Firma konstrukcyjna Ricardo opracowuje nowy silnik wysokoprężny, który ma bez problemu spełniać wymogi normy emisji spalin Euro V. Ricardo przygotowuje jednostkę we współpracy z jednym z dużych koncernów samochodowych, jednak na razie nie wiadomo z którym. Nowy silnik z turbodoładowaniem ma definitywnie zakończyć dyskusje na temat ekologiczności diesli. Jednostka ma spełniać amerykańskie normy Ultra-Low Emission (SULEV) i Tier II Bin 2, i bez najmniejszego problemu spełniać wymogi normy Euro V (emisje szkodliwych substancji mają być na poziomie 1/10 wymogów Euro V).

Silnik będzie wyposażony w dwustopniowe doładowanie, recyrkulację gazów wydechowych czy sterowanie silnika uzależnione od ciśnienia w cylindrach. Niskie emisje nie będą miały wpływu na ograniczenie mocy silnika, nowa jednostka ma przynieść taką samą, a nawet większą, radość z posiadania, jak w przypadku obecnych silników wysokoprężnych. Konstruktorzy bardzo dokładnie strzegą poziomu mocy dostarczanej na jeden litr pojemności.