Logo

Rover czy Daewoo?

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Negocjacje z Roverem prowadziło m.in. Ministerstwo Gospodarki. Stwierdzono, że kontrahent został dokładnie sprawdzony i jest pewny finansowo. W maju ubiegłego roku koncern został sprzedany przez BMW korporacji Phoenix za... 10 funtów szterlingów. Tyle była warta ta firma dla Niemców. Jej długi sięgały 5 mld dolarów. Według wstępnych planów przez najbliższe 2 lata na Żeraniu produkowane mają być Matizy i Lanosy. Stopniowo produkcję lub montaż swych modeli rozpocząłby MG Rover. Ministerstwo Gospodarki chętnie widziałoby na naszym rynku modele 75, 45 i 25, a także sportowe, dwumiejscowe coupé ze znakiem MG. Pierwszy w podstawowej wersji z silnikiem 2.0 o mocy 150 KM kosztuje 103 tys. zł. Z slinikiem 2.5 177 KM już ponad 140 tys. zł. Model 45 z jednostką napędową 1.6 o mocy 109 KM był do nabycia za 64 tys. zł, a ze 117-konnym silnikiem 1.8 za ponad 67 tys. zł. Daewoo Matiz kosztuje obecnie w najtańszej wersji 27 tys. zł, a dobrze wyposażony Lanos 1.5 jest do kupienia za 39 tys. zł.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Wiadomości
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu