Logo
WiadomościAktualnościRover bliżej Żerania

Rover bliżej Żerania

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W Warszawie odbyła się kolejna tura rozmów polskiego rządu z przedstawicielami firmy MG Rover dotycząca inwestycji brytyjskiego koncernu na Żeraniu. Negocjacje dotyczyły szczegółowego biznesplanu.

Wiadomo również, że Amerykańska firma Nucarco, importer Yugo, chce, by Rover produkował dla niej w Daewoo-FSO 100 tys. samochodów rocznie. Jednak na razie amerykanie nie zamierzają wykupić części akcji FSO, tylko obiecują sfinansowanie zakupu linii technologicznych.Nieoficjalnie mówi się, że MG Rover planuje przeniesienie na Żerań produkcji modelu Rover 75. Początkowo angielski koncern chciałby wytwarzać 80 tys. aut rocznie. 15 marca rząd miał otrzymać od firmy doradczej Cornerstone Partners analizę warunków inwestycyjnych proponowanych przez MG Rovera. Polska Agencja Prasowa, powołując się na wiceministra skarbu Ignacego Bochenka, doniosła, że być może w tym tygodniu zostanie podpisana umowa o wejściu Brytyjczyków na Żerań. Pierwsze samochody wyjechałyby z Żerania pół roku po podpisaniu umowy.Rover jest obecnie jedynym kandydatem do przejęcia Żerania. Firma od chwili rozstania z BMW w 2002 roku notuje spadek produkcji i sprzedaży samochodów. Straty koncernu zaczęły jednak maleć. W 2001 roku wynosiły ponad 180 mln funtów, a w 2002 roku 95 mln zł. Inwestor strategiczny jest jedyną nadzieją zakładu, który obecnie produkuje dwa modele Daewoo - Matiza i Lanosa. Licencja na wytwarzanie tych aut wygasa w październiku br.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: