Główny nacisk przy modyfikacjach w pojazdach Brabusa jest kładziony na jednostkę napędową. SL 500 jest napędzany przez dwa mocno zmienione 8-cylindrowe, widlaste silniki: 5,8 i 6,1 litra. Ta druga topowa jednostka osiąga moc 426 KM przy 5400 obrotach i maksymalny moment obrotowy 621 Nm przy 4100 obr./min. Od 0 do 100 km/h SL Brabus rozpędza się w 5,4 sekundy. Zewnętrznie sylwetkę wzbogacają aluminiowe felgi (do wyboru 18-, 19- lub 20-calowe). Auto jest także obniżone o 20 mm w stosunku do seryjnych, fabrycznych egzemplarzy.Mimo istotnych ingerencji w układ jezdny i silnik samochód jest oczywiście homologowane do jazdy w normalnym ruchu. Podobnie jak seryjny SL, również wersja Brabusa będzie dostępna w październiku.
Równoczesny start
Najnowsze wcielenie Mercedesa SL zostało zaprezentowane na tegorocznym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie. W tym samym czasie, na stoisku niemieckiej firmy tuningowej Brabus zajmującej się rasowaniem Mercedesów, miłośnicy tuningu mogli podziwiać egzemplarz wykonany przez tę firmę.