Mały producent motocykli ze Stanów Zjednoczonych Roehr Motorcycles niedawno zaprezentował nowy superbike, który zaatakuje na pozycję lidera klasy – Ducati 999 czy nowego Ducati 1098. Model V-roehr 1130 będzie można zamawiać od końca roku 2007, a pierwszych 50 egzemplarzy trafi do nabywców w kwietniu przyszłego roku. Motocykl z limitowanej serii będzie kosztował 39 995 dolarów (ok. 115 tys. zł).
Sercem motocykla jest widlasta 2-cylindrowa jednostka o pojemności 1130 cm3, która pochodzi z Harley-Davidson V-Rod. W seryjnej wersji silnik oferuje 88 kW (120 KM) i 108 Nm, ale media zagraniczne spekulują, jaką moc udało się z jednostki wydołować firmie Roehr. Najodważniejsze, a może i najbardziej „odjechane” przepowiednie mówią o 180 KM. Naszym zdaniem moc jednostki znajdzie się gdzieś pośrodku, czyli około 150 KM.
Szkielet motocykla tworzy stalowo-aluminiowa rama z regulowanym zawieszeniem, które dostarczyła znana firma Öhlins. Z przodu znajduje się odwrócony widelec o średnicy rur 43 mm, z tyłu wahacz z centralnym amortyzatorem. Doskonale prezentuje się także układ hamulcowy firmy Brembo – z przodu zamontowano dwie tarcze o średnicy 330 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami promieniowymi, z tyłu jedną tarczę o średnicy 245 mm z 2-tłoczkowymi zaciskami. Na 17-calowych felgach spółki Marchesini zamontowano z przodu opony 120/70 ZR 17, a z tyłu rozmiar 190/55 ZR 17.