renault Sport dCi jest montowany w zakładzie Dieppe w oparciu o nadwozia dostarczane przez hiszpańską fabrykę Renault w Palencji. Proces produkcji został dostosowany do specyfiki tej sportowej wersji, a jednocześnie gwarantuje wysoką jakość produkcji wielkoseryjnej Renault. Zakład w Dieppe produkuje wszystkie samochody sportowe opracowywane przez Renault Sport Technologies.

Dostępny w wersji 3 i 5-drzwiowej Megane Renault Sport dCi wejdzie do sprzedaży w kwietniu bieżącego roku.