Auta spoza Niemiec nie stanowią dużego udziału w sprzedaży. Tym bardziej godny uwagi jest sukces kompaktowego Renault. Przez długi okres samochód ten był pierwszym autem zagranicznym w rankingach sprzedaży. Co prawda nie dawało mu to specjalnie wysokiej pozycji (ok. 20.), ale fakt ten został odnotowany przez prasę specjalistyczną. Co sprawiło, że francuskie auta stały się tak popularne? Po pierwsze właściwa polityka cenowa — dobrze wyposażone auto z ceną konkurencji w podstawowej wersji potrafiło zjednać sobie zwolenników.
Mija już szósty rok produkcji auta (z kilkoma modyfikacjami), a więc zgodnie z panującymi zwyczajami to już najwyższy czas na zaprezentowanie następcy. Czym chce nas zaskoczyć Renault? Oczywiście samochód będzie dłuższy, szerszy i wyższy od swojego poprzednika. Nowe trendy stylistyczne wyznaczyły już Laguna i Avantime. Tył auta wydaje się być żywcem przeniesiony właśnie z tego ostatniego modelu. Przód mocno nawiązuje do najnowszej generacji Clio i trzeba przyznać Francuzom, że odwagi przy najnowszym kompakcie im nie brakuje. Na razie producent wypuści tylko 5-drzwiowego hatchbacka. Później wymieniona ma być cała gama Mégane'ów, począwszy od trzydrzwiowego coupé, a na kompaktowym minivanie kończąc (produkowany obecnie Scénic bazuje na podstawowym Méganie).
Płyta podłogowa nowego auta posłuży też za podstawę do nowego Nissana Almery (debiut najprawdopodobniej w 2004 roku). Wiadomo już na pewno, że nowy kompakt Renault będzie miał bezkluczykowy system "keyless go" znany z Laguny (do uruchomienia samochodu potrzebna jest elektroniczna karta, a sam rozruch i "gaszenie" odbywa się przyciskiem). Konstrukcja nadwozia ma w istotny sposób zwiększyć stopień bezpieczeństwa biernego. Najbardziej oczywistym konkurentem nowego Mégane'a z racji kraju pochodzenia będzie Peugeot 307. Jednak nawet starsze konstrukcje jak Volkswagen Golf czy Ford Focus na pewno nie będą dawały za wygraną.
Z konkurencji poza Europą najgroźniejszym rywalem będzie Honda Civic. Najmniejszą jednostką napędową ma być silnik 1.2 16 V (75 KM). Najmocniejszy w hatchbacku będzie motor znany z Clio o pojemności 2 litrów i mocy 173 KM. Nie zabraknie też diesli — podstawowy to 1.5 dCi. Według naszych "przecieków" model Coupé będzie napędzany silnikiem V6 — czy będzie to jednostka powstała przy współpracy z PSA napędzająca obecnie Lagunę, "607" i C5 — pokaże czas. Z nieoficjalnych informacji wynika, że samochód zostanie zaprezentowany na przyszłorocznym salonie paryskim.