Po raz pierwszy Silver Ghost zaprezentował się w roku 1906, ale sławny przydomek otrzymał dopiero rok później od ówczesnego dyrektora generalnego Claude’a Johnsona. Silver Ghost sprzedawano w cenie 305 funtów i od początku samochód miał bardzo dobrą opinię. Na przykład dzięki zwycięstwu w swojej kategorii w wyścigu Scottish Reliability Trial, gdzie doceniono jego prędkość, z jaką pokonywał szkockie wzniesienia, oraz niezawodność. Dalszym osiągnięciem zwiększającym prestiż auta było uzyskanie rekordu świata w jeździe długodystansowej. Silver Ghost bez spoczynku przejechał dwudziestosiedmiokrotnie odległość między Glasgow i Londynem, czyli prawie 23 130 km. Od roku 1907 do zakończenia produkcji w roku 1925 wyprodukowano ponad 6 000 egzemplarzy, które trafiły do nabywców z całego świata.
Żeby odpowiednio uczcić Srebrnego Ducha limitowana edycja Rolls-Royce Phantom Silver otrzymała wyjątkowy srebrny metalik Metallic Ghost Silver. W nadkolach zamontowano 21-calowe koła z chromowanymi centralnymi nasadkami kół, a na szczycie grilla pojawiła się figurka Spirit of Ecstasy (na samochodach marki Rolls-Royce od roku 1911) z prawdziwego srebra.
We wnętrzu specjalna edycja modelu Rolls-Royce Phantom różni się kilkoma szczegółami, z których wymienimy dwa najważniejsze. Pierwszym z nich jest wykończenie wnętrza z luksusowej palisandrowej dykty Santos Palissander. Ten sam materiał wykorzystano na zestaw specjalnych akcesoriów obejmujący kluczyk do samochodu, dwa srebrne łańcuszki do kluczyka oraz specjalne pióro renomowanej firmy Conway Stewart. Drugą zmianą jest możliwość zamówienia skórzanej tapicerki Rose Leaf lub Creme Light z wyszytym logo Rolls-Royce na oparciach siedzeń i zagłówkach.
Członek zarządu i dyrektor wykonawczy spółki Rolls-Royce Ian Robertson mówi o limitowanej edycji Phantom Silver: „Silver Ghost to tak ważny model w dziejach naszej firmy, że poczuliśmy obowiązek odpowiednio uczcić stuletni jubileusz tego modelu. Jego wyjątkowa niezawodność, komfort, kultura pracy i cicha eksploatacja były dla spółki Rolls-Royce ważne tak samo w roku 1907, jak i dzisiaj.”